V-Power benzine

Hugo Sr.

MF veteraan
1 dec 2002
2.618
1
H'lemmermeer
Heb de afgelopen 4 dagen in Duitsland (Eifel en Pfalz) rondgereden met een stel vrienden.
Bij Shell in Duitsland hebben ze "V-power" dat is benzine met een octaan van 100. Hele marketingcampagne gerelateerd aan Formule 1 met Michael Schumacher en Ferarri enzo.
Natuurlijk ff geprobeerd, merkte zelf geen verschil maar twee maten die een BMW hebben (Boxer) bezwoeren dat hun motor beduidend beter reed, meer power enzo. Heb 4 dagen lang speciaal naar Shell pompen moetne uitkijken voor die gasten :)

Wie weet:

Is dat spul (binnenkort) ook in Nederland verkrijgbaar?
Levert het echt betere prestaties of zit het alleen tussen je oren?
 
Denk dat het tussen de oren zit ... een BMW loopt volgens mij al goed met 91 octaan ;)
 
Hoger octaangehalte was als ik het goed heb alleen maar nodig als je de compressie hoger dan standaard had. Anders zou het niks mogen uitmaken.
 
Hoger octaangehalte was als ik het goed heb alleen maar nodig als je de compressie hoger dan standaard had. Anders zou het niks mogen uitmaken.

het maakt wel uit, benzine met hoog octaangetal is moeilijker om te ontsteken vanwege haar klopvastheid (perfect voor hoge compressie motoren waarbij pingelen mogelijk is) en dan in een BMW boxer met het konstant farhrücklen? Het kan zelfs wezen dat je vermogen verliest!! (dit is wel heel onwaarschijnlijk maar toch mogelijk)

Gewoon de benzine gebruiken met een octaangetal waarbij de motor niet pingelt.
Is beter voor de rekening ;)
 
Laatst bewerkt:

Natuurlijk ff geprobeerd, merkte zelf geen verschil maar twee maten die een BMW hebben (Boxer) bezwoeren dat hun motor beduidend beter reed, meer power enzo.


Klinkt interessant, wat voor BMW boxers rijden die mannen?
 
Het kan zelfs wezen dat je vermogen verliest!! (dit is wel heel onwaarschijnlijk maar toch mogelijk)
Dit is anders best reëel.
Door het slechte onsteken van de brandstof zal het mengsel pas ontbranden verder na het bovenste dode punt dan zeg euro95. Het is dus minder efficiënt.
 
Heb de afgelopen 4 dagen in Duitsland (Eifel en Pfalz) rondgereden met een stel vrienden.
Bij Shell in Duitsland hebben ze "V-power" dat is benzine met een octaan van 100. Hele marketingcampagne gerelateerd aan Formule 1 met Michael Schumacher en Ferarri enzo.
Natuurlijk ff geprobeerd, merkte zelf geen verschil maar twee maten die een BMW hebben (Boxer) bezwoeren dat hun motor beduidend beter reed, meer power enzo. Heb 4 dagen lang speciaal naar Shell pompen moetne uitkijken voor die gasten :)
Het enige wat hier bewezen wordt is dat een goeie marketingcampagne echt werkt! ;) :+
 
De nieuwe BMW boxers worden standaard erg arm afgeregeld, dan kan zo'n hoger octaangetal misschien wel invloed hebben.
 
Klinkt interessant, wat voor BMW boxers rijden die mannen?


Een 1150 GS (2001) en een 1150rt (2001). Ben zelf ook geneigd om te denken dat het leuke marketing is. We reden veel heuveltjes naar beneden, misschien daarom bij de BMW boys het gevoel van meer power :+
 
Een 1150 GS (2001) en een 1150rt (2001). Ben zelf ook geneigd om te denken dat het leuke marketing is. We reden veel heuveltjes naar beneden, misschien daarom bij de BMW boys het gevoel van meer power :+

Zou kunnen, maar dan laten beide heren zich wel gemakkelijk foppen. De arme afstelling van de brandstofinspuiting kan mijns inziens verklaren dat die rijkere benzine beter aanslaat.
 
Met wat hoger octaan liep mijn Renault 5 GT Turbo vroeger wel lekkerder, maar natuurlijk lang niet zo lekker als mijn motor :)

Volgens mij is het een mooie marketing stunt en zit het puur tussen de oren.
 
Met die arme afstelling van de boxers heb ik liever dat mijn benzine makkelijker onsteekt dan moeilijker denk ik.

ps Chevy.. vandaag de Briskjes gemonteerd en voelt goed, maar eerst eens even een flink stukkie tuffen voor een definitief oordeel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan