25kW op papier en gevolgen verzekering

RSV Melano

MF veteraan
9 mei 2004
1.044
0
Adam
In menig advertentie staat er een motor te koop met volvermogen, maar met 25 kW op papier. Nou zijn er genoeg topics over de gevolgen als je nog geen zwaar rijbewijs hebt.. dus dat ga ik hier niet uitmelken.

Maar hoe zit dat met de verzekering?

Stel je hebt zwaar rijbewijs, een motor met volvermogen maar een kentekenpapiertje waar 25kW op staat (omdat je lui bent om het papiertje even om te zetten of omdat je de verkoop aantrekkelijk wilt houden voor 25kW rijders doet er niet toe).

Ik neem aan dat dit gewoon belangrijke info is voor een verzekeringsmaatschappij voor zowel de premie als voor de gevolgen als er iets gebeurt toch?


Wie weet heir meer van of heeft er ervaring mee.
 
verzekering keert normaal niet uit omdat je in principe zonder rijbewijs rijdt als je volvermogen hebt..

maar als je dus wel zwaar rbw hebt moeten ze dus wel uitkeren. Zijn er trouwens wel verschillen in premie mbt vermogen?
 
Volgens mij kan je bij de verzekering gewoon zeggen dat ie vol vermogen is dan nemen ze er genoegen mee, je hebt dan toch het 'meeste risico' dus dan maakt het volgens mij niets uit anders om zou je wel problemen kunnen krijgen
 
Nee geen verschil in premie. 25 KW of 250 KW je betaald je helemaal scheel.
 
Lijkt me hetzelfde als rijden op een opgevoerde brommer. Daar wordt ook niet door de verzekering uitgekeerd. Staat ook in de voorwaarden. En een opgevoerde bromfiets wordt gezien als een motorfiets.

Zo'n probleem heb je ook als ik mijn bromfiets verzekerd heb als 52 jarige, dus met lage premie en mijn dochter van 16 erop laat rijden. Dat geldt niet voor alle maatschappijen, zo heeft Unive en Klaverblad geen onderscheid in leeftijd, maar kun je daar alleen maa WA verzekeren. Maar ook dan keren ze niet of slechts een klein deel uit. Staat ook in hun voorwaarden.

Maar jij rijdt dan, zoals al eerder aangehaald, eigenlijk zonder rijbewijs en dan betaalt men nooit uit. Vergelijk het maar met een automobilist die alleen RBW B heeft en een auto van meer dan 3500 kg bestuurt. Die is ook de klos. Hij rijdt namelijk ook zonder geldig rijbewijs.

Dat je met A nu toevallig na tig jaartjes zonder verder examen automatisch een upgrade krijgt is gewoon lekker meegenomen. Enige uitzondering die ik nog zou kunnen bedenken, maar die nergens op gestaafd is, is dat als je aantoonbaar kunt maken dat je onwetend was van deze fout. Maar reken er maar niet op. En zeker niet als je met 200 km/hr gepakt wordt want een 25 KW gaat meestal niet harde dan 160.

Gewoon ff lekker op de 25 KW blijven touren is toch niks mis mee :] . Of je moet in het geld zwemmen en van risico's houden. })
 
Eeh bedankt voor de reacties maar volgens mij hebben er een paar niet zo goed gelezen ;)



Het ging om volvermogen, 25kW op papier, maar ook met volvermogen rijbewijs.
 
heb je het al bij je verzekeringsmaatschappij gevraagd??
denk toch wel dat hun hier antwoord op moeten geven, in principe mag je er dus op rijden, alleen het aantal kw's wat op papier staat klopt niet...dan ben je toch wel verzekerd, omdat je gewoon volvermogen mag rijden :?
of het zit anders, geen idee :+
vraag dus bij je verzekeringsmaatschappij zou ik zeggen ;)
 
Volgens mij is er bij verschillende maatschappijen wel een verschil in premie voor diverse vermogens en/of cilinderinhoud. Maar dat kun je snel online bij een aantal testen met de online berekening. Als dat zo is heb je mogelijk een probleem met onderverzekerd zijn. Net als met een inboedelverzekering. Als blijkt dat je anderhalf keer zoveel in huis hebt dan je premie voor betaalt krijg je ook maar een deel van de schade uitgekeerd.

(Ik ben er al weer een beetje bovenop 8-) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan