25kw-setje eruit, gezeik van verzekering?

Status
Niet open voor verdere reacties.

warmloper

MF'er
17 jan 2008
93
0
Breda
hoi iedereen

na bijna een jaartje word 25kw wel een beetje saai :] en ik wil eigenlijk mijn begrenzer eruit halen.
Ik ben alleen een beetje bang voor de verzekering.
Als je in een ongeluk komt, wat is dan de kans dat ze niet betalen, omdat je meer dan 25kw hebt?
 
uh ja.. dan rij je in onverzekerd rond.. omdat jij je niet aan de gestelde voorwaarden houdt.. als ze er dan achterkomen wordt er niet uitgekeerd.

en wat is saai aan 25kw?? omdat je niet zo hard op kan trekken en minder hard kan rijden? je kan nog steeds erg veel fun hebben met minder vermogen naar mijn idee...
 
Laatst bewerkt:
uh ja.. dan rij je in onverzekerd rond.. omdat jij je niet aan de gestelde voorwaarden houdt.. als ze er dan achterkomen wordt er niet uitgekeerd.

en wat is saai aan 25kw?? omdat je niet zo hard op kan trekken en minder hard kan rijden? je kan nog steeds erg veel fun hebben met minder vermogen naar mijn idee...

het is vooral irritant op de snelweg. met 25kw rijd dat best vervelend. met 10kw meer istie veel rustiger
 
Laatst bewerkt:
stel je rijdt rustig in een 30km-zone en je wordt aangereden door een auto die net wegrijdt zonder te kijken, dan gaan ze echt niet kijken of je een 25kW kit in dat ding hebt. maar zit je bij het stoplicht te wachten en het wordt groen, als je dan binnen 3 seconden op 150km/h zit en je rijdt dan tegen iemand aan, dan denk ik dat ze zich gaan afvragen hoe dat kan met een 25kWatje :). en dan ben je de lul! of stel je krijgt niet eens een ongeluk, maar de politie merkt dat je iets te snel bent voor 25kW. als ze jou aan de kant zetten dan rij je eigenlijk zonder rijbewijs! want op jouw rijbewijs staat dat je voertuigen met maximaal 25kW vermogen mag rijden. en die motor heeft waarschijnlijk 40kW. dan ben je de lul!
 
Snelweg rijden is met iedere motor saai, daar helpt dat extra vermogen dat je krijgt door je 25kw setje er uit te slopen ook niet aan mee :)
 
het gaat niet om saai zijn, het gaat erom dat het gevaarlijk is. je kunt niet eens fatsoenlijk inhalen met zo'n 25kW ding.
 
Sorry, maar dat is grote onzin :W

~[edit] Veilig inhalen is vooral een kwestie van goed anticiperen.
 
Laatst bewerkt:
Weet jij wat het verschil is tussen een 25kw GS500 en een volvermogen versie?

Tot aan de 110 zijn ze nog even snel, en veel harder mag je in NL toch niet.... dus waarom zou je nu zo'n risico gaan lopen??! :?
 
Niet kunnen inhalen met 25kw? :N
je moet toch nog power zat hebben om tot die 130-140 ofzo te komen als je gewoon wil inhalen
 
ik denk dat jij op een honda cb500 25kW moet gaan inhalen als je een beetje wind mee hebt. boven de 120 gaat hij niet, knul. ik weet wat ik zeg, want ik heb het geprobeerd. welterusten...
 
nou dat risico zou ik niet nemen met een gs500, dat verschil is zo klein dat je t meestal niet zal merken, en je zult maar iemand aanrijden.
Wij zijn hier ook niet roomser dan de paus, ik rijd dus ook wel eens op vol vermogen motoren, maar die van mezelf laat ik toch nog maar ff (6 maanden) op 25 kw staan... je weet nooit
 
nou dat risico zou ik niet nemen met een gs500, dat verschil is zo klein dat je t meestal niet zal merken, en je zult maar iemand aanrijden.
Wij zijn hier ook niet roomser dan de paus, ik rijd dus ook wel eens op vol vermogen motoren, maar die van mezelf laat ik toch nog maar ff (6 maanden) op 25 kw staan... je weet nooit
En 't zal je maar overkomen dat iemand jou aanrijdt op dat moment. Kun je alsnog alles gaan betalen :W
 
ik denk dat jij op een honda cb500 25kW moet gaan inhalen als je een beetje wind mee hebt. boven de 120 gaat hij niet, knul. ik weet wat ik zeg, want ik heb het geprobeerd. welterusten...

Laat mij en vele anderen dat nu wel prima lukken 'knul'... :z

Slap gelul altijd over dat 25kW, ik heb toen die regeling net werd ingevoerd 2 jaar met een 16kW motortje gereden, en dat met 2.00m en 105Kg!
Stom gejank...
 
het is vooral irritant op de snelweg. met 25kw rijd dat best vervelend. met 10kw meer istie veel rustiger

Waarom denk je dat ie rustiger word ? Blijft rond de 6000 Tpm voor 120 hoor, je overbrening verandert niet...

Enige waar ie een punt mee heeft wat inhalen betreft. een 25 kw GS op de snelweg met veeel wind (echt heel veel) tegen loopt niet echt door na de 120 idd.

Ik mag/moet ook nog tot Oktober 25kw met de GS, en heb er echt niet minder plezier door. Echt lange stukken snelweg zijn zowieso niet leuk :D
 
ik denk dat jij op een honda cb500 25kW moet gaan inhalen als je een beetje wind mee hebt. boven de 120 gaat hij niet, knul. ik weet wat ik zeg, want ik heb het geprobeerd. welterusten...

Hey knulletje ik heb ook gelest op een motor die nauwelijks harder dan 120 wou. Je moet rekening houden met het vermogen van de motor. Kun je niet inhalen, dan kun je niet inhalen.
Je snapt toch zelf ook wel dat als iemand dan 125 rijdt je hem niet kan inhalen dan. Als je het dan toch gaat proberen kan het gevaarlijk worden ja, maar dat doe je toch echt zelf.

Hetzelfde voor een suzuki alto 1.0 ofzo die in de toerenbegrenzer de 110 redt zowat.
Dan zouden die ook allemaal verboden moeten worden? :W :W :W
 
ik denk dat jij op een honda cb500 25kW moet gaan inhalen als je een beetje wind mee hebt. boven de 120 gaat hij niet, knul. ik weet wat ik zeg, want ik heb het geprobeerd. welterusten...

Wind tegen bedoel je hoop ik ?!
Heb gelest op een 25kw CB500, liep prima 140 als het niet echt waaide.
 
Wind tegen bedoel je hoop ik ?!
Heb gelest op een 25kw CB500, liep prima 140 als het niet echt waaide.
gewicht (van de rijder) en staat van de motor schelen ook een hoop... als jij al 50000 op je klokje hebt staan en er een 25kw setje in hebt moet je niet denken dat je ook daadwerkelijk nog 25kw hebt, door slijtage etc. lever je vermogen in.

was ooit eens een test met sportauto's, hadden ze er 1 van 1988 gepakt, geloof een porche, had nog 60% van z'n vermogen over.
 
komt een beetje dom over hoor, als iets volgens de wet geregeld is, heb je altijd kans op gezeik als je je er niet aan houdt.
 
gewicht (van de rijder) en staat van de motor schelen ook een hoop... als jij al 50000 op je klokje hebt staan en er een 25kw setje in hebt moet je niet denken dat je ook daadwerkelijk nog 25kw hebt, door slijtage etc. lever je vermogen in.

was ooit eens een test met sportauto's, hadden ze er 1 van 1988 gepakt, geloof een porche, had nog 60% van z'n vermogen over.

Ik ben 1,95. Tijdens het lessen rond de 95kg, en de CB had er geloof ik 45000 km op staan :) GS500 van mij heeft er > 60 000 gelopen en die komt ook zonder moeite mee, tenzij het flink waait (en ik die tegen heb ;))
 
Maar ja, alle gekheid op een stokje:

Als men je zou pakken met het feit dat je motor niet de verplichte 25kw is zijn er twee dingen die gebeuren en waarvoor je op je billen krijgt.

  1. Je rijdt zonder geldig rijbewijs op een volvermogen motorfiets
  2. Je bent meestal niet verzekerd omdat je geen geldig rijbewijs hebt en je je bent zowieso niet gedekt als je fraudeert met vermogens etc.


Conclusie.. Niet heel erg slim. Als jij iemand in een rolstoel rijdt, doet jou verzekering waarschijnlijk uitbetalen aan het slachtoffer, maar de verzekering verhaalt het op jou terug... Koste wat kost, ongeacht het nu 1 jaar of 100 jaar duurt...
 
Als ik op mijn brommer rijd met 25kw en ik wil inhalen met 110 en heb goede zijwind of tegenwind, begint hij te stotteren.
Als het goed waait op de snelweg, kan ik niet harder als 90 rijden.
Trekt het ding gewoon niet..

Maja je leert er mee leven, en het is idd gevaarlijk.
Kan je irritatie me wel voorstellen heb het zelf ook.

25kw setje eruit slopen is gewoon geen goed idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan