[25kw] suzuki gsx600r

John van de Bunt in Nijkerk doet 't ook op 't gas geloof ik. De Valkenier in Barneveld doet t alleen op de officiële manier, maar als je zelf de begrenzing regelt kun je daar voor €50,- een run maken op de testbank. 2 mag ook wel, maar dan moet je goed zeker weten dat je begrenzer echt op de 25kw zit :P.

Ik zou even vd Bunt bellen ;) info staat op www.motorfietsen.net.

Succes! :)
 
hm oke, ik belde iemand op die dat doet hier in almere en die nogal een goede naam heeft wat dat betreft, hij zei dat het niet handig was om hem ALLEEN op gas terug te zetten, omdat hij dan HEEL ver terugmoet en je dan bijna niet normaal meer kunt rijden.. weet iemand in hoeverre dit klopt?

Marischa, ik rij zelf op een gixxer 600 uit '97 die op het gas geknepen is en ik kan vanuit de grond van mijn hard zeggen dat het zwaar kut is. Had ik maar 1/4e gas dan was het wellicht nog te doen. Ik vind het echt gevaarlijk, je kan nooit naar de vrije ruimte rijden omdat je zo weinig vermogen hebt (maar dat was niet je vraag).

Ja, je gas gaat heeeel ver terug, maar van de drie manieren om je motor af te knijpen is op de gashendel het beste voor je motor:
Op de uitlaat is slecht voor het blok vanwege de compressie e.d.
Op de inlaat is ook slecht voor je blok vanwege de lucht/benzine verhouding.

Hoop dat je er iets aan hebt.

bokkiie
 
Marischa, ik rij zelf op een gixxer 600 uit '97 die op het gas geknepen is en ik kan vanuit de grond van mijn hard zeggen dat het zwaar kut is. Had ik maar 1/4e gas dan was het wellicht nog te doen. Ik vind het echt gevaarlijk, je kan nooit naar de vrije ruimte rijden omdat je zo weinig vermogen hebt (maar dat was niet je vraag).

Ja, je gas gaat heeeel ver terug, maar van de drie manieren om je motor af te knijpen is op de gashendel het beste voor je motor:
Op de uitlaat is slecht voor het blok vanwege de compressie e.d.
Op de inlaat is ook slecht voor je blok vanwege de lucht/benzine verhouding.

Hoop dat je er iets aan hebt.

bokkiie

@bokkie ik heb dan een gsxr600 uit 2006 die is ook begrensd op het gas ik kan hem waarschijnlijk nog minder ver opentrekken omdat hij volvormogen 94kw/130pk is. Ik heb tevens geen moeite met de vrije ruimtes opzoeken. Ik vind het tevens niet erg gevaarlijk ik kan nog redelijk uit de voeten zo rijd die van mijn erg vlot 160 en heeft een top van 220 dus heb niks te klagen. En kan dus de mooie legen plekken op de weg op zoeken.

mvg darksite
 
@bokkie ik heb dan een gsxr600 uit 2006 die is ook begrensd op het gas ik kan hem waarschijnlijk nog minder ver opentrekken omdat hij volvormogen 94kw/130pk is. Ik heb tevens geen moeite met de vrije ruimtes opzoeken. Ik vind het tevens niet erg gevaarlijk ik kan nog redelijk uit de voeten zo rijd die van mijn erg vlot 160 en heeft een top van 220 dus heb niks te klagen. En kan dus de mooie legen plekken op de weg op zoeken.

mvg darksite

Darksite: dan heb jij inderdaad niets te klagen, ik met mijn '97-er heb een top van 160, hij slaat dood bij 140 en dan moet ik plat gaan liggen om bij die 160 te komen. Als je er dan vanuit gaat dat de gemiddelde auto 120/130 rijdt dan kan je wel begrijpen dat dit soms voor 'samengeknepen-billen' momenten zorgt op de snelweg.

gr Bokkiie
 
als ik in het forum lees hoe hard wil jou 25kw motor wat voor topsnelheden daar worden getypt ja snap ik dat het niet fijn is nee. Maar zoals je mijn cijfers ziet kwa snelheid betreft heb ik niks te klagen (0-100 in 5 sec) dus ook niet erg veel moeite met deze regeling volgend jaar mag ik vol vermogen komt er een geheel nieuw uitlaat systeem op heb ik 150pk tot mijn beschikking. Ik denk als ik dat nu had dat ik dit niet meer heb kunnen typen. Dan wordt hij opeens zo giftig dat ik aan de ene kant wel blij ben met die regeling. En de regeling zorgt voor het behouwd van mijn roze creditcard.
 
Die 150 pk klinkt inderdaad er aanlokkelijk tot vergelijking met de 35 waar we nu over beschikken. Nu we toch bezig zijn heb ik nog een vraagje: bij welk toerental stop jouw motor ermee, de mijne nu bij 8000 en als ik heel lang door blijf gassen 10.000 maar die laatste 2000 gebeurd er dan ook gewoon helemaal niets.

En toch vind ik het ook vreemd dat beide motoren op 25kw zijn begrensd en er toch zo'n verschil zit in overgebleven vermogen (wellicht het bouwjaar?!)

gr bokkiie
 
met wanneer hij inzakt is voorbij de 13.000 gaat wel verder alleen heeft het dan meer nut om door te schakelen resterende 3 duizend voor het rode (bij 16.000 begint het rode tot 18.000)

koppel is een heel belangrijk iets jou motor vol vermogen heeft niet eens 35 knm koppel zover ik de technische gegevens van jou motor weet die heb ik nu al dadelijk vol vermogen met andere uitlaat zal dat op zon 75knm koppel komen

Daarnaast heb je het gewicht mijn motor weegt maar 172 kg

En die van mij zal wel wat gestroomlijnder zijn
 
Daar sluit ik me bij aan, laten we het er op houden dat we allebei een stuk gelukkiger zijn als we eindelijk dat gas vol open kunnen draaien!!!

groeten
 
zal niet weten hoe ik dat moet doen vind het ook te riskant met mijn niet geheel controleerde rechterhand en ben bang als ik het heb geproeft dat de begrenzer er niet meer terug op gaat. Ga het ook niet uitzoeken het zal wel vrij makkelijk zijn maar wil het gewoon niet weten anders probeer ik het.
 
is goed. Ja ken mijn eigen scootertijd ook al 45 is hard genoeg 4 maanden later 120 en nog naar die zoeken om hem sneller te maken.

Als ik het wil weten ben je de eerste waar ik het aan vraag.

grtz
 
hier kan denk ik wel een slotje op trouwens.. heb m allang laten begrenzen, heb inmiddels ook mn rijbewijs (JEEJ :D ) en hij rijdt prima vind ik :) hij gaat alleen niet harder dan 180 op de teller.. maargoed bedankt voor de reacties allemaal!
 
??? ze heeft net haar rijbewijs. Maar veel veilige kmters, en houd de glimmende kant boven! top van 180 zou wel in zijn 6 zijn loopt die van mij ook maar 192 moet je het eens proberen in zijn 4 loopt hij harder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan