25kw op papier, risico's?

Ranjaman

MF'er
4 jul 2002
164
0
enschede
weet iemand of je, als je je motortje alleen op papier 25kw hebt, risico loopt bij ongevallen o.i.d.
zouden ze de motor zelf ooit controleren?

bvd.

arjan.
 
als je motor op 25kw is via een testbank (dynorun oid), en je die run aan de verzekering hebt gestuurd en JIJ daarvan een bevestiging MET handtekening hebt ontvangen (vooral handtekening is belangrijk, anders zijn zij ineens jou uitdraai kwijt bij schade)....ben je verzekerings technisch goed verzekerd.

Houd de politie je aan, en gaan ze erg streng controleren via kenteken navragen en specificaties en 'tolereren' ze jou uitdraai MET verzekeringshandtekening erop niet, zou je eventueel een boete kunnen krijgen voor rijden op een zware motor en kunnen ze je motor in beslag nemen.


Heeeele kleine kans, en 't belangrijkste is gewoon dat je goed verzekerd ben
[me]smitjr heeft bijna een jaar op 25kw uitdraai gereden en heeft nooit gezeik gehad (ook geen ongeluk, en 1x een controle)[/me]
 
Naar mijn mening moet ook je kentekenbewijs aangepast worden... Daarop staat het aantal kW van de motor.

Als de politie je staande houd dan kunnen ze je vragen om mee te rijden naar een testbank om het vermogen te testen. Dit ben je helaas verplicht... Zonder uitslag van testbank kunnen ze je niet bekeuren, want het vermogen moet namelijk vast gesteld worden.

De kans dat je zomaar op zo'n testbank word gezet is heeeeeeeeel erg klein. Daar hebben ze toch geen tijd voor. Het enige risico is een aanrijding... Materiële schade nog niet eens zo, maar aanrijding met zwaar lichamelijk letsel of dodelijke afloop... Pas maar op... :]
 
...
Als de politie je staande houd dan kunnen ze je vragen om mee te rijden naar een testbank om het vermogen te testen. Dit ben je helaas verplicht... Zonder uitslag van testbank kunnen ze je niet bekeuren, want het vermogen moet namelijk vast gesteld worden.
...

Volgens mij doen ze dit nooit en word er alleen gekeken naar hoeveel vermogen het type motor orgineel heeft. Blijkt dit teveel te zijn zullen ze op zoek gaan naar een afvoerkitje (als al deze moeite al gedaan word).
 
heel simpel...
als jij een brommer rijdt met van NATURE meer dan 25kW ben je voor de politie ALTIJD FOUT.
als jij een certificaat hebt dat ie <25kW en minder dan zoveel kW/kg!!! (dat laatste moet je ZEKER niet vergeten) dan kun je je brommer verzekeren en dat is alles.

zo lang het niet op het kenteken staat ben je de lul.
zeg niet dat er niet op gecontrolleerd wordt want ik ben deze maand al 3 keer een controle ingereden waarbij mensen konden gaan lopen.
gelukkig heb ik al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs dus ik heb er geen last van maar geloof me, der zijn blauw-jassen die een partij <censuur>...

oja, een brommer van nature >25kW en die <25kW op kenteken krijgen kan je alleen wanneer deze in een 25kW regeling EU land ook al 25kW was (en dan via de RDW invoeren).

daar je brommer wel verzekerd is, krijg je gewoon een bekeuring voor rijden op een motorvoertuig zonder daarbij de juiste categorie te hebben. en dat is 200 euro. wordt je NOG een keer gesnapt op een <25kW fiets die niet van nature is, ben je meteen een zware crimineel en mag je voor de rechter uitleggen waarom je nog ooit je rijbewijs terug wilt krijgen.

zo is het en niet anders. ik heb hiervoor al via diverse ministers antwoord op proberen te krijgen maar die zwijgen als het graf, evenals 3VO, ANWB. MAG en KNMV zijn er "mee bezig" maarja.. dat is altijd maar afwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan