25kw verzekeren met vermogens uitdraai

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Aan de hand van dit topic zit ik met het volgende:

London verzekeringen verzekerd 25kw+ motoren die met een aantoonbare vermogens uitdraai toch onder de 25kw uitkomen. Maar, nu heb ik eens ff gebeld. Je kan je motor inderdaad wel verzekeren. Er word alleen niks uitgekeerd als je een ongeluk maakt. Kortom, je sluit een schijnverzekering af.

Ik sta hier echt zwaar verbaasd van te kijken. Ik ken toch genoeg mensen in mijn omgeving die een motor met een uitdraai in de hand gaan of hebben verzekerd. Al deze mensen rijden dus onverzekerd rond?? Ikzelf sta nu ook voor het dillema of ik wel op m'n XR moet gaan rijden of niet.
 
Dat is dus bullshit...je bent gewoon verzekerd en er wordt gewoon uitbetaald, zeg ik uit ervaring, ik had mn 25kws O-) ook altijd zo verzekerd...
 
toch maar effe de polisvoorwaarden lezen dan. Want voor je het weet heb je een ongeval en gebaren ze van "maar meneer, dat is geen 25kw fiets, kijk maar op de papieren van de motor", "oh en die vermogensuitdraai, nou sorry hoor, maar dat kunnen we echt niet als bewijs aanvaarden!"
Als je kan aantonen dat ze echt je hebben opgelicht en je idd verzekerden voor 25kw met die uitdraai als bewijs kan je nog altijd proberen je gelijk te halen voor de rechtbank, maar ik zou me die moeite besparen en het op de "makkelijke" manier doen.
 
Nou, ik heb zelfs London zelf nogmaals gebeld om te vragen of dit waar was en zij beweren dat het inderdaad zo is!! Je kan wel verzekeren, maar je krijgt er niks voor terug.

Op dinsdag 15 juli 2003 16:18 schreef ir_fuel het volgende:
...voor de rechtbank, maar ik zou me die moeite besparen en het op de "makkelijke" manier doen.
D'r is geen makkelijke manier voor mij. Ik zit nog met een 25kw en een motor die niet officieel is terug te voeren.
 
Ik had em bij Unigarant verzekerd....en die hebben gezegd dat ut ok was....en ze hebben ook gewoon echt uitbetaald toen ut nodig was...
 
Ik had mijn SV toen hij nog 25kw was ook verzekerd bij Unigarant. Geen probleem zeiden ze. En was dus gewoon verzekerd!
 
Het kuttige is nu dus dat ik of die boete kan betalen en 'm lekker kan gaan verzekeren met als ingangsdatum de dag dat ik 'm daadwerkelijk verzeker. Of ik kan het via een assurantie kantoor laten doen, met terugwerkende kracht. Dus als ingangs datum de dag dat ik de motor kocht. Maar, die lopen weer te klagen dat met een 25kw uitdraai dat ding helemaal niet verzekerd is en dat ik bij een politie controlle m'n motor en rijbewijs kwijt ben en bij een aanrijding zelf voor de kosten op kan draaien. En uiteindelijk wouden ze me zelfs helemaal niet verzekeren, of ze raadde het me af, het was niet helemaal duidelijk.
 
je moet er gewoon voor zorgen dat je alles op papier hebt, dus dat hun akkoord gaan met 25kw uitdraai, als je dat op papier hebt moet je geen enkel probleem krijgen bij een ongeluk
 
Ik had mijn SV toen hij nog 25kw was ook verzekerd bij Unigarant. Geen probleem zeiden ze. En was dus gewoon verzekerd!

Dat kan kloppen, want de SV is officieel tot 25 KW terug te voeren, waarbij dit ook op het kenteken bewijs gemeldt wordt. Echter geldt dit voor sommige motoren niet, die kunnen niet in Nederland teruggevoerd naar 25KW.
 
Kun je dit in belgie ook doen ?
Want dan komt er toch een cbr 900 *D , mooie 25 kw fiets niet ? })
 
Weet niet wat de wetgeving in Belgie is, maar wil je op een 25kw blade rijden dan? Lijkt me niet spannend!!
 
Weet niet wat de wetgeving in Belgie is, maar wil je op een 25kw blade rijden dan? Lijkt me niet spannend!!
Ben niet van plan hem op 25 kw te houden , heb nu al 2 jaar rijervaring met meer als 25 kw , dus ga het echt geen 3 jaar volhouden :Z
 
Een verzekeraar die je zo accepteert en vervolgens niet van plan is uit te keren is de boel aan het oplichten.

(Ja, ik weet het, verzekeraars zijn oplichters, niks nieuws aan. Maar in dit geval zou ik wel eens willen zien hoe dit uitpakt als je ze een proces aan de broek zou doen omdat ze niet uitkeren.)
 
:^ zou die verzekering van maximum dan pakken , is al beproefd geweest en ben je dan tenminste zeker van .
En iemand nu enig idee of je dat in belgie ook kan of niet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan