25kw super sport 600cc A2

Slutter

Rookie
3 aug 2021
1
0
Hoi,

Ik had een vraag over A2 supersport en op kenteken 25kw. Ik ben heel lang aan het zoeken voor een 25kw supersport (het liefst gsxr 600 na 2006). Maar is heel lastig te vinden is daar een bepaalde site waar het opstaat of gewoon alle sites afgaan en hopen dat je iets vind?
 
Staat al genoeg informatie van op het forum; maar een GSXR600 mag je niet rijden met een A2 rijbewijs, ook niet als hij 25kw is.. 25kw is niet meer relevant voor het A2 rijbewijs.

Je mag motoren met meer dan 70kw standaard (wat de GSXR-600) en meeste supersports hebben niet terugbrengen naar 35kw.

Ga gewoon voor een leuke naked op standaard 35kw voor je A2 periode..
 
Je mag ze wel terugbrengen naar 35kW, maar je mag met een A2 rijbewijs niet rijden op een motor met origineel meer dan 70 kW.
Dus ook al vind je ze, en staan ze op kenteken op 25kW mag je er niet oprijden met A2. Wat een verkoper ook zegt (die willendat ding gewoon verkopen)
Alle eigenlijksupersports hebben origineel meer dan 70kW, dus kunnen niet voor A2.

Toen het nog niet het A2 rijbewijs was maar de 25kW regeling was dit geen probleem, maar daar heb jij niks aan.

Er zijn wel andere motoren die sportief eruit zien die wel voor A2 geschikt zijn. Zoals de R3, ik dacht een cbr500r, ninja 300 en nog wel een paar. Motoren die origineel 70kW zijn of minder kunnen wel teruggezet worden, maar als er geen typegoedkeuring op 35kW voor is (vaak) is het best een gedoe/best prijzig
 
35kw typegoedkeuringen bestaan eigenlijk bijna niet voor motoren die veel ouder zijn dan het moment dat het nieuwe rijbewijs inging..
Dus 2018+ modellen hebben vaak alleen een 35kw type goedkeuring (Als deze al aanwezig is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan