OB Landmark Rally Bonusritten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TingTing

MF veteraan
25 apr 2003
9.113
0
Rotterdam
full



In aanvulling op de Oude Brikken Landmark Rally (OBLR) hier het spel waarbij je samen met andere motorrijders bonuspunten kan behalen. Die bonuspunten worden uiteindelijk opgeteld bij jouw individuele OBLRscore. Er komen vier rondes met elk een duur van twee maanden.

• 1e ronde = april/mei en foto’s daarvan plaatsen van 7 t/m 13 juni. wk 23
• 2e ronde = mei/juni en foto’s daarvan plaatsen van 5 t/m 11 juli. wk 27
• 3e ronde = juni/juli en foto’s daarvan plaatsen van 2 t/m 8 augustus. wk 31
• 4e ronde = juli /augustus en foto’s daarvan plaatsen van 6 t/m 12 september. wk 36

De rondes bestrijken Nederland in de volgorde: 1. Zuidwest, 2. Zuidoost, 3. Noordoost en 4. Noordwest.

Elke periode overlapt de andere en hou je aan de data v.w.b. het plaatsen van de foto’s hier op het topic. Foto’s die buiten de termijnen worden geplaatst worden gediskwalificeerd.

Let op! Bonuspunten kunnen het verschil maken tussen winnen en verliezen van de rally.



De spelregels:
Een landmark wordt op dit topic cryptisch omschreven. Er is geen afbeelding. In de omschrijving zijn termen of woorden opgenomen die via een zoekmachine kunnen leiden naar het landmark. Het is in het belang van het spel hier op het topic geen mededelingen te doen over de gedane vondsten. Via een privébericht aan de topicstarter kan worden getoetst of de vondst juist is.
Om voor de bonus- groepspunten in aanmerking te komen moet je individueel al een landmark hebben gescoord via de OBLR. Dat kan elk moment en kijk daarvoor op het bewuste topic.
Het aantal motoren dat bij een landmark op de foto wordt gezet is mede bepalend voor de hoogte van de score.
De foto's worden als bewijs in de eerste volle week na de sluiting van elke periode op dit topic worden geplaatst. Zo worden er geen locaties van de landmarks tussentijds weggegeven. Bij de foto's staan de gegevens vermeld van de motoren zoals merk, type en bouwjaar. Alleen motoren waarop de deelnemer eerder een landmark via de OBLR scoorde tellen mee.

De toekenning van de punten berust op vier factoren. Die punten worden bij elkaar opgeteld en zo mogelijk verdubbeld.



  1. Het bezoeken van het landmark in gezelschap van een andere deelnemer geeft 20 punten voor elke deelnemer binnen die groep. Individueel bezoek aan een bonuslandmark geeft 10 punten.
  2. Het gemiddelde aantal punten dat de gezamenlijke motoren scoren op grond van hun bouwjaren. Zie hiervoor de spelregels OBLR.
  3. Het aantal motoren bij het landmark geeft evenzoveel punten.
  4. De superbonus, een verdubbeling van het totale aantal individueel gescoorde punten voor de deelnemers die kans zien in gezelschap minimaal drie Bonus Landmarks en een een vierde individueel te scoren.

• Hier is de omschrijving van het landmark voor de 1e ronde tijdens de maanden april en mei a.s. Foto’s van de motoren bij dit landmark op dit topic plaatsen van 7 t/m 13 juni 2010

Grande Dame,
verbannen naar een rots,
jaagde jij brooddronken,
bestuurders het hoofd op hol,
met jouw ranke lijnen van weleer,
onweerstaanbaar, verleidelijk evenzeer,
knots om jou te behagen, met jou te kunnen koketteren,
was geen bedrag te dol, de ambitie blind,
de behaagzucht tomeloos, de rationalisaties eindeloos,
onweerstaanbaar, jouw maritieme pracht te doen herleven,
waar dames van lichter allooi, eigenlijk onbemind,
met de betaalde romantiek werden verdreven,
ben jij alleen maar mooi, zo mooi,
dat ook Blonde Arie, in weemoed bezongen,
na vele omzwervingen op komt dagen.

Kort voor de aanvang van elke nieuwe periode volgt de cryptische omschrijving van de volgende landmarks. In totaal dus 4 stuks.

29-04-2010

Hierbij de cryptische omschrijving van het tweede bonuslandmark gesitueerd in Zuid Oost Nederland.
Is de eerste door mij, Ting Ting geschreven, deze tweede is een pennevrucht van Nohome.

Deze 2e bonusronde loopt gedurende mei en juni en foto’s van de motoren bij dit landmark in dit topic plaatsen na deze periode, in week 27 van 5 t/m 11 juli.


In de groene heuvels in het zuiden ligt dit speciale veld,
en iedereen die hier eeuwigdurend slaapt is een held.
Een pleister van een gewonnen oorlog uit het verleden,
een plaats om te herinneren, en helden worden hier niet vergeten
Bekend of onbekend, liggen deze Brothers in Arms uit te rusten van hun zware taak
Gevallen in een onbekend land, voor een eervolle zaak
Deze rit is om te herdenken en iedereen te bedanken
dat wij in vrijheid kunnen rijden en tanken.

Voor de derde bonusronde is de cryptische omschrijving opnieuw het werk van Nohome als bedenker van dit idee.

De 3e bonusronde geldt voor de maanden juni en juli en de foto's van de motoren bij dit landmark plaatsen na deze periode, in week 31 van 2 t/m 8 augustus. En de reden is dat wij er tussentijds niets over willen weggeven. Puzzelen, zoeken, navigeren etc. , het zijn hier allemaal spelonderdelen. Veel succes!

Tweeënvijftig aan een stok, dertien op een rij,
tweeënvijftig aan een stok, ...de joker zit erbij,
een "markering" voor de stad, waarnaar een provincie is genaamd,
een merkpunt van verleden en heden, die door de tijd is gebaand.

Gokken, kansspelen staan hiermee centraal,
doch, door een eigenzinnige Amerikaan dat ik dit herhaal,
tweeënvijftig aan een stok, dertien op een rij,
tweeënvijftig aan een stok......en de joker, .... zit erbij!

De vierde en finale bonusronde, het laatse kwartier, Noord West Nederland voor de maanden Juli, Augustus en wederom flikt hij het zonder zijn hemd op te lichten, maar wel aan zijn lijf gebakken, dit prachtige proza van Nohome! Foto's plaatsen in week 36 van 6 t/m 12 september.

Zwart,.... lig je daar aan de verkeerde kant van de dijk,
op het droge voor iedereen te kijk,
in een historische omgeving, die je met recht kent,
waar je al die jaren in- en uitgezwaaid bent,
staan de mensen zich nu aan je te vergapen,
uit te waaien op één van de kapen,
vanuit de file voor een bootreis van een half uurtje,
hebben ze een goed uitzicht op je, ....als buurtje.

Maar ook zo zie je er nog dreigend uit, gevaar en kracht straal je nog immer uit,
vele reizen heb je gemaakt, even zovele avonturen meegemaakt,
nu,.... op je oude dag, rust je uit, gun je outsiders een interne blik
en de rondleiders doen het met veel schik,
bij de verwondering van mensen over de verblijven,
waarin je bemanning moest leven,..... met hun 'stinkende' lijven,
leeft in jou, vernoemd naar een uitstervende vissoort, een uniek ontwerp voort,
museaal slijt je nu je oude dag, mijmerend over alle havens waar je ooit lag.








Scorelijst Bonuslandmark I

1e plaats Groep 2 met 9 deelnemers scoort gemiddeld 32, 4 punten.

  1. j@@st op motor bj. 80
  2. ETO1 op scooter bj. 57
  3. Jaap43 op motor bj. 86
  4. Frz600RW op motor bj. 88
  5. Brêge op motor bj. 96
  6. Halflive op motor bj. 91
  7. @nne op motor bj. 94
  8. ootje op motor bj. 84
  9. WimVF750C op motor bj. 95


2e plaats Groep 3 met 6 deelnemers scoort gemiddeld 30 punten.
  1. Pietel op motor bj. 88
  2. Dirk 130 op motor bj. 90
  3. Kawaidioot op motor bj. 85
  4. Dolfijnenflipper op motor bj. 87
  5. Kleintje_B op motor bj. 83
  6. HP Laverda op motor bj. 70


3e plaats Groep 4 met 5 deelnemers scoort gemiddeld 29,6 punten.
  1. zeepok op motor bj. 83
  2. HansNighthawk op motor bj. 85
  3. JooGhum op motor bj. 83
  4. Kawaidioot op motor bj. 85
  5. HP Laverda op motor bj. 70

4e plaats Groep 1 met 3 deelnemers scoort gemiddeld 27,7 punten.
  1. Voormast op motor bj. 81
  2. JooGhum op motor bj. 83
  3. moturist op motor bj. 71


Als individuele deelnemers scoren:

  1. Suzi 1500 met 17 punten op motor bj. 71
  2. BMWerner met 17 punten op motor bj. 75
  3. Aburani met 16 punten op motor bj. 78
  4. klijko met 12 punten op motor bj. 99

Scorelijst Bonuslandmark II

1e plaats Groep 1 met 13 deelnemers scoort gemiddeld 36,2 punten.


  1. Halflife BMW K75 bj.1991
  2. Dirk130 Suzuki GSX600F bj. 1990
  3. fzr600r Kawasaki ZR7-S bj. 2002
  4. Moturist Moto Guzzi V7 850 bj. 1971
  5. HPLaverda Laverda 750SF bj. 1970
  6. Vos-je SuperMagna bj. 1987
  7. Brêge Honda Shadow VT1100 bj. 1996
  8. BrêgeMiss Honda Shadow VT600 bj. 1994
  9. Kleintje_b Suzuki Madura GV700 bj. 1985
  10. @nne BMW K75 bj. 1988
  11. Kawaidioot Kawasaki KZ750 bj. 1985
  12. Voormast BMW R80RT bj. 1981
  13. Et01 BMW R80R bj. 1993

Buiten mededinging in de groep aanwezig jurylid Nohome en Miss Nohome


2e plaats Groep 2 met 2 deelnmers soort gemiddeld 23 punten.

  1. Klijko op motor bj. 99
  2. Freaky Fries op motor bj. 97

Als individuele deelnemers scoren:

  1. Suzi 1500 met 16 punten op motor bj. 71
  2. Jaap 43 met 15 punten op motor bj. 85
  3. JooGhum met 15 punten op motor bj. 83
  4. Wim VF 750C 12 punten op motor bj. 95
  5. Aburani 16 punten op motor bj. 78

Scorelijst Bonuslandmark III

1e plaats Groep 1 met 10 deelnemers scoort gemiddeld 34,1 punten.


  1. Brêge: Honda VT1100c Shadow 1996
  2. Halflive: BMW R1100GS 1995
  3. Brêge-Miss: Honda VT600c Shadow 1994
  4. ET01 (met schone jonkvrouw): BMW R80R 1993
  5. Dirk130: Suzuki GSX600F 1990
  6. Bierelier: Kawasaki GTR1000 1986
  7. Ootje: Honda VT500c Shadow 1984
  8. Voormast: BMW R80RT 1981
  9. HPLaverda: Laverda SF750 1970
  10. Moturist: Sarolea 36A 1936

2e plaats Groep 4 met 5 deelnemers scoort gemiddeld 29,2 punten.

  1. @nne, BMW K75 1988
  2. Vosje, Honda SM 1987
  3. WimVF, Honda VF750C 1995
  4. ET01, Diana Durkopf 1957
  5. kleintje-b, Suz Madura 1985

3e plaats Groep 2 met 3 deelnemers soort gemiddeld 28 punten.

  1. Kawaidioot op Kawasaki 750, 1985,
  2. Moturist op Moto-Guzi Falconi, 1969
  3. Jaap43 op BMW R65, 1985.

4e plaats Groep met 3 deelnemers soort gemiddeld 27,7 punten.

1. moturist, Moto Guzzi Nuovo Falcone bj. 1969
2. @anne, BMW K75C bj. 1988
3. JooGhum, Honda XL 600R bj. 1983

Als individuele deelnemers scoren:

Aburani met 16 punten op Honda CB Four 1978
klijko met 12 punten op Honda 1999
fzr 600r met 11 punten op Kawasaki 2002



Scorelijst Bonuslandmark IV

1e plaats Groep 5 scoort met 11 deelnemers gemiddeld 33,9 punten.

  1. JooGhum Honda XL 600 R 1983
  2. moturist Moto Guzzi Nuovo Falcone 1969
  3. ootje & Mr. T Honda Goldwing GL1100 span 1982
  4. HPLaverda Ducati Monster S4 2002
  5. Brêge Honda VT1100c Shadow 1996
  6. Brêge-Miss Honda VT600c Shadow 1994
  7. Vos-je SuperMagna 1987
  8. Halflive en BMWoman BMW R1100GS 1995
  9. Zeepok Honda CBR 600 1988
  10. Ouwe Brikker Yamaha Radian 1986
  11. Pietel Honda Revere 1988
2e plaats Groep 3 scoort met 5 deelnemers gemiddeld 29 punten.

  1. voormast BMW R80RT uit 1981
  2. aburani Honda CB550F2 uit 1978
  3. jaap43 BMW R65 uit 1985
  4. kawaidioot Kawasaki KZ750 uit 1985 en
  5. jj5 Hona Dominator uit 1988.

3e plaats Groep 2 scoort met 4 deelnemers gemiddeld 28,5 punten.

  1. Wimis on aka Wim VF750C Honda VF 1995
  2. @nne BMW K75 1988
  3. Kleintje_b Madura GV700 1985
  4. ET01 Dürkopp Diana 1957
4e plaats Groep 1 scoort met 5 deelnemers gemiddeld 28,4 punten.

  1. Halflive & BMWoman BMW R1100GS 1995
  2. ET01 (met schone slaapster) BMW R80R 1993
  3. Dirk130: Suzuki GSX600F 1990
  4. Ootje: Honda VT500c Shadow 1984
  5. HPLaverda: Laverda SF750 1970
5e plaats Groep 4 scoort met 2 deelnemers gemiddeld 23 punten.

  1. freaky fries Suzuki Bandit 1997
  2. klijko Honda Shadow 1999
Last but not least als individuele deelnemer scoort:

fzr 600rw 11 punten met een Kawasaki 2002 .​
 
Laatst bewerkt:
Een mooie opening, voor een nieuwe serie ritten......
Voor iedereen geldt nu:
Zoekt, en gij zult vinden.......
 
Ik weet 'm niet, maar aangezien jullie vast wel de punten van mijn motor erbij willen hebben, kunnen jullie mij pmmen om een afspraak te maken om er naar toe te rijden ;)
 
Goede morgen, ja het is niet alleen de 'grote equalizer' hier maar zeker zal ook de socializer naar voren komen en toch blijven de jaartallen van het brik bon ton.

Voor een optimale planning van de ritten heb ik de windrichting van de vier rondes vrijgegeven in de openingspost! Dat geeft ook meer richting bij het 'puzzelen'!

Verder wil ik hier Nohome bedanken voor zijn idee van de crirptische omschrijving van het landmark. Daar heb ik nu duidelijk al plezier aan beleeft. Ik reken natuurlijk een volgende keer wel op een bijdrage uit zijn pen. Moturist bedank ik voor zijn inspiratie als het gaat om zoiets als een 'equalizer' in te voeren door het groepsidee en het nemen van het gemiddelde daarbij.

:W
 
Laatst bewerkt:
Ja zeg, ik ga een beetje helemaal naar Kopenhagen rijden hé :o


[afbeelding]


:+

Er zit ook nog een dame aan de Rijn, iets dichterbij!

Onderstaande foto stemt niet overeen met de werkelijkheid daar, maar geeft iets weer van de italiaanse visie over het stranden bij een dergelijke dame!

full


En dit vond ik zojuist van een grote held uit mijn platenkast en het nummer is geïnspireerd door de Lorelei!


Tim Buckley - Song to the Siren
 
Goede morgen, ja het is niet alleen de 'grote equalizer' hier maar zeker zal ook de socializer naar voren komen en toch blijven de jaartallen van het brik bon ton.

Voor een optimale planning van de ritten heb ik de windrichting van de vier rondes vrijgegeven in de openingspost! Dat geeft ook meer richting bij het 'puzzelen'!

Verder wil ik hier Nohome bedanken voor zijn idee van de crirptische omschrijving van het landmark. Daar heb ik nu duidelijk al plezier aan beleeft. Ik reken natuurlijk een volgende keer wel op een bijdrage uit zijn pen. Moturist bedank ik voor zijn inspiratie als het gaat om zoiets als een 'equalizer' in te voeren door het groepsidee en het nemen van het gemiddelde daarbij.

:W


geen dank :) maar heb ik mezelf daar vermoedelijk behoorlijk mee in de vingers gesneden :')
 
Goede morgen, ja het is niet alleen de 'grote equalizer' hier maar zeker zal ook de socializer naar voren komen en toch blijven de jaartallen van het brik bon ton.

Voor een optimale planning van de ritten heb ik de windrichting van de vier rondes vrijgegeven in de openingspost! Dat geeft ook meer richting bij het 'puzzelen'!

Verder wil ik hier Nohome bedanken voor zijn idee van de crirptische omschrijving van het landmark. Daar heb ik nu duidelijk al plezier aan beleeft. Ik reken natuurlijk een volgende keer wel op een bijdrage uit zijn pen. Moturist bedank ik voor zijn inspiratie als het gaat om zoiets als een 'equalizer' in te voeren door het groepsidee en het nemen van het gemiddelde daarbij.

:W
Daar ben ik al mee bezig. Ook met de andere, daar heb ik al wat ideeën voor
 
Volgens mij weet ik 'm!!!

Maar je gaat hier niet zitten 'hengelen' maar met overtuiging een privémailtje sturen. Ga ik jou op termijn vertellen op welk stukje persoonlijke historie ik stuitte aan de hand van jouw ingezonden landmark! Op termijn, hè, ga er eerst nog wat mee doen! Op zeker oude foto's proberen te zoeken.
 
Maar je gaat hier niet zitten 'hengelen' maar met overtuiging een privémailtje sturen. Ga ik jou op termijn vertellen op welk stukje persoonlijke historie ik stuitte aan de hand van jouw ingezonden landmark! Op termijn, hè, ga er eerst nog wat mee doen! Op zeker oude foto's proberen te zoeken.
Ik hengel lekker niks.....

pb-tje is verstuurd
 
Ik denk ook dat ik m heb. Heb twee mogelijke kandidaten gevonden slechts 500mtr van elkaar verwijderd. Nu nog een mede jager(s) mee zien te krijgen. @nne jij woont vlakbij geloof ik O-) en Nitromax woont dacht ik ook niet te ver bij mij vandaan :)

Edit : PB verstuurd :P
 
Laatst bewerkt:
Waarom is hier: "Alleen motoren waarop de deelnemer eerder een landmark via de OBLR scoorde tellen mee." voor gekozen?

Goede vraag, de bakermat van dit topic is natuurlijk gelegen in de OBLR. Daar is al sprake van een zekere band tussen de deelnemers die ons als jury voorziet van informatie over de integriteit van de actie van de deelnemers. Mijn jarenlange professionele ervaring heeft mij geleerd dat er met groepsdynamiek geheel andere mechanismen, soms ook leuk in werking kunnen treden.

Maar er staat niemand iets in de weg om een vriend mee te tronen die over een heel oude motorfiets kan beschikken, zolang degene eerst even een landmark scoort via de OBLR en wij als jury de gelegenheid hebben langs geheime kanalen even de antecedenten na te trekken, maar vooral de kans kunnen krijgen even na te gaan of de betreffende motorfiets ook presteert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan