27 Mei 2023 Ex-lessers rit (Noord-Brabant)

Die van mij is ook niet om over naar huis te schrijven … maar dan weten we dat tenminste
 
Ik hoop dat er nog een paar aanmeldingen bijkomen.

De moeite die in de organisatie is gestoken verdiend meer dan 5 rijders.
Opkomst is prima.

Je plant een rit in Uden…

tip: iets hogen in het land.
Dan komen er vast meer.

En gewoon rijden is toch prima.
Die dingen als: harder dan 50 op een 50 weg. Blijf dan weg.
Das toch onzin. Gewoon gezellig rijden.

Net als: Een 'dagje weg met gelijkgezinden'
?!

Mij schrikt het niet af, ik wil mss wel mee:)
Maar het is een beetje overdreven.

Nee, hoger is niet nodig dit is een Noord Brabant rit. Er is/was een andere 'beginners rit' omgeving Flevo/Veluwe

't stukje "niet geschikt voor vMax+10 of meer standaard knallers" is bewust, er word op deze/mijn beginners-ritten gewoon relatief langzaam gereden. (Beginners + bochtige smalle onbekende wegen + grind hier en daar in de bochten = langzamere rit)
De vMax+10 of meer groep zal zich stierlijk vervelen en dat leid tot mogelijk ongewenst gedrag en/of afhaken.
Nu is afhaken geen probleem maar 't zorgt soms wel voor verwarring als het niet duidelijk gecommuniceerd is en niet bij een stop gebeurt.

dat een groepje klein blijft is alleen maar fijn, kan de deelnemer wennen aan rijden in een groep, want vergeet niet, initiele doelgroep: Beginnende motorrijder, iemand die relatief recent zijn/haar A(1/2) heeft behaald en het leuk lijkt om een toerrit te maken in groep. (en een wat langere afstand/langere tijd op de motor durft te gaan maken)
 
Laatst bewerkt:
Vind je het te ver rijden, dan kom je niet, heel simpel. Ik heb hier in Limburg ritten georganiseerd en zelfs daar komen mensen op af die eerst anderhalf uur moeten rijden. Laatste keer had iemand zelfs gewoon een hotel in de buurt geboekt. Maar als je daar geen zin hebt, dan rij je toch niet mee.
 
1682662820366.png




Noord-Brabant ligt toch mooi in het midden van NL + BE :+
Had graag meegereden maar examen pas in juli en met de L mag ik niet in het buitenland '(
Volgend jaar dan!
 
Noord-Brabant ligt toch mooi in het midden van NL + BE :+
Had graag meegereden maar examen pas in juli en met de L mag ik niet in het buitenland '(
Volgend jaar dan!

Rond September/Oktober komt er misschien nog een beginners rit.... moet even kijken hoe ik met tijd/energie zit (erg druk op het werk, dus niet altijd zin/energie om nog aan een route te werken)
 
Vind je het te ver rijden, dan kom je niet, heel simpel. Ik heb hier in Limburg ritten georganiseerd en zelfs daar komen mensen op af die eerst anderhalf uur moeten rijden. Laatste keer had iemand zelfs gewoon een hotel in de buurt geboekt. Maar als je daar geen zin hebt, dan rij je toch niet mee.
Zelf vind ik het goed te doen, aan mij zal het niet liggen.

Maar het is zeker hoe je iets presenteert het is geen negatief commentaar, maar opbouwend kritiek. Vriend van mij rijd strak de toegestane snelheid. 50 = 50 dus ik weet hoe het is als iemand zo rijd. Maar het hoeft geen hinder te zijn. Het is gewoon samen gezellig rijden. En daar ben ik heel goed in.
 
Vind je het te ver rijden, dan kom je niet, heel simpel. Ik heb hier in Limburg ritten georganiseerd en zelfs daar komen mensen op af die eerst anderhalf uur moeten rijden. Laatste keer had iemand zelfs gewoon een hotel in de buurt geboekt. Maar als je daar geen zin hebt, dan rij je toch niet mee.
Kun je niet vergelijken met de aanvullende tekst die hier wordt weer geven.
 
Ik ga helaas niet mee kunnen rijden. Had graag gewild, maar er zijn andere plannen gekomen die voorrang hebben.
 
filpmje van de rit. Kunnen iedereen zich alvast voorbereiden O-)

is overigens alleen voor de eerste stop en na de tweede stop. Tussen de eerste en tweede stop in dacht ik bij de start dat ik mijn GoPro niet aangezet en heb ik aan het begin nog eens op de opnameknop geduwd. Maar hij stond dus wel aan, dus zette ik hem met die actie uit 8)7
 
filpmje van de rit. Kunnen iedereen zich alvast voorbereiden O-)

is overigens alleen voor de eerste stop en na de tweede stop. Tussen de eerste en tweede stop in dacht ik bij de start dat ik mijn GoPro niet aangezet en heb ik aan het begin nog eens op de opnameknop geduwd. Maar hij stond dus wel aan, dus zette ik hem met die actie uit 8)7
Ziet er lekker chill uit je motor!

Mooie toer machine!
 
Hoi. Sorry maar ik heb besloten om toch niet mee te gaan met deze rit. Ik ben sinds gisteren in het bezit van mijn eerste motor, een half jaar nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Ik heb sinds mijn examen op een paar demoritjes van een half uur tot een uur, geen motor meer gereden en ik merk dat de automatismes niet meer op het niveau zijn van toen ik nog wekelijks reed tijdens mijn lessen. Dus ik denk dat het nu verstandiger is om eerst wat tijd te nemen om mijn motor te leren kennen en op een parkeerplaats de bijzondere verrichtingen ga proberen, ipv me meteen toe te leggen op een groepsrit van 170 km.

Hopelijk komt er in de niet al te verre toekomst nog zo'n rit, en dan ben ik er zeker bij.
 
Zelf vind ik het goed te doen, aan mij zal het niet liggen.

Maar het is zeker hoe je iets presenteert het is geen negatief commentaar, maar opbouwend kritiek. Vriend van mij rijd strak de toegestane snelheid. 50 = 50 dus ik weet hoe het is als iemand zo rijd. Maar het hoeft geen hinder te zijn. Het is gewoon samen gezellig rijden. En daar ben ik heel goed in.
Dat wou ik ook als uitgangspunt aanhouden. Goed, als er 50 staat rij ik 60 op de teller, maar gekker maak ik het niet. We doen toch allemaal rustig aan?
Ik denk altijd aan dat zinnetje uit "Oerend hard": "Mar zoas altied kum an dat gejakker een end ..." Laten wij het beter doen dan Bertus en Tinus!
 
Goedenavond, long time no see !

In Nistelrode zijn ze volop bezig de kermis etc voor de pinksterfeesten in te richten. Het Kerkveld en Kleinwijk zijn in ieder geval open (de auto sluis ligt er tijdelijk uit). Mochten jullie over 't Kerkveld gaan kom je langs ons huisje :], zal zwaaien !

Ik heb op 't moment redelijk veel/vaak last van een bloedneus, dus ik denk niet dat ik mee zal rijden, is een beetje lastig je neus dichtknijpen op de motor. Maarrr ... elk nadeel heb z'n voordeel. ik heb dat altijd als het écht zomer wordt 😎😎😎.

m vr groet, Leo
 
Hoi. Sorry maar ik heb besloten om toch niet mee te gaan met deze rit. Ik ben sinds gisteren in het bezit van mijn eerste motor, een half jaar nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Ik heb sinds mijn examen op een paar demoritjes van een half uur tot een uur, geen motor meer gereden en ik merk dat de automatismes niet meer op het niveau zijn van toen ik nog wekelijks reed tijdens mijn lessen. Dus ik denk dat het nu verstandiger is om eerst wat tijd te nemen om mijn motor te leren kennen en op een parkeerplaats de bijzondere verrichtingen ga proberen, ipv me meteen toe te leggen op een groepsrit van 170 km.

Hopelijk komt er in de niet al te verre toekomst nog zo'n rit, en dan ben ik er zeker bij.
Daar is juist deze rit goed geschikt voor. Blijft wel het ernaartoe rijden ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan