25kw uitdraai & verzekering

Kajotan

MF veteraan
16 mrt 2009
3.146
0
Omgeving Zwolle
Hallo allemaal,

ik ben aan het kijken naar een Honda CB600f, bouwjaar 2001, geimporteerd naar Nederland in 2003.

Deze motor kan vanwege het importeren niet op 25KW op kenteken, dus zou ik moeten rijden met een uitdraai.

Hoe gaat dit precies in zijn werk? Ik moet nog 1 jaartje 25kw.
Kan ik de motor kopen, laten begrensen, uitdraai naar KNMV sturen (inscanne / orgineel / kopie?)?
En hoe gaat dat dan in zijn werk?

Er bestaan nogal wat geruchten over dat als de politie je dan pakt, het je RBW kost (of een punt eraf)? Is hier duidelijkheid over? Wat gebeurd er als de politie me pakt?

Als het niet zou mogen, waarom gaat de KNMV mij dan wel verzekeren?

Zomaar wat vraagjes......

Zijn er verhalen bekend van de gevolgen als de politie je pakt? Ik heb heel internet afgezocht, maar slechts 1 verhaal tegengekomen. Alle motorzaken hier in de buurt zeggen dat ik het rustig kan doen, maar ik twijfel nog!

Kajotan
 
Ik heb ook import. Idd gewoon begrenzen, uitdraai inscannen en mailen naar knmv en geregeld. Op de verzekeringspapieren van knmv krijg je dan gewoon dat hij 25 kw is. Staat geloof niet op of het op kenteken is of op uitdraai dus als ze je aanhouden kunnen ze dat niet zien. Aan je motor kan hij geloof wel zien dat ie op gas begrensd is. Daar krijg je gewoon boete voor dacht ik. Geloof iets van 150,- maja... gasbegrenzen is wel weer goedkopen dan officieel begrenzen, dus dan haal je die boete er ook weer uit ;)

Kijk anders hier even: http://www.25kilowatt.nl/ staat wat wetgeving enz op.

Ik zeg gewoon doen ;)
 
Dank voor je antwoord.

In mijn geval wordt hij met plaatjes bij de inlaat begrensd, dus is niet te zien van buitenaf.
Net met KNMV gebeld, zij gaan het 'uitzoeken' (komt het dan toch niet zo vaak voor bij hun?) en bellen mij vandaag of morgen terug.

Nog andere mensen die hun ervaringen hier willen neerzetten? :)
 
KNMV belde me vandaag terug, met goed nieuws.
Hun verzekeren inderdaad motoren die niet 25kw op kenteken kunnen (in mijn geval vanwege import, normaal kan de CB600f wél op 25kw op het kenteken.

Ik kan de motor normaal verzekeren, dan iemand er mee naar huis laten rijden (vanaf de motorzaak). Dat naar mijn favo motorboer brengen, die begrensd hem, uitdraai opsturen naar KNMV, en dan krijg ik een extra blad waarop staat dat hij als 25KW (begrensd door .... ) verzekerd is!!!!
 
ik heb mijn gsx-r op het gas laten knijpen bij de verzekering vroegen ze niet of ik een uitdraai wou sturen .

ik heb gewoon een uitdraai bij me mogt ik worden aangehouden kan ik het aantonen dus geen enkel probleem .
 
Mijne is gewoon verzekerd op uitdraai :)

Toen ik mn rijbewijs 2 weken had mocht ik hem inleveren wegens hoge snelheid. Toen heb ik direct de uitdraai uit mn papieren gehaald en voor de zekerheid mee laten sturen met mn rijbewijs aan de OvJ. Rijbewijs gewoon terug gekregen, niks gehoord over de uitdraai. Dus zit wel goed :)
 
Politie denkt er ook vaak niet aan hoor dat je 25kw moet. Laatst werd ik staande gezet met mijn gsx die vol vermogen is. Ik had redelijk doorgereden en dik boven de invorderingsgrens gereden (geen officiele metingen gedaan, dat scheelde... :} ) Motoragent in kwestie hoefde alleen mijn rijbewijs te zien en begon gelukkig niet eens over het 25 kw verhaal. Kreeg alleen een prent voor de doorgetrokken streep, die ook al duur genoeg was trouwens... :(

Gewoon zelf nooit over beginnen in ieder geval...
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn gsx-r op het gas laten knijpen bij de verzekering vroegen ze niet of ik een uitdraai wou sturen .

ik heb gewoon een uitdraai bij me mogt ik worden aangehouden kan ik het aantonen dus geen enkel probleem .

Totdat en een agent voor je staat die in 2010 te weinig boetes heeft uitgeschreven en denkt 'haha die heb ik'. En dat is dan 150.-
Of je bent lekker aant rijden op een mooie zomerdag en opeens staat daar zo'n leuke agent die je niet verder laat rijden, omdat het niet legaal begrensd is.

Die van mij is gewoon begrensd met setje, maarja ieder zijn ding he.
 
Totdat en een agent voor je staat die in 2010 te weinig boetes heeft uitgeschreven en denkt 'haha die heb ik'. En dat is dan 150.-
Of je bent lekker aant rijden op een mooie zomerdag en opeens staat daar zo'n leuke agent die je niet verder laat rijden, omdat het niet legaal begrensd is.

Die van mij is gewoon begrensd met setje, maarja ieder zijn ding he.

Ik heb de zelfde motor gehad, qua kleurstelling en bouwjaar, en was ook begrensd op 25kw middels het orginele Honda-setje.
Echter, zet je deze motor op de testbank, heb je ook rond de 30Kw! Honda setjes zijn standaard vrij ruim, ze zitten altijd boven de 25Kw op de testbank.

Dus... krijg jij (of ik toen) een ongeluk, gaan ze je motor (mits hij niet helemaal naar de klote is) voor de zekerheid even testen (en komt er bovenstaande uit), heb je óók een probleem!

Die setjes.... is eigenlijk zeer onnauwkeurig allemaal. Beter op gas begrenzen aan de testbank, zit je iig save!
 
ik heb mijn gsx-r op het gas laten knijpen bij de verzekering vroegen ze niet of ik een uitdraai wou sturen .

ik heb gewoon een uitdraai bij me mogt ik worden aangehouden kan ik het aantonen dus geen enkel probleem .
Dus wel een probleem, want hiermee toon je helemaal niks aan. Iedereen kan zo'n ding uitprinten.
Ik ga ook op t gas begrensd rijden hoor, en je bent gewoon verzekerd.. maar als je aangehouden wordt en je tref een verkeerde agent krijg je wel een boete; uitdraai bij je of niet.

Op het gas begrenzen van een gsx-r, hoeveel gas heb je dan nog over?
 
Ik heb de zelfde motor gehad, qua kleurstelling en bouwjaar, en was ook begrensd op 25kw middels het orginele Honda-setje.
Echter, zet je deze motor op de testbank, heb je ook rond de 30Kw! Honda setjes zijn standaard vrij ruim, ze zitten altijd boven de 25Kw op de testbank.

Dus... krijg jij (of ik toen) een ongeluk, gaan ze je motor (mits hij niet helemaal naar de klote is) voor de zekerheid even testen (en komt er bovenstaande uit), heb je óók een probleem!

Die setjes.... is eigenlijk zeer onnauwkeurig allemaal. Beter op gas begrenzen aan de testbank, zit je iig save!

Ik heb geen probleem, ik heb een kopie van de testbank uitdraai die ervan is gemaakt voor het RDW, daarop staat netjes 24,8 kw maximaal.
Ik heb namelijk 1 dag met uitdraai moeten rijden toen ik mijn motor ging ophalen, kentekenbewijs lag nog bij RDW. Er zit gewoon een standaard setje met 4 ins. carb. ringen in.
 
Dus wel een probleem, want hiermee toon je helemaal niks aan. Iedereen kan zo'n ding uitprinten.
Ik ga ook op t gas begrensd rijden hoor, en je bent gewoon verzekerd.. maar als je aangehouden wordt en je tref een verkeerde agent krijg je wel een boete; uitdraai bij je of niet.

Op het gas begrenzen van een gsx-r, hoeveel gas heb je dan nog over?
Hoeveel gas? Er moet toch benzine in :P
 
Hoeveel CM je je gashendeln nog open kan draaien :)

Ik hoorde dat een motorboer dat het 25Kw een andere draain heeft gekregen, door een rechtzaak die recent gewonnen is door een 25Kw-rijder. Iemand van jullie daar wat over gehoord? Hij had het uit een motorblad, 2 weken geleden....
 
Geen id wat dat betreft.
En waarom ga je uberhaupt nog op Rene is :+ Als dat geen superrrslechte grap is, dan week t ook nie :')
 
Geen id wat dat betreft.
En waarom ga je uberhaupt nog op Rene is :+ Als dat geen superrrslechte grap is, dan week t ook nie :')
Was inderdaad een hele slechte grap, maar was ook gemaakt op een hele slechte vraag. Hoe wil je überhaupt in dit geval de hoeveelheid gas uitdrukken.
 
Laatst bewerkt:
en weten jullie toevallig hoeveel zo een setje kost.want ik ga een motor halen voor mn vrouw alleen ze heeft afgereden op de 25 kw dus moet het terug laten knellen.

gr donster
 
Je kan ook gewoon bij univé met uitdraai verzekeren. Ik had een brief gestuurd om het zwart op wit te hebben en kreeg netjes een brief terug dat alles in orde was. Daarnaast werd mij ook verteld dat het sinds een jaar niet meer nodig is op 25kW op het kenteken vermeld te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste vind ik vreemd, aangezien het zo niet gecontroleerd kan worden. (iedereen kan in principe ff zo'n uitdraai uitprinten..)
Maar aangezien zij het zeiden, dan zal het :Y

@ Donster: wat voor setje? Gasbegrenzing kun je gewoon laten doen bij bepaalde bedrijven, 150eu ofzo kost dat incl 2 uitdraaien.
 
en weten jullie toevallig hoeveel zo een setje kost.want ik ga een motor halen voor mn vrouw alleen ze heeft afgereden op de 25 kw dus moet het terug laten knellen.

gr donster

Mijn setje van 4 carburateur ringen kostte ongeveer 160 euro en inbouwen was nog 120 euro, kan ook zelf, maar dat is een heel karwei.
 
oke bedank jongens.ja op zich maak niet uit hoe het dan begrenst word als het maar niet teveel geld gaat kosten.en als ik het zelf kan dan is het ook mee genomen.ze gaat voor een honda hornet.
 
Leuke motoren die Hornets, helaas voor mij te laag, anders had ik er nu ook 1 gehad!

Terugvoeren is vrij makkelijk te doen, je kan het op gas laten doen, of schroeven in de Carb's dat de gasschuif niet helemaal meer open kan.
Dat is bij mijn motor gebeurd, rijdt prima zo en nog best vlot. Geen gestotter en gedoe zoals je bij die inlaatrubbertjes wel hebt!

Kosten:95 euro!
 
Leuke motoren die Hornets, helaas voor mij te laag, anders had ik er nu ook 1 gehad!

Terugvoeren is vrij makkelijk te doen, je kan het op gas laten doen, of schroeven in de Carb's dat de gasschuif niet helemaal meer open kan.
Dat is bij mijn motor gebeurd, rijdt prima zo en nog best vlot. Geen gestotter en gedoe zoals je bij die inlaatrubbertjes wel hebt!

Kosten:95 euro!

IK heb nooit gestotter of gedoe ermee gehad, dus ben wel even benieuwd wat je daarmee bedoeld, als ik er dan een keer last van krijg dan weet ik dat het daar aan ligt.
Ook al hoop ik geen problemen ermee te krijgen.
 
Je kan ook gewoon bij univé met uitdraai verzekeren. Ik had een brief gestuurd om het zwart op wit te hebben en kreeg netjes een brief terug dat alles in orde was. Daarnaast werd mij ook verteld dat het sinds een jaar niet meer nodig is op 25kW op het kenteken vermeld te hebben.


ik ben vandaag nieuw op dit forum,
helaas ik heb het al meegemaakt, had een srad '98 gekocht, officieel naar 25kw laten brengen via de dealer, ringen bij de cab,s geplaatst, een goedkeuringsboekje erbij, uitdraai er bij noem maar op. werd 2 maanden later staande gehouden. en wat denk je wat. ik werd bekeurd op rijden zonder goed rijbewijs.. omdat het niet op kenteken stond( mij was verteld dat het niet op kenteken kon omdat het import pas en hij rond de 86kw had origineer) dus een hoop gedonder hier mee.. vervolgens contact opgenomen met de rdw en na een hoop gezeur enz. vanuit de rdw en vanuit mijn kant vond de rdw dat ik mijn kenteken papieren en de uitdraai en het (gele) goedkeurings bewijs van de begrenzer op moest stuuren, dit gedaan.. ongeveer een 3 dagen later kreeg ik alles terug gestruurd, want volgens hun had ik niet alle papieren opgestuurd.. had alles opgestuurd waar ze naar hadden gevraagd maarjah. voor de zekerheid dus opnieuw opgestuurt alle papieren die ik had er bij gedaan ook zoals het aankoop bewijs met 25kw etc. gelukkig na 4 dagen kreeg ik het terug, netjes 25kw op kenten en op de kenteken papieren, ofterwijl. volledig goed gekeurd ook door het BLAUW op straat.. heb 3 weken terug die nieuwste gixxer gekocht de L0 en die heeft origineel 92KW zonder problemen staat hij nu 25kw op kenteken. als 1 van jullie nog problemen hier mee heeft of informatie nodig heeft.. mail me ff maartenvanelten@hotmail.com ik weet hier zo onderhand genoeg vanaf heb er ook een rechtzaak over begonnen en hem gewonnen. met vriendelijke groet, Maarten van Elten
 
Terug
Bovenaan Onderaan