25kw naar 35kw

Justino

Rookie
13 nov 2014
27
0
Lelystad
Hallo Allemaal,

Ik rij momenteel een Honda CBR600 F2 uit 1994.
Deze heeft een inlaatkit voor 25KW er in zitten, e staat officieel ook als 25KW op kenteken.

Aangezien ik zelf nu in bezit ben van een A2 rijbewijs, vraag ik mij af of deze ringen aanpasbaar zijn.

Zoja, heeft iemand een idee hoeveel groter ik de openingen moet maken, zodat ik op de 35KW uit kom?
 
je mag niks veranderen aan deze kit, als je er mee gaat knoeien ben je bij een ongeval niet verzekerd ;)
 
Ja maar een f2 kan niet met 35kw op kenteken. Is geen 2e typegoedkeuring voor :)

Nog sterker: met A2 mag je er niet eens op rijden. Ook niet geknepen. Krijg je een ongeluk, dan ben je niet verzekerd. Als een ander je van de weg af rijdt, heb je kans dat zijn/haar verzekering alles op jou verhaalt, omdat je geen rijbewijs hebt en niet eens daar mocht zijn op die cbr600f2. :]
 
Eigenlijk komt het er op neer dat je in geen enkel geval met A2 rijbewijs op deze motor mag rijden, niet op 35kw, maar ook niet op 25kw.

Je mag met A2 rijbewijs niet rijden op een begrensde motor die origineel meer dan 70kw had, en daar zit deze boven als ik het goed heb. Het maakt niet uit of hij 25kw op kenteken heeft, of dat hij met 25kw uit het buitenland is geïmporteerd. Hij is uit de fabriek gekomen met meer dan 70kw, dus je mag hem niet begrenzen voor A2.

Dus beter een half jaartje stallen tot je A hebt, begrenzing eraf halen en opnieuw laten keuren op vol vermogen.
 
De regels zijn best duidelijk, maar sommigen rekken de regels op voor hun eigen voordeel en dat is niet slim.
Die niet meer dan standaard 70kW regel is heel duidelijk.
Importeren doet daar niets aan af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan