25Kw politie controle vragen

lap... hij trok op niks
achtervering was totaal verroest, voorvering was versleten, achterrem remde bijna niet, ..., + hij stond niet eens op 25 kw, de verkoper kende daar niks van.
dikke teleurstelling '(
 
lap... hij trok op niks
achtervering was totaal verroest, voorvering was versleten, achterrem remde bijna niet, ..., + hij stond niet eens op 25 kw, de verkoper kende daar niks van.
dikke teleurstelling '(

Hmm beetje heel erg jammer, maar wees niet rouwig, als een verkoper niets van 25 kw afweet... zou ik nog geen fiets bij hem kopen. Dat hoort ie gewoon te weten.

een ding scheelt: er zijn nog talloze andere motoren... wat zoek je precies? Ik zie in je naam iets over nakeds, In schagen staat een suzuki bandit 600 te koop, die is op 25 kw te zetten. neem eens een kijkje op www.motorhuisschagen.nl als je hem wilt zien.
 
Laatst bewerkt:
[me="Roy "R""]zucht....[/me]

Kunnen dit soort topics vanaf nu niet gewoon standaard gesloten worden? Om de haverklap weer een 1 of andere gup die wil weten offie een misdrijf kan begaan en hoe groot de pakkans is. |(

Ook ik heb 2 jaar 25 kw moeten rijden. Met plezier! Want met mijn RS 125 kwam en kom ik nog steeds prima mee. Nee natuurlijk niet op de snelweg, lekker boeiend. Ik heb meer lol op de RS125 dan op de GSX-r 750's die ik na de RS heb gehad.
(Met als uitzondering de Blade op het circuit ;) )
 
Hmm beetje heel erg jammer, maar wees niet rouwig, als een verkoper niets van 25 kw afweet... zou ik nog geen fiets bij hem kopen. Dat hoort ie gewoon te weten.

een ding scheelt: er zijn nog talloze andere motoren... wat zoek je precies? Ik zie in je naam iets over nakeds, In schagen staat een suzuki bandit 600 te koop, die is op 25 kw te zetten. neem eens een kijkje op www.motorhuisschagen.nl als je hem wilt zien.

Naked zou perfect zijn, of zoals de gs500f of diversion zonder volledige kuip.
Dan nog zijn er enkele complicaties, ik woon namelijk in België.
+ in belgie kost het opnieuw inschrijven van een motor naar 25kw meer als 1000 euro, geen optie dus. Gewoon blijven rondzien met andere woorden.
En dan komt er nog bij dat hij rond de 1000 euro moet kosten natuurlijk, met uiterlijk maximum van 1500. Het is misschien weinig, maar het moet toch te vinden zijn. Ik ben niet te kieskeurig, maar ik wil wel iets dat nog remt en rijdt natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Ooow je woont in België.. dan is hier in NL een motor kopen geen optie nee, wordt een beetje prijzig.

1500 moet zeker te vinden zijn, mijn eerste motor was een ER-5 25 kw, die had ik van een rijschool overgekocht voor 750,-.. zeldzaam veel plezier mee gehad. Tuurlijk was hij afgeragt, maar dan geeft het ook niet als je een keer onderuit glijdt.. Maar remmen en rijden zijn 2 best belangrijke dingen ja hahaha.

@Roy, ik ben het met je eens, hou het gewoon netjes op 25 kw, dan dupeer je jezelf maar vooral ook anderen er niet mee. Zolang is 2 jaar nou ook weer niet.
 
je kunt het wel veranderen. Maar als je een ongeluk krijgt controleren ze het echt wel. En dan ben je .....
 
je kunt het wel veranderen. Maar als je een ongeluk krijgt controleren ze het echt wel. En dan ben je .....
Wat een wijsheid, voor iemand die vandaag z'n rijbewijs heeft gehaald..... :P ;)
Ze controleren niet altijd. Maar de kans is aannemelijker als de bestuurder een beperkt-rijbewijs heeft en de snelheid (één van) de oorzaak/oorzaken is.
 
de kans is inderdaad heel klein van dat je een bekeuring kan krijgen of dat je problemen krijgt met de verzekering bij een ongeluk maar de kans is er en volgens mij was er ook iemand op dit forum die daarvoor een boete had gekregen.

oja ik hoor vaak ( veel van koekblik gangers ) dat het rijden met 25 kw niks aan is en dat dat gewoon een brommerfeeling is.
EN DAT IS DUS NIET ZO DIE MENSEN ZIJN GEWOON MAF :P
 
de kans is inderdaad heel klein van dat je een bekeuring kan krijgen of dat je problemen krijgt met de verzekering bij een ongeluk maar de kans is er en volgens mij was er ook iemand op dit forum die daarvoor een boete had gekregen.

oja ik hoor vaak ( veel van koekblik gangers ) dat het rijden met 25 kw niks aan is en dat dat gewoon een brommerfeeling is.
EN DAT IS DUS NIET ZO DIE MENSEN ZIJN GEWOON MAF :P
Wacht maar eens tot je op een 'echte' motor zit, met zo'n 120 pk... Dan piep je wel anders }) :9

Die van die boete was BasE volgens mij. Die reed met een 25kw-uitdraai, zonder het op kenteken te hebben. De motor was wel 25kw. Correct me if I'm wrong ;)
 
De kans dat je gepakt word is klein, maar word groterin dezelfde verhouding als de zwaarte van de aanrijding waar je bij betrokken zou raken. Ongeacht of je zelf verantwoordelijk bent voor de aanrijding of juist niet. De politie neemt dan beide (of meer) voertuigen uit het verkeer voor een technisch onderzoek en dan zal absoluut blijken of je wel of niet <25KW reed.....


dit klopt helemaal, ik eb al eens iemand aangereden met de auto, die persoon is ter plekke overleden aan haar verwondingen. Mijn auto is toen meegenomen door de technische recherche en volledig doorgespit of alles klopte en werkte zoals het moest werken, ook motormanagment hebben ze nagekeken of er ten tijde van het ongeval een foutmelding kan zijn geweest in de ABS module, dus als jij een ernstig ongeval hebt(veroorzaakt) zullen ze je motor helemaal doorzien
 
dit klopt helemaal, ik eb al eens iemand aangereden met de auto, die persoon is ter plekke overleden aan haar verwondingen. Mijn auto is toen meegenomen door de technische recherche en volledig doorgespit of alles klopte en werkte zoals het moest werken, ook motormanagment hebben ze nagekeken of er ten tijde van het ongeval een foutmelding kan zijn geweest in de ABS module, dus als jij een ernstig ongeval hebt(veroorzaakt) zullen ze je motor helemaal doorzien
Heftig
 
Laatst bewerkt:
Stel je voor dat je daar dus reed op een 100pk machine terwijl je maar 34pk's onder je kont mocht hebben..... :X
 
Stel: je hebt wel een rijbewijs van +25 kw
Uw motor heeft op papieren 25kw,
maar hij is niet begrensd en heeft dus nu iets van een 40kw.

Ben je dan even strafbaar? je hebt dus wel je rijbewijs het is gewoon de papieren die niet kloppen.
Hier zijn ze toch milder op, niet?


Ik vind testbank uitdraaien ook geen goede oplossing. Je kunt hem, op een testbank laten uitdraaien op 25kw, daarna net zo makkelijk weer terugzetten. Ze kunnen er ook niet meer achter komen of hij wel 25kw was op het moment dat ze dat zouden willen controleren en de motor is niet meer rijdbaar. Een echte 25kw set blijft wel in de fiets zitten en er kan dan altijd worden gecontroleerd of hij 25kw was of niet :) .



Ik heb hier een combinatie van bovenstaande 2 situaties. Honda heeft officieel 50pk. (wat trouwens niet op kenteken staat vermeld bij mijn weten) Eigenaar heeft zwaar rijbewijs. Maar.... Vorige eigenaar heeft em laten begrenzen, maar dit kon bij deze niet officieel dus enkel met uitdraai. Begrenzing is dan wel weer te achterhalen (ook bij wrak) want er zitten van die busjes in de carburateurs die de gasschuiven begrenzen.


En om bepaalde reacties voor te zijn. Ik vind dat ding vlot genoeg voorlopig. Hoef er toch geen circuit tijden mee te verbeteren. :W
 
als je je 25kw eraf haalt terwijl je er nog mee moet rijden. Rij je zonder rijbewijs, dus waarom heb je je rijbewijs gehaald is zonde van je geld geweest.
 
hahaha ja zo kun je het ook zien *D conclusie: gedraag je gewoon 2 jaar.
 
ik ga het risico er iig niet op nemen anders had ik wel een jaartje gewacht met me rijbewijs te halen een ongeluk zit in een klein hoekje en 9 van de 10x is het de fout van een ander die niet oplet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan