25kw op kenteken of niet?

tampie

Rookie
8 mrt 2004
21
0
Amsterdam
Hoi,
ik heb een honda CBR600f, gekocht bij een dealer die 'm heeft afgevoerd. Heb er een grafiek bij maar het staat niet op kenteken.
Werd een tijdje geleden aangehouden, rijbewijs & kentekenbewijs werden gecontroleerd. Toen kwam de vraag of ik wel zwaar mocht rijden (had íe ook in m'n rijbewijs kunnen lezen) en ik vertelde dat ik 'm bij een dealer had gekocht, afgevoerd en wel. Liet de grafiek zien, de agenten geloofden me op m'n woord want ze wisten verder ook niet wat ze met me aan moesten.

Ben ik nu legaal bezig? Kan ik een boete krijgen omdat ik niet echt duidelijk aan kan tonen dat íe afgevoerd is? Of wat moet ik doen?

grtn.

Tampie
Tampie2002@hotmail.com

ik heb precies hetzelfde als jou.
en er zullen nu weer vast mensen schreeuwen dat je onverzekerd rond rijd, maar er is geen geval bekend waar de verzekering niet uitkeerde omdat er op uitdraai verzekerd was.

het is niet 100% legaal, en de verzekering kan echt moeilijk gaan doen. jij rijd op een motor die niet officieel 25kw is, en dat kan een reden zijn om een eventuele schade niet uit te keren.
er word niet vaak moeilijk over gedaan, maar HET KAN WEL!!!

[me]bouke is blij dat zijn motor 25kw op kenteken is.[/me]

als de verzekering toestemming heb gegeven te gaan rijden en jou verzekeren met aleen de grafiek ben je gewoon legaal bezig.
ze kunnen je aleen en boete geven voor onverzekerd rijden maar dat doe je niet.
neem aan dat de verzekering op de hoogte is van dat het niet op kenteken staat??
stel dat er iets gebeurd kunnen ze hoogstens gaan controleren of hij wel echt nog steeds 25kw is. en de verzekering is akkoord gegaan met de grafiek.
later van marvin

verzekering heeft alleen gevraagd of íe 25kw is, en dat is íe.
als de verzekering ermee akkoord is gegaan dat ie 25kw is maar niet op papier issie dus verzekerd is mij gezegt, na een ongeval kunnen ze (als het mogelijk is) dus op testbank zetten om te kijken of het echt zo is

De CBR600F is gewoon legaal af te voeren. Neem het zekere voor het onzekere en vraag of de dealer het met het RDW wil regelen. Dat is wel het minste dat jouw dealer voor je kan doen.

Terug
Bovenaan Onderaan