25kw-setje eruit, gezeik van verzekering?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@warmloper:

Je kunt het best doen, ik heb nu 3 maanden zo gereden. Was prima te doen, alleen lopen de rillingen wel door je lijf elke keer dat je een inhaalactie hebt/ een rotonde beetje hard neemt en vervolgens een politieauto of motor (had ik laatst, pfft) achter je ziet opdoemen.

Verder is het ronduit onverantwoord om zo te rijden. Ik zou het setje er in laten, verzekeringstechnisch gezien :)

Ik ben gisteren overigens 21 geworden, naar rijschool gebeld, ga zsm AVB+AVD doen :) Schade: 400 euro. Liever dat dan 200 euro aan een 25kw kit uitgeven en me kapotvervelen omdat hij als een drol accelereert *D
 
@warmloper:

alleen lopen de rillingen wel door je lijf elke keer dat je een inhaalactie hebt/ een rotonde beetje hard neemt en vervolgens een politieauto of motor (had ik laatst, pfft) achter je ziet opdoemen.

de politie gaan echt geen motor op de rollerbank zette, behale als je echt 300+ rijd ofzo


maar het is duidelijk dat ik het beter niet moet doen
 
de politie gaan echt geen motor op de rollerbank zette, behale als je echt 300+ rijd ofzo


maar het is duidelijk dat ik het beter niet moet doen
Maar als ze vermoeden dat er iets niet helemaal klopt als ze je staande houden, zit er wel degelijk een kans in dat ze hem even meenemen voor techinsich onderzoek.

Als jij met 200+ per uur voorbij komt op een zogenaamd 25 kw machiene die dan maar met moeite 130 zou lopen zullen ze wel even verder kijken mischien....
 
Jemug man.. hoeveel verhalen staan er wel niet op mf over het eruit halen van de begrensing..

Waarom leert niemand zoeken :X
 
Jemug man.. hoeveel verhalen staan er wel niet op mf over het eruit halen van de begrensing..

Waarom leert niemand zoeken :X

:^

Al die verhalen over het onverantwoord inhalen enzo allemaal bullshit.
Dan kijk je van te voren dus niet goed en kan je niet echt lekker inschatten.
Ik rijd zelf ook 25 kw en het inhalen gaat gewoon hardstikke lekker.
Misschien moeten de mensen die klachten hebben over het inhalen, van te voren even ruimte laten aan de voorganger en er dan met "volle" vaart langs te rijden.

Maar goed, tis een mening he ;) _O-
 
Denk dat iedereen er wel een beetje moe van wordt keer op keer te moeten zeggen dat het rijden zonder 25kw erg DOM is... (is het ook).

inhalen.. tja.

TUURLIJK gaat dat makkelijker en sneller met een vol vermogen motor, je vliegt er voorbij. Maar niet kunnen inhalen met 25kw is idd onzin. Je hebt misschien wat meer tijd nodig maar je komt er zeker wel vlot voorbij. Wat heeft het trouwens voor nut in te gaan halen als je motor toch niet sneller wilt :?
 
Als ik op mijn brommer rijd met 25kw en ik wil inhalen met 110 en heb goede zijwind of tegenwind, begint hij te stotteren.
Als het goed waait op de snelweg, kan ik niet harder als 90 rijden.
Trekt het ding gewoon niet..

Maja je leert er mee leven, en het is idd gevaarlijk.
Kan je irritatie me wel voorstellen heb het zelf ook.

25kw setje eruit slopen is gewoon geen goed idee.

Wat rij je dan :S ?!
 
Maar als ze vermoeden dat er iets niet helemaal klopt als ze je staande houden, zit er wel degelijk een kans in dat ze hem even meenemen voor techinsich onderzoek.

Als jij met 200+ per uur voorbij komt op een zogenaamd 25 kw machiene die dan maar met moeite 130 zou lopen zullen ze wel even verder kijken mischien....
:^ Bij een eventueel Technisch Onderzoek ben je, de spreekwoordelijke, l*l :9


de politie gaan echt geen motor op de rollerbank zette, behale als je echt 300+ rijd ofzo


maar het is duidelijk dat ik het beter niet moet doen
Een motor zetten ze sowieso niet op de rollerbank. Een motor zetten ze op een testbank, een scooter/brommer zetten ze op de rollerbank :z :')
 
Wat rij je dan :S ?!
honda vf500....

Inhalen is mijn hobby en doe het altijd, maar op de snelweg met wind tegen kan ik het vergeten, mss ligt er eraan dat ik naast 2meter lang en 90kg weeg wat veel wind vang.

Heb het trouwens over een windkrachtje of 6.
Daaronder geen problemen op de snelweg
 
honda vf500....

Inhalen is mijn hobby en doe het altijd, maar op de snelweg met wind tegen kan ik het vergeten, mss ligt er eraan dat ik naast 2meter lang en 90kg weeg wat veel wind vang.

Heb het trouwens over een windkrachtje of 6.
Daaronder geen problemen op de snelweg

't zal em in de windkracht zitten... hoewel. Wij schelen weinig qua formaat (lxb zegmaar) en heb nog maar weinig wind meegemaakt die er voor zorgde dat ik echt de 120 niet zou halen.
 
Lekker interessant, dat gedoe omtrent inhalen is gevaarlijk...... :N
Als jullie inzicht goed is, is inhalen nooit gevaarlijk. Denk daar maar eens over na. Nu jullie weer :P
 
Toen ik mijn motoren had gekocht waren ze vol vermogen maar had ze zo snel mogelijk (binnen een week) begrensd. Heb dus kunnen ervaren hoe het zonder rijd en tja is natuurlijk niet echt handig want ben natuurlijk wel beetje verpest daardoor ;)

Maarja ik zie het maar zo, dan heb ik wat om naar toe te leven dat ik vol mag rijden.

En je kunt best inhalen hoor en als je dat niet kunt is het waarschijnlijk ook niet nodig omdat je al veel te hard rijd haha :P

Gewoon lekker laten zitten en strax genieten ;)
 
denk dat er weinig zijn die de hele 2 jaar volmaken op 25kw.
ik zelf heb een cb500 maar ga hem echt niet op 25kw laten staan ik rijd alleen maar normale wegen en geen snelwegen dus rijd niet steeds 180+ en als ik een ongeluk krijg zie ik dan wel weer.
brommer van me was ook opgevoerd met 70cc enzo maar toen de schade expert kwam keek hij alleen maar letterlijk naar de schade ipv me 21mm carb en me 70cc en snelle uitlaat.......denk een kwestie van geluk.
of je rijdt begrenst en tuft lekker door of je haalt het eraf en neemt de risico's voor lief:P
 
denk dat er weinig zijn die de hele 2 jaar volmaken op 25kw.

Ik denk bijna iedereen, alleen de bijzonder simpele idioten niet...

ik zelf heb een cb500 maar ga hem echt niet op 25kw laten staan ik rijd alleen maar normale wegen en geen snelwegen dus rijd niet steeds 180+ en als ik een ongeluk krijg zie ik dan wel weer.

Leuk voor degene die je in een ongeluk betrekt. En zelfs als het je eigen schuld niet is ben je nog steeds de lul.
Maar mocht je dan tot je 89e jaar revalidatiekosten betalen dan heb je in elk geval iets van 12 maanden extra onbegrensd kunnen rijden, dat was het vast wel waard! _O-
 
denk dat er weinig zijn die de hele 2 jaar volmaken op 25kw.
ik zelf heb een cb500 maar ga hem echt niet op 25kw laten staan ik rijd alleen maar normale wegen en geen snelwegen dus rijd niet steeds 180+ en als ik een ongeluk krijg zie ik dan wel weer.
brommer van me was ook opgevoerd met 70cc enzo maar toen de schade expert kwam keek hij alleen maar letterlijk naar de schade ipv me 21mm carb en me 70cc en snelle uitlaat.......denk een kwestie van geluk.
of je rijdt begrenst en tuft lekker door of je haalt het eraf en neemt de risico's voor lief:P

Zijn er maar weinig??? mijn complete vrienden groep rijd zijn 25kw periode uit!! (op 1 na )
 
Laatst bewerkt:
Leuk voor degene die je in een ongeluk betrekt. En zelfs als het je eigen schuld niet is ben je nog steeds de lul.
Maar mocht je dan tot je 89e jaar revalidatiekosten betalen dan heb je in elk geval iets van 12 maanden extra onbegrensd kunnen rijden, dat was het vast wel waard! _O-
:^

Ach, waar maak ik me nog druk om -O-
 
denk dat er weinig zijn die de hele 2 jaar volmaken op 25kw.
ik zelf heb een cb500 maar ga hem echt niet op 25kw laten staan ik rijd alleen maar normale wegen en geen snelwegen dus rijd niet steeds 180+ en als ik een ongeluk krijg zie ik dan wel weer.
brommer van me was ook opgevoerd met 70cc enzo maar toen de schade expert kwam keek hij alleen maar letterlijk naar de schade ipv me 21mm carb en me 70cc en snelle uitlaat.......denk een kwestie van geluk.
of je rijdt begrenst en tuft lekker door of je haalt het eraf en neemt de risico's voor lief:P
Je RBW zeker bij een pakje boter gekregen? Of heb je je normale verstand ervoor moeten inruilen, want daar ontbreekt het een beetje aan zo te lezen....

Dit soort text doet me denk en aan een puisterige puber van 15 jaar met de houdig van "Ik doe toch lekker wat ik zelf wil"

Erg volwassen houding en reactie ja... Veel plezier met je rbw, hoop dat je goed verzekerd bent...
 
25Kw is cool 8-)


:+

ik heb er weinig problemen mee.. kan prima inhalen, loopt hard zat, accelereert op de snelweg ook nog voldoende.. als je onverzekerd rond wilt rijden, waarom betaal je dan verzekeringsgeld? waarom heb je dan je rijbewijs gehaald :P

beetje moraalridderig maar vind het altijd maar een hoop gedram om niks :z wees blij dat je kunt rijden ;)




Lekker interessant, dat gedoe omtrent inhalen is gevaarlijk...... :N
Als jullie inzicht goed is, is inhalen nooit gevaarlijk. Denk daar maar eens over na. Nu jullie weer :P
couldn't agree more :P
 
Laatst bewerkt:
Jemug man.. hoeveel verhalen staan er wel niet op mf over het eruit halen van de begrensing..

Waarom leert niemand zoeken :X
full

eerlijk gejat ergens in een of ander topic O-)
 
Laatst bewerkt:
stel je rijdt rustig in een 30km-zone en je wordt aangereden door een auto die net wegrijdt zonder te kijken, dan gaan ze echt niet kijken of je een 25kW kit in dat ding hebt. maar zit je bij het stoplicht te wachten en het wordt groen, als je dan binnen 3 seconden op 150km/h zit en je rijdt dan tegen iemand aan, dan denk ik dat ze zich gaan afvragen hoe dat kan met een 25kWatje :). en dan ben je de lul! of stel je krijgt niet eens een ongeluk, maar de politie merkt dat je iets te snel bent voor 25kW. als ze jou aan de kant zetten dan rij je eigenlijk zonder rijbewijs! want op jouw rijbewijs staat dat je voertuigen met maximaal 25kW vermogen mag rijden. en die motor heeft waarschijnlijk 40kW. dan ben je de lul!


maar ALS ze controleren ben je de lul... in feite rij je dan zonder geldig rijbewijs op eenonverzekerde motor, kan je flink problemen mee krijgen...
 
:^

Al die verhalen over het onverantwoord inhalen enzo allemaal bullshit.
Dan kijk je van te voren dus niet goed en kan je niet echt lekker inschatten.
Ik rijd zelf ook 25 kw en het inhalen gaat gewoon hardstikke lekker.
Misschien moeten de mensen die klachten hebben over het inhalen, van te voren even ruimte laten aan de voorganger en er dan met "volle" vaart langs te rijden.

Maar goed, tis een mening he ;) _O-


:^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan