Iemand ervaring met kappenset.nl ?

GPRRacing52

MF'er
27 okt 2009
176
163
Hallo allemaal, ik zoek een vervangingskuip voor mijn Ducati 749.
Heeft iemand ervaring met kappenset.nl, hoe is de kwaliteit van het kuipwerk en lak. etc.
Ik hoor het wel bedankt alvast.
 
geen ervaring met de site,

maar de lay-out (van de kappen) is hetzelfde als de chinese ebay adverteerders, daar kosten de kappen een stuk minder.
Vriend van me had een chinese kappenset gekocht en is redelijk snel gemonteerd. Alleen het kuipruitje gaf wat problemen.
 
Ik heb er een kuip voor een zx6r uit 2003 gekocht. De pasvorm voor deze kuip was prima. Ook werden mijn mails wel vaak binnen een dag beantwoord.

Je moet rekening houden met een lange levertijd. Ik heb sowiezo 4 weken moeten wachten voordat het setje er was. Toen bleek dat er een zijkant mistte en ook het kuipruitje. Dan moet je weer 4 tot 6 weken daarop wachten. Na 10 weken had hij de andere zijkant ook binnen, maar nog steeds geen kuipruitje. Toen vond ik dat het lang genoeg had geduurd en hebben we het kuipruitje verrekend met de prijs. Maar dat dit mij toevallig gebeurd, wil natuurlijk niet zeggen dat dit altijd zo is.. Hou iig rekening met een lange levertijd.
Wat je ook kunt verwachten is het zogenaamde 'warpage'. Dit is het kromtrekken van het kunststof materiaal. Dit ligt aan de inrichting van het spuitgietproces. Bij slecht geengineerde processen, en goedkope processen, krijg je warpage. Bij een zijkant heb de daar geen last van omdat je het zelf met de bevestiging recht kunt trekken. Bij een rear hugger bijvoorbeeld kan dit niet en zul je rekening moeten houden met een beetje kromme hugger.
Daarnaast zie je op de details dat het simpel afgewerkt is. Vaak geen scherpe randen.

Kortom, verwacht voor een lage prijs geen hoogstaand spuitgietwerk. Overigens zit de kuip er prima op en als je voorbij loopt zul je het niet zien.
 
Ik heb inmiddels een kuip gemonteerd voor mijn vaders cbr600rr, waarmee hij gevallen was.

het monteren vereist iets meer werk en aandacht dan origineel, maar het past allemaal wel!

Ik zou evt morgen een foto kunnen maken zodat je het resultaat kan zien.

qua levertijd kloppen de bovenstaande berichten. 4-6 weken.

verder geen missende onderdelen bij mij.

sommige onderdelen zoals hugger enz maar gewoon origineel gelaten.

Succes!
 
full
 
Even afstoffen :) Ik zit er aan te denken om een kuipset te kopen bij kappenset.nl voor mijn Ace. Als het even kan dan haal ik het wel bij hem op, kan ik gelijk zien wat ik ervoor koop. Ik mail nu met hem, moet zeggen dat die aardig op tijd reageert en correct ook.

Nu mijn vraag: bij de kuipset zit ook een tankcover. De tankcover zorgt ervoor dat ik mijn tank niet hoef te spuiten bij aankoop van zo'n set. Heeft iemand ervaring met zo'n tankcover en hoe sluit deze aan op de tank? Naadloos of zoiets van euhh... doe maar niet?
 
kuipset is zelfde als ebay.. net als levertijd maar niet de prijs. ik had ooit een r6 en daar een set op. was voor 450 klaar niemand die het zag...

monteren kost wel iets meer aandacht
Weet je dat wel zeker? Ik zie bijvoorbeeld voor mijn Ace de Rossi-uitvoering. Op Ebay staat deze inderdaad, maar ik mis daar wat. Kappenset levert ook een tankcover in kleur, op Ebay niet. Wat was je kwijt aan inklaringskosten?
 
Is idd hetzelfde als die Auctmarkt lui op Ebay.
Op zich niets mis mee toch?
Voor dat geld kun je iedere 3 jaar een "nieuwe" motor rijden.
Zit er zelf al een tijdje naar te kijken, denk wel dat ik het dan via Ebay laat komen.
 
Is idd hetzelfde als die Auctmarkt lui op Ebay.
Op zich niets mis mee toch?
Voor dat geld kun je iedere 3 jaar een "nieuwe" motor rijden.
Zit er zelf al een tijdje naar te kijken, denk wel dat ik het dan via Ebay laat komen.

ik heb zelf ook een setje besteld voor mn 1000rr bij auctmarts. helaas heb ik pas 1 doos gekregen, de ander moet nog vrij gegeven worden door de douane...
 
geen ervaring met de site,

maar de lay-out (van de kappen) is hetzelfde als de chinese ebay adverteerders, daar kosten de kappen een stuk minder.
Vriend van me had een chinese kappenset gekocht en is redelijk snel gemonteerd. Alleen het kuipruitje gaf wat problemen.
Bij welke site? Ik ben namelijk opzoek naar een setje voor mijn 996....
 
Ik heb mijn racekuip in Duitsland gekocht bij Ricambi-Weiss.

Ook problemen met een verbogen achterkantje (de warpage waarover gesproken wordt). Interesseert me niet zo voor een racekuip :). Maar als het voor mijn straatfiets was, dan had ik het niet gedaan. Dan had ik liever op Marktplaats of EBay geshopped voor originele kuipdelen.

Anyway, ik ken iemand die zo'n Chinese kuip op zijn motor had. Wat er gebeurt is dat waar de kuipdelen aan elkaar geschroefd worden en elkaar overlappen, er door de trillingen na verloop van tijd stukjes verf af springen. De kuip zag er echt mooi uit hoor, maar na een half jaar zaten er overal afgesprongen stukjes verf op.

De levering en de prijs van Ricambi-Weiss vind ik echt goed, ik heb iets van 250 euro betaald voor de hele kuip. Daartegenover staat dan wel dat je hem nog moet spuiten :).
 
Laatst bewerkt:
Recentelijk ook zo'n setje op een motor geschroefd... Pasvorm viel echt mee. Knipperlicht gaten even ruimer moeten slijpen en dat was alles...

De het plasticwerk en de lak is wel flinterdun en schroefjes moet je niet te vast draaien (of alles met kunststof ringetje).

Prijs kwaliteit vind ik iig prima in verhouding :)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan