25kw vermelding op papier of niet?

ice776

MF'er
12 jul 2003
76
0
belgië
Hallo, ik ben van plan een motor te kopen van 1986, maar er staat geen kw-vermelding op de papieren (gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs).

Mag je als 18-jarige nu hier mee rijden?

Iemand enig idee naar waar ik moet lopen om het zeker te weten? (verzekering/politie/rijschool??)

Greetz ;)
 
RDW weet het zeker,

meeste oudere motoren hebben geen vermogen op het bewijs staan, dan moet er op het kentekenbewijs staan 'het betreft een lichte motorfiets' staat dat er niet op dan is hij geen 25kw op kenteken.
 
In Nederland hoeft het er ook niet op te staan voor een bepaald jaartal.
Op mijn papieren van mn XR250R stond het ook niet (1988) dus gewoon knallen met die ballen ;)
 
Hallo, ik ben van plan een motor te kopen van 1986, maar er staat geen kw-vermelding op de papieren (gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs).

Mag je als 18-jarige nu hier mee rijden?

Iemand enig idee naar waar ik moet lopen om het zeker te weten? (verzekering/politie/rijschool??)

Greetz ;)



als je motor standaard 25kW is hoef je niets te doen, anders moet het toch echt op je papieren staan :)
 
En wat als ik nu een motor koop die geen kw vermelding heeft op papier (maar hij is wel meer dan 25kw!) en ik laat hem begrenzen tot 24kw of iets dergelijks...

Dan staat er toch nergens dat hij meer dan 25kw heeft en als ze hem kijken is hij ook gelimiteerd...

Dus dat moet toch ook lukken?
 
En wat als ik nu een motor koop die geen kw vermelding heeft op papier (maar hij is wel meer dan 25kw!) en ik laat hem begrenzen tot 24kw of iets dergelijks...

Dan staat er toch nergens dat hij meer dan 25kw heeft en als ze hem kijken is hij ook gelimiteerd...

Dus dat moet toch ook lukken?

nee *zucht*

vraag een aan superbikecity of ander bedrijf voor import.
 
En wat als ik nu een motor koop die geen kw vermelding heeft op papier (maar hij is wel meer dan 25kw!) en ik laat hem begrenzen tot 24kw of iets dergelijks...

Dan staat er toch nergens dat hij meer dan 25kw heeft en als ze hem kijken is hij ook gelimiteerd...

Dus dat moet toch ook lukken?

Bij het terugtunen naar 25kw krijg je in NL nieuwe kentekendelen waar het dan wel op staat. Moet ie wel een 2e typegoedkeuring hebben. Hoe dat in Belgie zit weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan