25Kw met een duitse goedkeuringcertificaat?

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Beste MF-ers,

Hoe zit het ook alweer met het aanpassen van het vermogen op de kenteken papieren. Ik herinneren mij dat bij de oude modellen je hier een certificaat aan kon vragen en het zo (gratis) kon laten aanpassen, zonder de motor bij het RDW te laten keuren.

Hoe zit dat ook alweer precies?
 
officieel was het toen en nu de enige correcte methode om hem door het rdw te laten aanpassen op kenteken. er zijn er een hoop geweest die met een vermogensuitdraai rondreden en dat werd door sommige verzekeringen geaccepteerd en door sommige agenten ook. het grootste verschil was dat de maximaal 50% knijpen regel toen niet gold en natuurlijk 25 kw in plaats van 35 nu.
 
Bedankt voor je antwoord. Doel je met het 'laten aanpassen' het opnieuw keuren?
Ik dacht dat als je hem afvoerd (op welke manier dan ook) je via 2e typegoedkeuring een aanvraag kon doen om het orginele certificat te krijgen en om zo het aan te kunnen laten passen op 25KW.
 
Laatst bewerkt:
klopt als er een typegoedkeuring is voor 25 of 35 kw kan je als hij daar naar omgebouwd is op de manier van de typegoedkeuring dit laten aanpassen op kenteken. en dit kan via de merkdealer die het dan verder regelt met het RDW of rechtstreeks met de RDW maar gratis wordt het nooit. de merkdealer kan in dit geval als vertegenwoordiger van de fabrikant zijn eigen werk keuren. en anders zit je vast aan een keuring bij het RDW
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan