GSX-R 750W

germ de jong

MF'er
6 feb 2007
235
0
Kuinre
Heb eindelijk de gsx-r gevonden om te verbouwen tot streetfighter

eigenlijk is dit al grotendeels gedaan door vorige eigenaar en kocht deze motor met de bedoeling om hem af te bouwen

maar het komt erop neer dat ik hem helemaal opnieuw ga opbouwen

heb nogal wat vragen betreft suzuki streetfighters en hoop die vragen in dit topic beantwoord kan krijgen

zal eerst opsommen hoe ik hem kocht:

gsx-r frame met kenteken
750w blok uit 1995
honda vfr enkele achterbrug met voor en achterwiel
gsxr k4 voorvork
wave remschijven en tokico 6 zuiger remtangen
aangepast ducati 50 mm uitlaatsysteem met dubbele termignoni carbon dempers
andere radiateur
andere kroonplaat lucas
fighter stuur
cnc gefreesde handles
ander rem schakel setje
dyno jet kit met 4 k/n filters (moet nog ff controleren of dit waar is)
mv agusta kont met subframe
digitale teller van koso
fighter koplampjes etc etc etc.

dit is mijn bedoeling en tegelijk mijn vragen:

-strippen en blok weer zwart spuiten

heb aardig wat motip ervaring maar wat is/kan beter?

-k1 of k4 kont monteren

is het makkelijk om complete kont te kopen met subframe?
of is alleen de kappen voldoende en zelf subframe maken?

-4 in 1 rvs uitlaat spruitstuk met enkele demper onder kont

passen er van meerdere suzuki types de voorbochten op de gsx-r 750 w?

er zullen vanzelf meer vragen komen maar dit zijn ze voor eerst

alle info welkom mvg germ

full
 
oranje is niet echt mn ding...

wielen zijn zwart gepoedercoat erg netjes maar weet nog niet of ze ook zwart blijven...

blok word ook zwart en wil graag de koel ribben aluminium terug schuren...

verder blijft t frame en achterbrug gewoon gepolijst allu

kleur van tank en kont weet ik ook nog niet...

is er niet ergens een programmatje voor de pc zodat je de fiets in kan kleuren???

mvg germ
 
Aaahw nee net zo mooi ;( .
Noem je prijs en ik behoed deze mooie bike van de verkrachting.........je zult iig wel goed je best moeten doen ;) .
 
Heb eindelijk de gsx-r gevonden om te verbouwen tot streetfighter

eigenlijk is dit al grotendeels gedaan door vorige eigenaar en kocht deze motor met de bedoeling om hem af te bouwen

maar het komt erop neer dat ik hem helemaal opnieuw ga opbouwen

heb nogal wat vragen betreft suzuki streetfighters en hoop die vragen in dit topic beantwoord kan krijgen

zal eerst opsommen hoe ik hem kocht:

gsx-r frame met kenteken
750w blok uit 1995
honda vfr enkele achterbrug met voor en achterwiel
gsxr k4 voorvork
wave remschijven en tokico 6 zuiger remtangen
aangepast ducati 50 mm uitlaatsysteem met dubbele termignoni carbon dempers
andere radiateur
andere kroonplaat lucas
fighter stuur
cnc gefreesde handles
ander rem schakel setje
dyno jet kit met 4 k/n filters (moet nog ff controleren of dit waar is)
mv agusta kont met subframe
digitale teller van koso
fighter koplampjes etc etc etc.

dit is mijn bedoeling en tegelijk mijn vragen:

-strippen en blok weer zwart spuiten

heb aardig wat motip ervaring maar wat is/kan beter?

-k1 of k4 kont monteren

is het makkelijk om complete kont te kopen met subframe?
of is alleen de kappen voldoende en zelf subframe maken?

-4 in 1 rvs uitlaat spruitstuk met enkele demper onder kont

passen er van meerdere suzuki types de voorbochten op de gsx-r 750 w?

er zullen vanzelf meer vragen komen maar dit zijn ze voor eerst

alle info welkom mvg germ

[afbeelding]
Zie daar hertog jan,dus je hebt iig smaak!

Zijn die kopp etc deksels van echt carbon ? 1 van de mooiere GSX-R :}
 
Oranje is vet, alleen zou ik ook het blok spuiten, vink niks...

Had deze motor bijna gekocht, werd alleen te duur op het laatst, had ik er niet voor over, voor de paar onderdelen die ik ervan nodig had...

Blok spuiten met motip engine spray werkt prima, zit er bij mij ook op

Maar oranje dus met de k4 kont ...:
P1010359.jpg

IMG_0311.jpg

IMG_0314.jpg
 
Laatst bewerkt:
gave bak zeg. ben zelf ook bezig aan een suzuki (in het sport-segment, maar daar vinden ze het niet nodig aandacht te besteden aan project-topics);)
mijn vorige R6 was ook oranje-achtig. maak er alleszinds een prachtbak van...
 
Is de fiets van mijn broer geweest,veel werk aan gehad maar heeft uiteindelijk voor een K1 gekozen..

Wel jammer maar goed om te zien dat iemand er verder mee gaat!
 
deksels is carbon op geplakt...

agusta kont maakt plaats voor k1 of k4 kont....

@oilfighter: je broer had het erover dat de vfr achterveer iets stugger moet...

hoe kan ik dit het best doen?
andere veer kopen denk ik maar wat???

motip engine spray dus....

het grote voordeel van motip vind ik dat als er ooit eens een steen een stuk verf afketst,je gewoon ff bij kan tippen...

denk dat ik de deksels ga polijsten...

nog een vraag: kan ik aan de sproeier maat zien wat voor dynojet kit erin zit?
of weet oilfighter dit...?

zitten wel 4 open filters op...

1 carb stroomde over is inmiddels verholpen.. is dit een gsxr kwaal?

kwam 5 liter benzine uit carter dus motor heeft een mooi tijdje stil gestaan met de kraan open...

hoop niet dat er zo mee gereden is aangezien benzine nou niet echt geweldig smeert...

deze blokken zijn wel aardig hufter proof toch?

ga iig wel ff compressie testen

mvg germ
 
Lekker aan geprutst dus aan het blok... Veel succes ermee, blokken zijn inderdaad vrij hufterproof ja, maar elk blok heeft zijn grenzen he... ;)

Heb je een bepaalde termijn in gedachte dat je hem klaar wil hebben???
 
geen termijn

hoop volgend jaar zomer of eind van die zomer klaar te zijn maar mocht dat niet lukken jammer..

word echt een hobby project heb dus ook alle tijd om de onderdelen bij elkaar te zoeken..

ondertussen rij ik wel met mn husaberg 650 supermotard *O*
full
 
Laatst bewerkt:
man man man, de supermoto onder de supermoto's. vind ik persoonlijk het mooiste model. is dat reeds de versie met de minder extreme maar beter betrouwbare motorblokken?
want de legende zegt dat die dingen wel eens willen stuk gaan...
 
hey kuunder!

heb nu alle vloeistoffen eruit....

uitlaat eraf en de radiateur

binnenkort het blok eruit om te spuiten..

dan frame polijsten

blok er weer in en dan heel rustig weer opbouwen..

hoest met de honda dan?

heb je die van smedes nog erbij gekocht of ?

mvg germ
 
ha germ,

gaat de goede kant op dus! wil hem nog wel ff in het echt bewonderen hoor.

moet nog ff nadenken over die van smedes, hij wil 175 hebben, kan altijd nog!

ben vandaag nog ff met de honda bezig geweest, ff kijken of ik m aan de praat kon krijgen maar de accu was leeg die moet eerst opgeladen worden!

kan hem op dit moment niet ff aan drukken want de straat ligt eruit he :P dat gedonder krijgen jullie ook nog!

laat je dat blok niet oranje dan? vind dat juist wel wat hebben, iets spectaculairs!

spreek je
 
hey kuunder!

heb nu alle vloeistoffen eruit....

uitlaat eraf en de radiateur

binnenkort het blok eruit om te spuiten..

dan frame polijsten

blok er weer in en dan heel rustig weer opbouwen..

hoest met de honda dan?

heb je die van smedes nog erbij gekocht of ?



he germ

had je nog belang bij die spullen subframe en zo??


harwin


mvg germ
 
Laatst bewerkt:
hey kuunder

project staat even op een laag pitje (ben thuis aan t straten:-(

heb al wel het 1 en ander gekocht:

k4 600 subframe, kont zadel en seatcover...
 
Terug
Bovenaan Onderaan