25kw monster sneller dan 25kw GS500??

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.609
71
Bussum
In mijn oren klinkt dat onlogisch maar de man van het verhuurbedrijfje was heilig overtuigd dat het allemaal te maken heeft met de koppel van de motor. En omdat de Duc een tweepitter is heeft hij nou eenmaal meer koppel.
Het grappige is nog dat de GS500 (nieuwste model) 140 liep met wind mee, en de Ducati liep makkelijk 180 en wilde nog verder :?

Klopt dit of heeft die man mij gewoon een onbegrensde motor voor een weekend meegegeven met alle gevolgen van dien -O-
 
Toen ik een 25kw Monster had reed hij ook gemakkelijk boven de 180km/u, maar ook ik had mijn twijfels over die begrenzing. Volgens de dealer waar ik hem gekocht had, was hij toch echt begrensd. Dus tja, het zal wel kloppen?
 
Je schijnt enkel op je kw's begrenst te worden , dus eventueel kan er wel een koppel verschil ontstaan.
Met de gevolgen van dien.

Overgens is het ook afhankelijk van het type fiets , staat en stroomlijn.
Ik trek mijn ZXR ook met gemak tot de 180 , waarna hij langszaam klimt tot de 200.
Zowiezo geef ik dan veel GS'jes etc het nakijken , terwijl ik waarschijnlijk minder koppel zou hebben.
 
ik heb ook monster 25kw maar begrenzing is er onderweg afgevallen _O-
een 25kw monster zal zeker geen 180 halen ... ik haal dat net met mijn monster 600
 
Ze worden dacht ik gewoon altijd begrensd op toeren. Als je zon ding op toeren begrensd dan gaat hij dus gewoon niet harder als in zijn 6e versnelling bv. 9000 toeren. Terwijl een onbrensde gewoon doorgaat tot 12000 toeren bijvoorbeeld.

Koppel is toch vaak maximaal op lage toeren al, en daarna minder? Bij mijn KLE500 is het koppel @ 2680 toeren 42,3 Nm en bij 9000 toeren is dit nog maar 22 Nm. En dat is begrensd op 25 kW. Mijn maximale power komt los op 7700 toeren, met 25,3 kW
 
In mijn oren klinkt dat onlogisch maar de man van het verhuurbedrijfje was heilig overtuigd dat het allemaal te maken heeft met de koppel van de motor. En omdat de Duc een tweepitter is heeft hij nou eenmaal meer koppel.
Het grappige is nog dat de GS500 (nieuwste model) 140 liep met wind mee, en de Ducati liep makkelijk 180 en wilde nog verder :?

Klopt dit of heeft die man mij gewoon een onbegrensde motor voor een weekend meegegeven met alle gevolgen van dien -O-
GS is ook een tweepitter, maar er zit inderdaad genoeg verschil in koppel nog. (dus ook op 25 kw)

Als je kijkt naar koppel wat er overblijft van een 600 cc 4 in lijn vergeleken met een 500 cc twin op 25 kw. Snap ik niet dat er mensen met een 4 in lijn op 25 kw willen rijden.

Ik weet niet welke van de twee er qua gewicht in het voordeel is.
 
Hmm oke bijzonder is dat.. Het verschil was in mijn ogen namenlijk gigantisch. Wel oneerlijk tegenover de 4 pitters dan _O-
 
In mijn oren klinkt dat onlogisch maar de man van het verhuurbedrijfje was heilig overtuigd dat het allemaal te maken heeft met de koppel van de motor. En omdat de Duc een tweepitter is heeft hij nou eenmaal meer koppel.
Het grappige is nog dat de GS500 (nieuwste model) 140 liep met wind mee, en de Ducati liep makkelijk 180 en wilde nog verder :?

Klopt dit of heeft die man mij gewoon een onbegrensde motor voor een weekend meegegeven met alle gevolgen van dien -O-


een GS is ook een twin ;)

mijn GSje ging met 25kw zo rond de 170/180.
 
gs500 is een 500cc blok
een monster is een 620cc (de 620 dark die als enige officieel op 25 kw te veerkrijgen is)
dus 120cc meer, is ongeveer 12nm meter koppel, dat zal z"eker verschil maken in optrekken
maar ook wanneer het koppel vrijkomt, de GS500 is een parallel twin (cilinders naast elkaar)
de ducati is een V twin (eigenlijk een L twin, maar in mijn ogen is dat ook V), een V twin zal eerder zijn koppel vrijgeven dan een parallel twin en ook eerder dan een 4 cilinder
 
ik heb ook monster 25kw maar begrenzing is er onderweg afgevallen _O-
een 25kw monster zal zeker geen 180 halen ... ik haal dat net met mijn monster 600

Oeps..

Verkeerd gelezen.
Overgens is de stroomlijn etc belangrijker als t feit hoeveel cilinder's t kreng telt.
Ikzelf heb 4 cilinders, en minder koppel als de meeste uiteindelijk(slechts 400cc)
 
kweet niet welke prutser de opmerking maakte over dat je niet op een 4 in line 25kw moet rijden omdat het kut rijd. Nou hahah valt gewoon goed mee te rijden, lekker vloeiend, niet dat horkige van een L-twin blok of een 2 in line :P kijk maar naar Zxr-400 of Cbr 600. De zxr is 25 kw wel sneller over het algemeen dan de cbr600, maar dan nog het zijn allebei 4 in line, en het rijd voortreffelijk toch zxr rijders? spreek ik als cbr rijder :P

enneh ik ken alleen monsters uit sprookjes verhalen, en daar spraken ze nooit over 25 kilowat:D die maakte alleen back-fires uit hun mond :z
 
25 kw fazer reed ruk B| gelukkig had ie nog een beetje koppel bij lage toeren, maar ik heb gister op een rf600r (vol vermogen) gereden en daar gebeurde echt bijna niets onder de 7k

ik haalde met mijn fazer op 25 kw net de 140/150 maar dan moest ik em wel in z'n 3 laten staan
 
25 kw fazer reed ruk B| gelukkig had ie nog een beetje koppel bij lage toeren, maar ik heb gister op een rf600r (vol vermogen) gereden en daar gebeurde echt bijna niets onder de 7k

ik haalde met mijn fazer op 25 kw net de 140/150 maar dan moest ik em wel in z'n 3 laten staan

misschien een beetje klote afgeknepen? :P
mijn r6 rijd gewoon 155 in z'n 2 al duurt het wel ffies ;)
 
mijn 25kw s2r gaat ook 180+, dus het zal wel kloppen. Ik had echter ook mijn twijfels bij de begrenzing. Maar als iedereen met een begrensde monster die snelheid kan behalen zal het wel kloppen, oder?
 
mijn 25kw s2r gaat ook 180+, dus het zal wel kloppen. Ik had echter ook mijn twijfels bij de begrenzing. Maar als iedereen met een begrensde monster die snelheid kan behalen zal het wel kloppen, oder?

nja een s2r op 25kw (dus 800 of 1000cc)
de s2r heeft een 6de versnelling,dat kan de maken dat de topsnelheid hoger ligt dan bij een M600.

zoals ik al zei,m'n onbegrensde monster 600 haalt de kaap van de 170 net
 
kan best kloppen

Monsters worden afgeknepen doormiddel van gasreductie. Er word gewoon een pin in de gashendel gezet waardoor er gewoon niet meer gas gegeven kan worden...dus zo word hij als het ware begrensd naar 25 kw...maar ik ken meerdere motoren die met 25 kw tegen de 180-190 lopen..incl mijn kawa zx6r :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan