25kw zxr400

koxxman14

Rookie
26 apr 2011
16
0
hoi allemaal,
net nieuw hier op het forum en in het bezit van een honda xr125l...
na een jaartje met mijn honda rond te rijden is het tijd voor iets zwaarders,
heb een kawa zxr400 van '92 gevonden voor een net prijsje.
alleen, hij is in nederland ingeschreven en moet daar op 25kw begrensd worden
en nadien naar belgie ingevoerd worden..

kan iemand me goedkope adresjes in nederlands limburg geven voor het begrenzen.
eventuele tips voor papierwerk, begrenzing, enz. mag ook ;)

alvast bedankt allemaal!!
 
in belgie is het enorm moeilijk om een motor na eerste inschrijving nog op 25kw te krijgen (legaal!!)
in nederland doen ze er niet zo moeilijk om, daarmee wil ik hem eerst begrenzen en daarna pas invoeren.
ik heb zon setje gezien (de plaatjes met 15mm gat tussen carbu's en cilinderkop) dit kan ik zelf voor zorgen en plaatsen. nu moet ik nog een motorzaak vinden die een uitdraai kan maken en de papieren in orde kan maken.
 
Setje kost ongeveer 12 euro. Schroefje in het gas kan ook, dan behoud je nog een beetje koppel. Adressen in Limbur weet ik niet maar je kunt bij elke dealer dit wel laten doen
 
setje kost nog geen 6 euro :)

4x1.92 om precies te zijn

ik heb ze er zelf ingezet is zelf prima te doen :)

heb nog foto's ervan liggen bij interesse in ze te zien pm me maar even met je email adress

alleen daarna moet je hem naar rdw brengen en hem 25 kw op kenteken laten zetten
dus dat is een dure oplossing omdat rdw erbij komt :)

of op uitdraai dan moet je hem naar vermogen bank brengen en uitdraai laten maken klaar denk dat je dan voor 55 euro klaar ben :)

ik heb zelf 25 kw op kenteken :) ik wou geen gedoe met uitdraai
 
Laatst bewerkt:
setje kost nog geen 6 euro :)

4x1.92 om precies te zijn

ik heb ze er zelf ingezet is zelf prima te doen :)

heb nog foto's ervan liggen bij interesse in ze te zien pm me maar even met je email adress

alleen daarna moet je hem naar rdw brengen en hem 25 kw op kenteken laten zetten
dus dat is een dure oplossing omdat rdw erbij komt :)

of op uitdraai dan moet je hem naar vermogen bank brengen en uitdraai laten maken klaar denk dat je dan voor 55 euro klaar ben :)

ik heb zelf 25 kw op kenteken :) ik wou geen gedoe met uitdraai

Dat zijn alleen de plaatjes neem ik aan?
Ik zou toch ook de motor even laten afstellen...
 
Dat zijn alleen de plaatjes neem ik aan?
Ik zou toch ook de motor even laten afstellen...

dat hoeft niet je plaatst ze namelijk in de spruit stukken

dus je benzine / lucht verhouding blijft het zelfde

alleen je krijgt minder ''snel'' aangezogen door je cilinders
 
Hoi!

ben sinds donderdag na lang zoeken eigenaar van een zxr uit '95 *O*
nu staat er op het kenteken ''betreft een lichte motorfiets'' (maar is werkelijk onbegrensd)

nu hoef ik maar 5 maandjes begrensd te rijden maar wil wel graag deze zomer nog (legaal) rijden.

nu heb ik ergens op dit forum een stoffig topic gevonden waar dit op stond. (hij moest er €75 euro voor hebben maar kan ze makkelijk zelf maken ;) )

nu is mijn vraag:

wat moet ik doen nadat ik deze plaatjes gemonteerd heb?(lucht/benzine blijft hetzelfde las ik, verder nog iets?)

wat als ik een ongeluk krijg en de plaatjes niet 25kw maar bijv. 28 blijken te zijn (misschien beetje flauw, maar als ze onder uitkeren uit kunnen komen... :X .)

zijn er misschien verder nog verstandige acties?

''dont shoot me'' i'm new here! :+

item.JPG

item.JPG

alvast bedankt!

gr rene
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

ben sinds donderdag na lang zoeken eigenaar van een zxr uit '95 *O*
nu staat er op het kenteken ''betreft een lichte motorfiets'' (maar is werkelijk onbegrensd)

nu hoef ik maar 5 maandjes begrensd te rijden maar wil wel graag deze zomer nog (legaal) rijden.

nu heb ik ergens op dit forum een stoffig topic gevonden waar dit op stond. (hij moest er €75 euro voor hebben maar kan ze makkelijk zelf maken ;) )

nu is mijn vraag:

wat moet ik doen nadat ik deze plaatjes gemonteerd heb?(lucht/benzine blijft hetzelfde las ik, verder nog iets?)

wat als ik een ongeluk krijg en de plaatjes niet 25kw maar bijv. 28 blijken te zijn (misschien beetje flauw, maar als ze onder uitkeren uit kunnen komen... :X .)

zijn er misschien verder nog verstandige acties?

''dont shoot me'' i'm new here! :+

[afbeelding]
[afbeelding]
alvast bedankt!

gr rene

heeey rene

zoals ik hierboven zei plaatjes kosten nog geen 8 euro
en dan heb je gewoon 25 kw plaatjes erin zetten zoals je op de foto ziet en weer dicht schroeven stelt geen roggel voor

heb het zelf ook gedaan :)
als je foto's wilt pm me maar even dan je email adress

@ TS nog wat gedaan ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

ben sinds donderdag na lang zoeken eigenaar van een zxr uit '95 *O*
nu staat er op het kenteken ''betreft een lichte motorfiets'' (maar is werkelijk onbegrensd)

nu hoef ik maar 5 maandjes begrensd te rijden maar wil wel graag deze zomer nog (legaal) rijden.

nu heb ik ergens op dit forum een stoffig topic gevonden waar dit op stond. (hij moest er €75 euro voor hebben maar kan ze makkelijk zelf maken ;) )

nu is mijn vraag:

wat moet ik doen nadat ik deze plaatjes gemonteerd heb?(lucht/benzine blijft hetzelfde las ik, verder nog iets?)

wat als ik een ongeluk krijg en de plaatjes niet 25kw maar bijv. 28 blijken te zijn (misschien beetje flauw, maar als ze onder uitkeren uit kunnen komen... :X .)

zijn er misschien verder nog verstandige acties?

''dont shoot me'' i'm new here! :+

[afbeelding]
[afbeelding]
alvast bedankt!

gr rene

Wat voor jou van belang is, dat jij het zwart op wit hebt staan dat jij bent verzekerd met de verstuurde uitdraai van je.
 
Wat voor jou van belang is, dat jij het zwart op wit hebt staan dat jij bent verzekerd met de verstuurde uitdraai van je.

op mijn papieren staat: ''betreft een lichte motorfiets'' en net op de vouw staat 25 kw (denk ik)

de motor is ooit 25kw geweest, maar is eraf gehaald nadat hij 21 was. papieren daar integen zijn nooit meer aangepast geweest op het zwaardere vermogen.

weet niet of je dan ook in overtreding bent, zware motor rijden (legaal) maar lichte motor hebben op papieren? :+
 
op mijn papieren staat: ''betreft een lichte motorfiets'' en net op de vouw staat 25 kw (denk ik)

de motor is ooit 25kw geweest, maar is eraf gehaald nadat hij 21 was. papieren daar integen zijn nooit meer aangepast geweest op het zwaardere vermogen.

weet niet of je dan ook in overtreding bent, zware motor rijden (legaal) maar lichte motor hebben op papieren? :+

ik heb dit ook gehad kocht een motor 25 kw hij zei dat die 25 kw was maar toen ik de snelweg op trok merkte ik het meteen ik heb geen risco genomen en die 4 plaatjes gekocht en 1 uur sleutelen :)
 
Hier ben ik weer... met een groot probleem.
de zxr die ik wil kopen is van 1992, hier doen ze moeilijk over
aangezien het kentekenbewijs pas via een dealer legaal kan worden omgezet
vanaf het bouwjaar 1999..
mailtje naar de RDW gestuurd, bij hun kost het minimaal 196euro :s
beetje te veel voor mijn budget.

heeft iemand nog oplossingen of ervaringen met dit???
ik ben ten einde raad en wil absoluut die kawa hebben.

jonas
 
Hier ben ik weer... met een groot probleem.
de zxr die ik wil kopen is van 1992, hier doen ze moeilijk over
aangezien het kentekenbewijs pas via een dealer legaal kan worden omgezet
vanaf het bouwjaar 1999..
mailtje naar de RDW gestuurd, bij hun kost het minimaal 196euro :s
beetje te veel voor mijn budget.

heeft iemand nog oplossingen of ervaringen met dit???
ik ben ten einde raad en wil absoluut die kawa hebben.

jonas

ja dat is lastig daarom heb ik ook gekozen voor een zxr 400 met al op kenteken 25 kw
maar wie doet er moeilijk over verzekering ?
je kan die van mij overkopen dan heb je 25 kw op kenteken :)
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor het aanbod benschop ;) maar de motor die ik op het oog heb kan ik
voor een mooi prijsje krijgen, amper 22000km en in showroomstaat!!!

daarom dat het zo belangrijk is voor me dat ik de papieren in orde kan krijgen.
verzekeren is geen probleem, inschrijven in belgie ook niet. maar het 25kw op kenteken krijgen
is moeilijker dan ik had gedacht :s
 
bedankt voor het aanbod benschop ;) maar de motor die ik op het oog heb kan ik
voor een mooi prijsje krijgen, amper 22000km en in showroomstaat!!!

daarom dat het zo belangrijk is voor me dat ik de papieren in orde kan krijgen.
verzekeren is geen probleem, inschrijven in belgie ook niet. maar het 25kw op kenteken krijgen
is moeilijker dan ik had gedacht :s

jeetje een motor uit 1992 dus 19 jaar oud met 22000 km op de teller is wel erg weinig zeg

en dan ook nog in showroomstaat
ik zal maar even alles goed controleren
maar veel succes met 25 kw op kenteken te krijgen is te doen alleen veel werk en tijd en vooral heel veel geld (rdw met ze dure prijzen :(
 
ik was vannacht (zoals de voorbije weken ;)) weer eens aan het dromen van mijn zxr
toen ik opeens op een idee kwam.
is het niet mogelijk de motor legaal op 25 kw te krijgen zodra ik hem invoer in belgie???
hij is nu nog altijd in nederland ingeschreven.
 
bel net een erkende moterdealer om te vragen of hij me kon helpen met de 4 plaatjes om een zxr400 te reduceren naar 25kW, zegt hij doodleuk: '' volgens mij zijn die al 25kW en hoef je die niet te begrenzen'' ?!? |(

dus...... :?

kan iemand me een PM sturen met een adresje? of heeft iemand er nog 4 liggen ?

bvd
 
@ rene-motor: hoe krijg jij hem legaal op papier begrensd? (nieuw kentekenbewijs dus)
mij hebben ze gezegd dat dit bij de zxr pas vanaf bouwjaar 1999 kan :s
 
bel net een erkende moterdealer om te vragen of hij me kon helpen met de 4 plaatjes om een zxr400 te reduceren naar 25kW, zegt hij doodleuk: '' volgens mij zijn die al 25kW en hoef je die niet te begrenzen'' ?!? |(

dus...... :?

kan iemand me een PM sturen met een adresje? of heeft iemand er nog 4 liggen ?

bvd

zo weet niet onder welke steen die ligt maar zxr 400 heeft standaard uit me hoofd al 65 pk _O-

je kan ze ook zelf maken de maten staan al in dit topic zag ik
 
jah dat dacht ik dus ook, 65-67 pk... zou je toch moeten weten als dealer neem ik aan :/


ik kan ze inderdaad gemakkelijk maken, maar als iemand ze heeft liggen en er niets meer mee doet... kunnen zelfs gewoon in een envelop opgestuurd worden lijkt me :)
 
jah dat dacht ik dus ook, 65-67 pk... zou je toch moeten weten als dealer neem ik aan :/


ik kan ze inderdaad gemakkelijk maken, maar als iemand ze heeft liggen en er niets meer mee doet... kunnen zelfs gewoon in een envelop opgestuurd worden lijkt me :)

ja dat kan ook ja het is dat ik nog even 25 kw moet rijden anders had ik ze met alle plezier willen opsturen voor je
 
hoi,


Dit keer val ik van het ene in het andere,

heb ipv de ringen om de carb's vast te zetten gedraaid aan de stelschroeven |( :X

heb zelf wat geprobeerd maar begon extreem veel toeren te maken, toen ik motor stopte kreeg ik nog een knal na.... '(

weet iemand welke stand/hoeveel slagen/hoeveel mm deze moeten hebben

voor de duidelijkheid, zie foto

item.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan