25kw of normale vacuum valves?

Mogelie

Rookie
13 mrt 2017
2
0
Beste heren,

Ik rij al even mijn trouwe Er 500 kawa. Deze heeft volgens de vorig eigenaar op 25 kw gestaan maar zou nu op vol vermogen staan. Op de snelweg merk ik wel dat de puf er snel uit is maar ik ben ook aan de forse kant dus nooit iets achter gezocht :'). nou kwam ik de Vacuum valves tegen die ik met de motor mee heb gekregen waar van gezegd werd dat deze gebruikt zijn om hem op 25 kw te zetten. Uit nieuwschierigheid ging ik zoeken hoe dan de originele eruit zouden zien.

Mijn vraag concreet: zijn de vacuum valves in mijn bezit nou de 25kw of de vol vermogen (originele)?. Ik heb wat foto's bijgevoegd van diegene in mijn bezit, 25 kw op marktplaats en de onderdelen zoals deze te koop zijn.

Afbeeldingen zijn op imgur toegevoegd:
 
welkom op motor-forum mede dikkert ;) :]

ik zou gokken dat de volvermogen vacuumrubbers er bijgeleverd zijn.
als je motor niet harder loopt dan pak hem beet 140 km op de teller is hij op 25 kw begrenst.

zo ja dan heb je iets wat 25 kw is op papier en vanwege die top waarschijnlijk ook nog echt begrenst.

als je vol mag ; verkopen en voor een hayabusa gaan :P ;)

owja, of een transalp.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kawasaki KLE 500 gehad die initieel begrensd was op 25 kW en die ik later dan op vol vermogen heb gezet door andere gasschuiven te steken. de 25 kW versies waren voorzien van een klein gaatje in de bovenkant.
 
zou het dan toch kunnen dat de 25 kw gasschuiven nog in de motor zitten :/
Ik zou eerst nog eens het verschil in gasschuiven analyseren. Meestal hebben 25kW schuiven een extra randje, gaatje of richeltje. Als je dat verschil eenmaal weet kan je de gasschuiven aanpassen.
Als de schuiven in de carburateurs zitten, kan je ze met je vinger dan helemaal omhoog duwen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan