25kw vs 35kw

Premiere

Rookie
13 jan 2018
8
0
Hallo!

Ik heb vorige week mijn A2 (A+code 80) rijbewijs gehaald (YAAYY). Het maximale wat ik mag rijden is dus 35kw. Nu ben ik op zoek naar een leuke naked.
Helaas is het aanbod in 35kw naked motoren niet extreem groot.
Om mijn opties te kunnen verbreden vraag ik mij het volgende af:

Is het verschil tussen 25kw en 35kw groot? Is het merkbaar bij de gemiddelde naked? En zoja, hoe groot is het verschil bij bijvoorbeeld 0-100?

Ik heb zelf een beetje rond gekeken en de Suzuki Bandit (naked) spreekt me wel aan. Ik vraag me alleen af of deze niet te zwaar in kg zal zijn voor een beginnende motorrijder. Suggesties voor andere motoren zijn altijd welkom.

Alvast bedankt!
Twan
 
Hou er wel rekening mee dat je met je A2 rijbewijs niet mag rijden met een motor die origineel meer dan 70kW had, ook niet als deze nu is begrenst tot 25kW.
 
Verschil valt wel mee. Ja je hebt met 35kW iets meer koppel en de topsnelheid ligt soms wat hoger. Met 25kW kom je ook nog een heel eind. 0-100 valt allemaal wel mee qua verschil. Die 300tjes (z300, MT-03 ABS etc) doen ook 0-100 in 5-6 seconden.
 
:^
Ik heb zelf een XF650 (35kW, 1-pitter) en mijn broer heeft een 25kW begrensde SV650S en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen geen groot verschil merk in snelheid. 25kW loopt hard zat.
Misschien moet ik ze eens back-to-back rijden. :9
 
Ik heb ook 2 jaar lang op een 25kw CBF600 gereden met m'n A2
Gaat hard zat hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan