25kw verzekering

Smslet

Rookie
9 mei 2008
8
0
Haarlem
Hallo,
als ik mijn toekomstige (ja hij komt eraan!) motor laten begrenzen en mijn motor verzeker met een uitdraai, en dan een ongeluk krijg.
Ben ik dan ook de sjaak als de verzekeringsmaatschappij het in de clausule heeft gezet en de motor ook daadwerkelijk 25kw aan kracht heeft?
 
ze kunnen er altijd onderuit, want wettelijk ben je niet verzekerd met een uitdraai, zijn echter al vele discussies over geweest. 99 van de 100 keer gaat het met uidraai goed, maar een verzekeringsmaatschappij ZOU je KUNNEN naaien in geval van een aanrijding (die jij veroorzaakt)
 
En anders gewoon de sm-slet uithangen bij de verzekeraar :)
Als je het zwart op wit zet en de verzekering weet er van en gaat akkoord met deze manier, dan heb je wat bewijs te laten zien aan de rechter mocht het ooit zo ver komen.
 
oke bedankt voor de snelle reacties :) en ik had nog een vraagje, wat is de beste manier om een 2takt te begrenzen?? Het gaat om een cr250r uit 1990, in sm-uitvoering uiteraard^^.
 
Laatst bewerkt:
En anders gewoon de sm-slet uithangen bij de verzekeraar :)
Als je het zwart op wit zet en de verzekering weet er van en gaat akkoord met deze manier, dan heb je wat bewijs te laten zien aan de rechter mocht het ooit zo ver komen.
Jup, maar er blijft in de voorwaarde staan dat je met een geldig rbw moet rondrijden.. officeel doe je dat niet, omdat het niet op je kenteken staat, DUS kan de verzekering eronderuit ;)
 
Maar wat is nou de beste manier van een 2takt begrenzen, gaskabelverkorten?
En als je motor <25kw aan vermogen heeft, maar wel boven de 0.16kw/kilo heeft, ben je dan ook zwaar illegaal bezig of wordt daar niet erg op gelet?
 
Jup, maar er blijft in de voorwaarde staan dat je met een geldig rbw moet rondrijden.. officeel doe je dat niet, omdat het niet op je kenteken staat, DUS kan de verzekering eronderuit ;)

Dat zou je dus aan moeten laten passen door het zwart op wit te laten zetten dat dat artikel niet geldt in de voorwaarden. Ach zat keus met officiele 25kw motoren, waarom moet iedereen nou weer zo moeilijk doen ;)
 
Mja een Honda CR250 heeft iets teveel pk's en 2 takt afknijpen is slecht voor het blok is mij altijd gezegd. Behalve als je dus een echte 25kw CDI erin zet, maar die zijn er niet voor de CR.

Je kan ook een DRZ400SM nemen, wel 4 takt (klinkt dus mooier, al is dat mijn mening) alleen denk ik ietsje duurder. Of gewoon 2 jaar wat anders rijden en daarna zo'n CR250. Er is nog redelijk wat keus voor wat betreft 1-pitters en 25kw.
 
Maar wat is nou de beste manier van een 2takt begrenzen, gaskabelverkorten?
En als je motor <25kw aan vermogen heeft, maar wel boven de 0.16kw/kilo heeft, ben je dan ook zwaar illegaal bezig of wordt daar niet erg op gelet?
2takt begrenzen, ik raad het je af. Zodra je dat doet zal de motor geen mooie verbranding meer kunnen maken en is de kans op een vastloper een stuk groter.

Overigens rijdt het ook nog voor geen meter omdat een begrensde 2takt niet beschikt over een powerband en een 2takt zonder powerband...tja dan kan je beter gaan fietsen want dan ben je waarschijnlijk nog sneller :/
 
Hallo,
als ik mijn toekomstige (ja hij komt eraan!) motor laten begrenzen en mijn motor verzeker met een uitdraai, en dan een ongeluk krijg.
Ben ik dan ook de sjaak als de verzekeringsmaatschappij het in de clausule heeft gezet en de motor ook daadwerkelijk 25kw aan kracht heeft?
Wat in welke clausule gezet? :?

Persoonlijk zou die gok mij sowieso iets te groot zijn hoor, je hebt het wel over iets wat een groot deel van je leven kan verpesten. Straks staat er net even ergens iets verkeerd, je treft een kwaaie rechter, of hun advocatenteam is veel gehaaider dan jouw rechtshulpwinkelstagiaire, en jij betaalt de rest van je leven een rekening zonder einde... :X
 
Oke, maar dat risico moet ik dan denk ik maar nemen aangezien deze motor binnen mij budget valt(1400) en de goedkoopste drz400sm al 3 keer zoveel kost :P.
 
En begrenzer doormiddel van een hefboom (heb ik ook maar ergens gelezen), is dat een idee?
Mvg, Max
 
Neem dan een lening of neem een XR250 ofzo ;) Dus omdat een DRZ400SM zo duur is ben je eerder geneigd om dan maar als het toch fout gaat, lekker je hele leven te betalen, te wonen in een achterbuurt in een huurwoning met een afgetrapte auto en fiets, zonder motor want daar heb je geen geld meer voor :P
 
Neem dan een lening of neem een XR250 ofzo ;) Dus omdat een DRZ400SM zo duur is ben je eerder geneigd om dan maar als het toch fout gaat, lekker je hele leven te betalen, te wonen in een achterbuurt in een huurwoning met een afgetrapte auto en fiets, zonder motor want daar heb je geen geld meer voor :P

De xr250 is mij iets de outdated, die cr250r ziet er zo lijp uit :P. Anders wordt het misschien een wat oudere lc4 620, deze heeft wel typegoedkeuring toch?
Maar ALS je een 2takt zou begrenzen, hoe kan je dit dan doen zonder dat het schadelijk is voor je blok?
Mvg, Max
 
je moet even de knmv bellen! die verzekeren volgens mij wel op uitdraai, wel vragen om een zwart op wit verklaring!
 
Oke, en ik heb nog 1 vraagje! 1tje maar. Stel dat je motor 23kw is op het kenteken maar in het echt standaard (geen racedempers o.i.d.) bijvoorbeeld 30kw heeft, ben je dan de lul als je brokken maakt? Het staat namelijk wel op kenteken.
 
Oke, en ik heb nog 1 vraagje! 1tje maar. Stel dat je motor 23kw is op het kenteken maar in het echt standaard (geen racedempers o.i.d.) bijvoorbeeld 30kw heeft, ben je dan de lul als je brokken maakt? Het staat namelijk wel op kenteken.
Ja.
 
Ik heb em bij allianz verzekert, die accepteert de uitdraai gewoon. vraag of ze dit ook even zwart op wit willen zetten voor de popo en voor als er echt iets mis gaat (rechtbank). zo doe ik het tenminste..

ps. en er voor zorgen dat je echt niet meer dan 25kw hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan