25KW voor woon/werk verkeer

Sander1989

MF veteraan
8 mrt 2008
3.281
0
Utrecht
Ik ben nu nog bezig met mijn rijbewijs te halen maar ben al aan het rond kijken voor een motor(scooter :X ) :P

Alleen valt me erg tegen wat te vinden is aan 25KW motoren waar bij je aardig goed tegen de wind bent beschermt. Ook zou handig zijn dat nog wat spullen mee kan nemen.

Ben namelijk van plan ook in de winter door te rijden met de motor, heb zelf al gezocht maar kom niks echt tegen wat beetje lijkt te voldoen :/ .

Mijn vraag is dus: Weten jullie nog goede motor voor woon/werk verkeer waar je aardig beschermt bent tegen de wind en ook nog koffer op kan of iets zodat nog tas kan mee nemen?

Anders ga ik toch denk ik voor een motorscooter omdat die wel aardig aan me eisen voldoen, maar dacht ik kijk nog effe verder rond voordat ik me alleen maar op de motorscooters focus.
 
Yamaha Fazer 600 (volgens mij zowel oude als nieuwe model)

Tja, en zo heb je er nog wel een aantal.... Er is hier ook ergens een topic met een lijst titel iets als 'databank 25kw motoren' of iets dergelijks.
 
Denk dat toch lastig word misschien 25KW motor waar je ook met je benen aardig goed uit de wind zit en die zijn dan meestal ook 200 kg +.
Als ze op vol vermogen zijn is dit geen probleem maar met 25KW zijn ze niet meer zo snel dan jammer genoeg. '(

Had lijst al is een keer gezien maar zal wel nog effe uitgebreid door kijken.

Anders word toch een motorscooter denk ik :o }) , maar heb nog 2 a 3 maanden de tijd om rond te kijken ;)
 
Als je een motorscooter wilt... neem een Burgman 400. Precies 25kw, dus geschikt voor lichte rijbewijs. Plus goede windbescherming en zat ruimte onder het zadel en een koffer kan achterop als het moet.
 
Laatst bewerkt:
Als je een motorscooter wilt... neem een Burgman 400. Precies 25kw, dus geschikt voor lichte rijbewijs. Plus goede windbescherming en zat ruimte onder het zadel en een koffer kan achterop als het moet.
Denk als het een motorscooter neem de Yamaha X Max word, want die is stukkie lichter, passen 2 helmen onder het zadel en zit ook aardig uit de wind.
Liefst koop ik ook motor(scooter) die (aardig) nieuw is en de Burgman is net weer wat duurder.
Alleen ga natuurlijk pas echt bepalen als ik proef gereden heb met meerdere motoren/scooters :P

Maar denk als van 25 KW af ben en genoeg geld heb voor de fJr1300 :9~ ga of iets in die richting.
06fjr1300ae_silver_4_4abced57.jpg
 
aah ik rij zelf een 6r ninja 25kw woon/ werk... niet zuper prakties zegmaar maarjah je kan er wel goede tassen en koffers voor krijgen (heb ik b.t.w. niet) en wat betreft de wind, achjah lekker tog :P,
 
Honda deauville 650
Suzuki bandit 600 S (topkuipje)
Yamaha diversion S (topkuipje)

deauville is een v twin (2 cilinder) 650cc, comfortabel tourmotortje.
Suzuki bandit 600 is een allround motor, 4 cilinder.
Yamaha diversion 600 is een toerfietsje, 4 cilinder.
 
Kickje, is weer een aardig tijdje verder.

Ondertussen heb ik mijn motorrijbewijs gehaald *D

Ben ook tot de conclusie gekomen dat toch wel graag motor wil met ABS, daardoor heb ik nog minder keuze. B| :')

Na hoop rond kijken en lezen, (vooral op internet) heb ik mijn oog laten vallen op de:

Kawasak ER-6F ABS
Vind zelf mooie motor en kan ook nog genoeg meenemen als dat nodig is (vakantie), zal normaal aan zijkoffers of topkoffer genoeg hebben.
Ga deze motor aan het einde van deze maand een paar dagen huren bij Herion, om te kijken hoe die bevalt. :]

giviangleview.jpg




Suzuki Bandit 650s ABS
Laat daar dan misschien volle kuip op zetten als dat meer windbescherming geeft. (en weer geld heb ;) )
Een topkoffer vind ik mooier staan bij deze motor omdat die niet zo erg uitsteekt zoals bij de ER-6F.
Wel is die bijna 50 kilo zwaarder dan de ER-6F, maar is wel een 4 cilinder.
Deze ga ik volgende week een dagje rijden, huur deze bij MVM. :]

suzuki-bandit-650-toer-250-279656_enlarged.jpg



Mijn budget is beetje krapjes rond de 5000/6000 euro, maar daar zijn ze wel voor te vinden :)
Anders misschien nog paar maandjes langer sparen :P

Ben later ook dan nog van plan xenon er in te bouwen en ook LED knipperlichten en LED achterlicht. Als ik dan toch bezig ben en als het kan LED stadslicht ;)

Maar eerst kijken hoe ik de motoren vind rijden :9
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens naar de Honda CB600,
Of toch naar de BMW F800ST.
Hoewel die laatste echt wel boven budget komt.
 
Kijk ook eens naar de Honda CB600,
Of toch naar de BMW F800ST.
Hoewel die laatste echt wel boven budget komt.
CB600 Tophalf ABS zou ook nog kunnen, alleen wel erg weinig aanbod tweedehands en geen optie tot volle kuip wat ik zelf ook mooier vind.
BMW F800ST is jammer genoeg te duur voor mij, net zoals Yamaha FZ6 Fazer ABS.

Maar goed dat je nog effe zei over die Honda want daar had ik geen eens over nagedacht, maar ook niet veel tegengekomen.

Wel opvallend trouwens hoe erg de: Honda CB600 tophalf, Yamaha Fazer en Suzuki SV650s op elkaar lijken.
 
Honda transalp. ook goede motors voor woon-werk. rijden ook nog goed op 25 kw (heb er zelf ook een op 25 kw) en daar kunnen ook koffers e.d. op. ik heb een hoog windscherm en dat zit je wel redelijk uit de wind. Naar mijn mening moet je wel voelen dat je motorrijdt. anders kan je ook in koekblikzitten.. :P
 
Honda transalp. ook goede motors voor woon-werk. rijden ook nog goed op 25 kw (heb er zelf ook een op 25 kw) en daar kunnen ook koffers e.d. op. ik heb een hoog windscherm en dat zit je wel redelijk uit de wind. Naar mijn mening moet je wel voelen dat je motorrijdt. anders kan je ook in koekblikzitten.. :P
Niet echt mijn smaak helaas en ook aardig duur ABS versie en volgens mij kan die niet op 25 KW de nieuwere versie.(kenteken)

Maar helemaal uit de wind hoef ik niet maar wel voor het grootste gedeelte het liefst, lijkt me in de winter wel fijn ;)
 
Banditjes vind je meer in je budget, en vind ik zelf wat lekkerder rijden voor woon werk, omdat het een 4 cylinder is (dus minder trillingen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan