27 Mei 2023 Ex-lessers rit (Noord-Brabant)

Okami_Xci

MF veteraan
24 dec 2016
2.966
1.878
Eindhoven
Facebook
Bij deze een inschrijf lijst voor de mensen die gaan komen op de 27 Mei 2023 Ex-lessers rit (Noord-Brabant)

Ik wil een maximum van ~10 a 15 personen aan houden.
27 Mei 2023 rit voor die die 29 april niet mee konden
Eten & Drinken op eigen kosten, er kan apart worden betaald op de locaties.

"Ex-Lesser" is een ruim begrip ;) Ook als je al een tijdje je rijbewijs hebt ben je welkom... maar mogelijk is deze toer rit niet helemaal jouw ding.
Heb je echt nét je rijbewijs en denk je dat een hele dag op de motor te veel voor je is, wees gerust er komen nog andere mogelijkheden om mee te gaan.
Al kan je natuurlijk ook uitgaan van ervaring(en) van anderen die al eens met een rit van mij zijn mee geweest.

Wat mag je verwachten van deze rit:
  • Dit is een rustige toerrit, knal jij graag standaard met vMax+10Km/u of meer over de wegen dan is deze rit niet geschikt voor jou.
  • Een route met afwisseling, een paar doorgaande wegen, kleine boeren wegen, dorpjes, dijkjes, etc.
    (indien verkeersdrukte toelaat wat mogelijkheden de AVB-oefeningen in real-life te zien/moeten gebruiken, denk bijvoorbeeld aan snelle/langzame slalom & U bocht)
  • Een 'dagje weg met gelijkgezinden'. De route is 173KM lang, bestaande uit 4 etappes van ieders ~1 uur lang, 2 kleine pauzes van ~15 minuten en een lunch-stop.
    Verzamelplaats naar de 1e koffie-stop, van 1e koffie-stop naar de Lunch-stop. Lunch-stop en daarna naar de 2e korte pauze stop (ijsjes tijd?) om vervolgens terug te gaan naar het verzamelpunt.
Wat word er van jou(w motor) verwacht: ("spelregels")
  • Voor vertrek een afgetankte motor (of zo goed als afgetankt), Er is bij het verzamelpunt mogelijkheid om te tanken. (95, 98 en Diesel, mocht je dat in je tank willen gooien)
  • Bandjes op spanning (Er is bij het verzamelpunt mogelijkheid om de banden op te pompen (doe je 'BRAVOK' ;) )
  • Langs de route zijn er ook veel ruiters en andere mensen die niet persé een open uitlaat leuk vinden.
    Demper daarom graag in je uitlaat & niet onnodig lawaai maken!

  • Positie op de weg: Om & Om (met uitwijk/buffer ruimte). ("Vlaams verband", motor = 'kleine steen')
    full
  • Geef elkaar de ruimte om bij bochten/rotondes helemaal van links naar rechts 'uit te kunnen wijken', zo zijn er geen abrupte afrem momenten nodig en blijft de hele rit 'vloeiend'.
  • Er word (bij voorkeur) onderling niet ingehaald, dit is zodat je maar op 2 personen hoeft te letten, diegene voor je voor de route...
    maar belangrijker, diegene achter je. Raakt die te ver achter, vertraag/stop dan.
    Doordat iedereen op diegene achter zich let stopt de hele groep zo vanzelf.

  • Bij de pauze-stops is er mogelijkheid op een andere positie in de groep te gaan rijden, kijk hier bij het wegrijden wie er voor/achter je rijd!

  • Gezond verstand (Je blijft zelf verantwoordelijk!)
De ervaring leert dat je normaalgesproken helemaal achterin een groep vaker iets steviger door moet rijden om bij de groep te blijven, al zal het met het verwachtte tempo van deze rit niet van toepassing zijn. (uitzonderingen daargelaten i.v.m. verkeerslichten. rotondes etc.)
Uiteraard is het mogelijk om slechts delen mee te rijden, indien je dit doet, gelieve pas bij een stop af haken, dan verloopt het vertrek het minst chaotisch.

Meer detals over de rit:
Verzamelpunt: "Foodcourt" Uden: Voskestraat 1-5 Uden
Verzameltijd: 9.30
Vertrektijd: 9.50
Afstand: ~173Km (~ 4 uur rijden)
Pauze stops: 3 (2 kleine 1 lunch stop)
Tankstops: 0 (1 'geplande' mogelijkheid ~86 Km na de lunch stop, indien gemeld!)

1e korte stop,: De Lachende Vis: Empelsedijk 21 's Hertogenbosch
Lunch stop: Jacobushoeve: Steenovensebaan 29 Dorst (Of bij Spijs & Ijs)
2e korte stop: 't Ijsboerinneke: Zandstraat 24 Moergestel

1677600738425.png


Aanmeldingen voor 27-05-23:
1. @Okami_Xci
2. @Diaantje
3. @Groninger Meeuw
4. @Tig
5. @MarnixGG
6.
7. @BadBert (ovb) + 1
8. @Race-bas (ovb)
9. @hcfong
10. @mean-machine (ovb)
11.
12.
13.
14.
15. @Lert (ovb)

Edit:
 
Laatst bewerkt:
@Okami_Xci ik heb een vraagje mbt tot de route. Ik dacht dat de zomerdijk in waalwijk niet toegankelijk is voor verkeer. Vanaf het pontje naar Drongelen
Klopt, die is/was dicht i.v.m. hoog water.
Ik hoop dat deze tegen die tijd weer open staat. (Exacte datum wanneer die weer open gaat weet ik niet, ik verwacht zo rond de zomertijd ingang (eind Maart))

Indien die nog dicht is word dit de "omleiding", dit controleer ik (heel) kort van te voren.
1678525680474.png
 
Klopt, die is/was dicht i.v.m. hoog water.
Ik hoop dat deze tegen die tijd weer open staat. (Exacte datum wanneer die weer open gaat weet ik niet, ik verwacht zo rond de zomertijd ingang (eind Maart))

Indien die nog dicht is word dit de "omleiding", dit controleer ik (heel) kort van te voren.
Bekijk bijlage 1856477
Goed dat je dit controleert. Je bent goed voorbereid.
Have fun met het organiseren van deze tocht.
 
Schrijf mij er ook maar bij, onder voorbehoud, als dat kan. Als de 29 April rit me genoeg bevalt (en de meerijdende deelnemers me niet liever na een half uur in een greppel kiepen) zal ik hier ook wel weer mee willen doen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, die is/was dicht i.v.m. hoog water.
Ik hoop dat deze tegen die tijd weer open staat. (Exacte datum wanneer die weer open gaat weet ik niet, ik verwacht zo rond de zomertijd ingang (eind Maart))

Indien die nog dicht is word dit de "omleiding", dit controleer ik (heel) kort van te voren.
Bekijk bijlage 1856477
Heb je dit stukje ook in de April rit zitten?
Ik woon in de buurt dus kan een keertje kijken of het weer open is als je wil.
 
Heb je dit stukje ook in de April rit zitten?
Ik woon in de buurt dus kan een keertje kijken of het weer open is als je wil.
Ja zit er in. Nee, niet nodig. Verwachting (ook vanuit voorgaande jaren) is dat het rond ingaan Zomertijd weer open gaat.
En dan wil ik ook voor de rit de staat van de weg controleren zodat ik weet of tempo er aangepast moet worden, dus moet er toch langs/over.
 
Ja zit er in. Nee, niet nodig. Verwachting (ook vanuit voorgaande jaren) is dat het rond ingaan Zomertijd weer open gaat.
En dan wil ik ook voor de rit de staat van de weg controleren zodat ik weet of tempo er aangepast moet worden, dus moet er toch langs/over.
Laatst was het al open voor mijn rit naar de motorbeurs 🤔
 
Wel knap als je je altijd netjes aan de snelheid kan houden.. merk dat ik toch soms iets uit vloei in snelheid. 60 op een 50 weg en mss 90 op een 80, en 120 als ik 100 mag. Niet altijd natuurlijk. Maar als het verkeer en de situatie het toelaat ga ik van zelf iets harder.
 
Wel knap als je je altijd netjes aan de snelheid kan houden.. merk dat ik toch soms iets uit vloei in snelheid. 60 op een 50 weg en mss 90 op een 80, en 120 als ik 100 mag. Niet altijd natuurlijk. Maar als het verkeer en de situatie het toelaat ga ik van zelf iets harder.

Niks knaps aan, gewoon je snelheid constant kunnen houden en wellicht net wat vaker checken hoe hard je rijdt.
Als je je snelheid constant houd dan is het een kwestie van bij het versnellen niet harder gaan dan je wilde gaan.

Daarnaast is het een groeps-TOUR-rit, geen race....
dus vooraan draai ik het gas minder hard/ver open zodat de groep vanzelf een beetje bij elkaar blijft.
(En ja dan rij je soms vooraan 45Km/u of langzamer op een 50 weg, afhankelijk van de groep)
 
Niks knaps aan, gewoon je snelheid constant kunnen houden en wellicht net wat vaker checken hoe hard je rijdt.
Als je je snelheid constant houd dan is het een kwestie van bij het versnellen niet harder gaan dan je wilde gaan.

Daarnaast is het een groeps-TOUR-rit, geen race....
dus vooraan draai ik het gas minder hard/ver open zodat de groep vanzelf een beetje bij elkaar blijft.
(En ja dan rij je soms vooraan 45Km/u of langzamer op een 50 weg, afhankelijk van de groep)
kijk..... duidelijk benoemd een TOUR rit ......

ik zie soms filmpjes van mensen die met een rit mee rijden, en dan rijden ze (duidelijk op de teller te zien) net op of over de v-max, en dan hoor je ze zeggen: "zo jammer dit, dit had zo een mooie bocht kunnen zijn, maar niet met deze snelheid"
En andere filmpjes van die persoon zie je hem ook altijd veel harder dan nodig rijden.....
Een rit hoeft niet altijd hard te gaan, gewoon op het gemakje lekker genieten van elkaar en de omgeving!!!
 
Ik rijd op Flitsmeister en laat me leiden door de weg die de snelheid bepaald. En anders door mijn voorganger. Ik hoef bv niet altijd in te halen. Kan prima ontspannen achter mijn voorganger.
 
Ik hoop dat er nog een paar aanmeldingen bijkomen.

De moeite die in de organisatie is gestoken verdiend meer dan 5 rijders.
 
Je plant een rit in Uden…

tip: iets hogen in het land.
Dan komen er vast meer.

En gewoon rijden is toch prima.
Die dingen als: harder dan 50 op een 50 weg. Blijf dan weg.
Das toch onzin. Gewoon gezellig rijden.

Net als: Een 'dagje weg met gelijkgezinden'
?!

Mij schrikt het niet af, ik wil mss wel mee:)
Maar het is een beetje overdreven.
 
Wat gezichten bij de namen is ook wel leuk denk ik .. ieder zijn meug inderdaad.

Ik kom zeg ook vanuit het midden van het land.
De eerste 3 kwartier worden saaie kilometers.
 
Wat gezichten bij de namen is ook wel leuk denk ik .. ieder zijn meug inderdaad.

Ik kom zeg ook vanuit het midden van het land.
De eerste 3 kwartier worden saaie kilometers.
Als er meer van boven komen samen ergens verzamelen en samen die 45min doen;)

Gezellig op de snelweg;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan