25kW motor: GS500 of CB1 ??

ness_stuart

MF'er
12 jun 2006
158
0
Amersfoort
Hee, even vooraf voor de moderators:
Het andere topic over de GS500 en de CB1 heb ik wel gelezen, maar dat ging niet over de 25kW versies, vandaar dat ik een nieuw topic heb aangemaakt!

Omdat ik met vakkenvullen geen miljonair wordt, zoek ik een goedkope beginnersmotor. Ik heb al gezien dat de GS500 en CB1 populair zijn voor beginnende motorrijders die niet veel te besteden hebben.
Nu mijn vraag;
Welke van de 2 heeft jullie voorkeur?
Een 25kW CB1 of een 25kW GS500??
 
cb1 :)
zijn wel wat verschillen tussen deze twee motoren
de cb 1 is een viercilinder en de gs een tweecilinder...
ik vind een cb 1 meer motor dan een gs

nuja je moet gewoon nemen welke je kan vinden die in orde staat...
 
Ze zijn allebei erg goedkoop op marktplaats.nl/speurders.nl/tweedehands.nl
Zo rond de 1700 staan er vrij veel!
Dat is mooi, want veel meer heb ik niet te besteden :p
Zijn er nog andere alternatieven voor 1700 euro??
Of is dan een GS500 of CB1 de beste keus?

Weten jullie misschien ook welke 25kW motor de hoogste topsnelheid heeft?

Groeten,

Robin
 
Laatst bewerkt:
Ik wil geen moraalridder zijn maar is topsnelheid wel boeiend? het gaat toch om de bochten?
En als het dan toch hard moet gaan is een 400rr niets?
Kawa/honda en suzuki hebben er allemaal een, en als je een beetje zoekt zijn die er best wel voor onder de 2000.
Succes iig!
 
CB1 heeft geen 2e typegoedkeuring voor 25kw. Dus dat moet dan op een andere manier gebeuren. GS500e wel. Top van 25kw is 150-160 bij de GS500e. De CB1 weet ik niet, heb 'm alleen vol vermogen gereden en toen was het iets van 190km/u, dus met 25kw heb je ook maar 150-160 over. Aangezien er een 4 cilinder blok in zit en je de boel wel gaat knijpen, vraag ik me af of dat nog wel leuk rijd met 25kw (immers laat ie pas wat vermogen boven de 7000 toeren los, en met officiele begrenzing knijpt ie 'm meestal af bij 8000 toeren zo'n beetje). De GS500e heeft meer vermogen onderin en zal dus ook wel sneller wegtrekken. CB1 is wel een gaaf machientje met een teruggetuned CBR400RR blok wat niet kapot te krijgen is.

Onderdelen voor de GS500e zijn volop te krijgen en niet al te duur, voor CB1 een stukje lastiger en dus ook duurder. Maar met een CB1 rijd je wel iets exclusiefs, toch zou ik je aanraden om op een GS500e te beginnen, maar ga voor de grap eens een proefrit maken op een geknepen CB1 als je 'm kan vinden.
 
Ik wil geen moraalridder zijn maar is topsnelheid wel boeiend? het gaat toch om de bochten?
En als het dan toch hard moet gaan is een 400rr niets?
Kawa/honda en suzuki hebben er allemaal een, en als je een beetje zoekt zijn die er best wel voor onder de 2000.
Succes iig!

al eens op de snelweg gereden met een cbr 125 die met moeite 110-120 haalt

dan zal je weten hoeveel topsnelheid boeit :Y
 
Topsnelheid vind ik niet het belangrijkst, maar het is wel leuk :)

Verder denk ik dat ik inderdaad op een GS500 zal beginnen. Vind het best nette motoren en een topsnelheid van 140-160 vind ik voor een beginner meer dan genoeg!

Thnx voor de reacties allemaal :)

Groeten,

Robin
 
CB1 heeft geen 2e typegoedkeuring voor 25kw. Dus dat moet dan op een andere manier gebeuren. GS500e wel. Top van 25kw is 150-160 bij de GS500e. De CB1 weet ik niet, heb 'm alleen vol vermogen gereden en toen was het iets van 190km/u, dus met 25kw heb je ook maar 150-160 over. Aangezien er een 4 cilinder blok in zit en je de boel wel gaat knijpen, vraag ik me af of dat nog wel leuk rijd met 25kw (immers laat ie pas wat vermogen boven de 7000 toeren los, en met officiele begrenzing knijpt ie 'm meestal af bij 8000 toeren zo'n beetje). De GS500e heeft meer vermogen onderin en zal dus ook wel sneller wegtrekken. CB1 is wel een gaaf machientje met een teruggetuned CBR400RR blok wat niet kapot te krijgen is.

Onderdelen voor de GS500e zijn volop te krijgen en niet al te duur, voor CB1 een stukje lastiger en dus ook duurder. Maar met een CB1 rijd je wel iets exclusiefs, toch zou ik je aanraden om op een GS500e te beginnen, maar ga voor de grap eens een proefrit maken op een geknepen CB1 als je 'm kan vinden.

:^
 
ik rij zelf ook 25kw en heb 3 maanden geleden een yamaha xj600n gekocht.
rijd zeer fijn, kan volle toeren draaien en heeft best nog wat vermogen.
topsnelheid met weinig wind is 170.
wind mee 175 gehaald, wind tegen houd het ongeveer bij 155 op.
ik ben zeer tevreden over deze motor mede omdat hij 4 cilinder is er zeer rustig loopt me wenig trilling.
over een jaartje is die weer te koop dus als je even hebt????
 
Inmiddels heb ik een dealtje gemaakt met mn moeder.
Ze koopt samen met mij een motor, en we willen graag een Fazer 600 (of die gruwelijke versie: Fazer 600 FZ6)
 
Terug
Bovenaan Onderaan