CB750 K7 in aantocht...

M'Thijs

Die hard MF'er
Donateur
28 nov 2003
924
105
Breda
Beste mensen,

Na tijden van afwezigheid op dit forum en evenzo lange tijd geen CB te hebben bezeten, kon ik niet meer.... Er moest weer een CB komen! Ondanks dat ik zeer veel plezier heb met mijn Duc, een CB heeft toch iets...

Nu heb ik een vrijwel originele CB750 K7 uit 1978 op de kop getikt! :] :Y :Y :9
Het ding heeft zeker 10 jaar stil gestaan in een schuur, dus moet eerst rijdend worden gemaakt. De vorige eigenaar had 'm 25 jaar in bezit... :}

Volgende week ga ik 'm ophalen! Op het eerste gezicht moet het volgende gebeuren:
* rijdend maken
* Afstellen, vloeistoffen verversen, dus grote beurt geven etc.
* HEEEEEEEEEL veel poetsen en polijsten

Als ie dan goed loopt:
* nieuwe banden
* nieuwe ketting/tandwielen
* Nieuwe 4-in-4 uitlaat
* tank en zijkappen overspuiten, origineel

Ik wil 'm het liefst weer 100% origineel maken en dan koesteren en recreatief gebruiken.

Ai ai ai, ik wordt ongeduldig! Nog een week!!!!
 
Leuk dat je weer een cb neemt.
Ik maak even van de gelegenheid gebruik om schaamteloos mijn eigen onderdelen te verkopen. Mocht je nog wat missen ik heb het een en ander over van mijn K7 omdat ik die zwaar aan het verbouwen ben.

Ben benieuwd naar de foto's en succes met restaureren.
 
Hé dat klinkt misschien wel ok. ik weet niet wat je allemaal over hebt en wat ik precies nodig heb, maar het lijkt me goed om contact te houden. Kun je me een mailtje sturen met wat je allemaal over hebt?

foto's komen volgende week, zodra ik de bike heb.
 
foto's komen dadelijk! Heb 'm gisteren opgehaald!!!
Eerste bevindingen: Hij is op uitlaat na poepie origineel! Er moet echt veel worden gepoetst, gepolijst, ontroest en gelakt, maar dan heb je echt een mooie en vooral belangrijk ONVERSLEUTELDE motor!

Ben er vandaag mee bezig geweest, met de carburatie, na 10 jaar stilstand waren de vlotterbakken echt smerig en waren de sproeiers (vooral van stationair) verstopt.....

Nu effe foto's uploaden.....
 
zit helaas een slotje op en kan geen adres vinden om hem persoonlijk te benaderen....
 
Hierbij dan foto's!!

Gisteren heb ik 'm opgehaald en ben met aanhanger meteen naar een wasstraat gereden om de motor met hogesdrukspuit en warm water en schuim af te spuiten.

Hier enkele foto's (genomen met mobieltje) van voor het wassen, dus zoals ik 'm kocht:

full
 
vandaag begonnen met de carbs, dus eerst tank en zadel eraf.
En dan krijg je dit:
full
 
Nadat ik het carburateurblok had verwijderd, ben ik begonnen met de vlotterbakken. Die zaten zoals verwacht voor smurrie, echt een vieze bende!

Kijk maar
full
 
Dus ff flink schoonmaken, vier stuks. Die heb ik gedaan door eerst de grove troep te verwijderen, toend e vier bakken in een pan met kokend water en biotex gemikt, 10 minuten koken, afspoelen, droog blazen met compressor en poetsen.
Dan krijg je dit:
full
 
Op dezelfde wijze heb ik de 4 hoofdsproeiers en de stationairsproeiers ook uitgekookt, ze zaten nl. flink dicht.
Daarmee werden ze flink schoon, op 1 stationairsproeier na, die bleef dicht zitten en kreeg ik niet open.
Dus radicaler werk: in de vlam van de gasbrander! Gewoon schoonbranden! Daarna inspuiten met WD40, compressor erop en jawel, hij was weer open!

Zo heb ik de carburateurs dus goed inwendig schoongemaakt. Ook dik ingespoten met WD40 en alle kanaaltjes doorgespoten met WD40.

Dit was het resultaat van een uur of 2 werk:
full
 
Maar was iets minder goed was, is dat er 2 naaldschroefjes weg waren uit de onderzijde, naast iedere vlotterbak zit een stelschroef met een veer erin, maar er missen er twee. Kijk hier maar:
full
 
Het zijn deze naalden/schroeven, weet iemand wat dat zijn? Heeft dat soms te maken met de afstelling van de acceleratiepomp? En kan iemand me eraan helpen of tips geven?
 
Laatst bewerkt:
Na al deze fotopracht dus even samengevat 2 vraagjes aan het forum:

1. weet iemand een wphb voor mij (digitaal of in hardcopy)
2. weet iemand wat die naaldjes zijn en/of kan iemand me eraan helpen?

Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan