cb350f opknap project

pipelo444

Die hard MF'er
25 okt 2009
788
0
Nieuwleusen
hallo mensen....

Ik ( Timen, 18 jaar ) heb vorige week een cb350f ( zie naam <<< ) opgehaalt voor een schappelijke bijna niets, en die ben ik aan het opknappen. Tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen, dus ik hoop dat het zo blijft.

Nu is het zo dat ik morgen een nieuw pakkingssetje binnen krijg. Want de koppakking is lek, dus dan maar meteen alles nieuw *O*.... MAARRRR... omdat die koppakking lek was zit er super veel smerige prut en rotzooi aan de buitenkant van de cilinders, tussen de koelvinnen zeg maar.

Dus is mijn vraag, als ik de cilinders demonteer, kan ik ze dan, zonder schade aan de cilinders zelf, in een sopje leggen zodat het spul goed los weekt?

Verder zal ik hier met enige regelmaat foto's posten van de vorderingen. Vaak heb ik daar geen zin meer in na het sleutelen. Maar omdat iedereen hier zo van geniet :Y zal ik dat maar gewoon doen.

ff een fototje van hoe hij er bijstond:

Foto-FYS8XGMR-D.jpg

Foto-LBLOJ7OX-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
iemand ook enig idee hoe je de cilinderkop er af kan krijgen. Ik heb alle bouten los gedraaid volgends de aanwijzingen van het WPH. Ik vermoed dat hij gewoon nog vast zit aan de pakking. Mijn mijn vorige projecten was dit een paar klapjes met de rubber hamer, maar dat helpt nu niet?
 
had 2 bouten over het hoofd gezien die in de bij de bougies zaten. Dus problem solved.

Nu zit het cilinderblok vast, ook na lieve klapjes met een rubber hamer. Iemand hier een oplossing voor :?

-O-
 
Laatst bewerkt:
had 2 bouten over het hoofd gezien die in de bij de bougies zaten. Dus problem solved.

Nu zit het cilinderblok vast, ook na lieve klapjes met een rubber hamer. Iemand hier een oplossing voor :?

-O-

vastgeplakt...er zit aan de zijkant een uitsparing waar je een platte schroevendraaier onder kunt zetten. Voorzichtig wrikken... Doe jezelf een plezier en zet geen schroevendraaier of iets anders waar je mee wilt slaan op de koelribben ; breken geheid af ;)
 
Nu is het zo dat ik morgen een nieuw pakkingssetje binnen krijg. Want de koppakking is lek, dus dan maar meteen alles nieuw

Voor de zekerheid...heb je al pakkingverbeteraar en vloeibare pakking ( curil T ) in huis.

full


Succes met je project :W
 
en toch zijn er idioten die dat niet snappen!
er wordt wat afgebeukt.

is niet zo heel moeilijk...er tegenaan blazen is voldoende :+ ...

Maar let op de draadeinden...liggen er meestal al uit of je draait ze eruit als je alles op moment wilt gaan zetten, dus doe jezelf wederom een plezier en veravng de draadeinden ind e kop gelijk door helicoils ;)
 
Voor de zekerheid...heb je al pakkingverbeteraar en vloeibare pakking ( curil T ) in huis.


Succes met je project :W

hoe werkt die pakking verbeteraar? Ik heb bij roukema een nieuwe toppakkingset besteld, lijkt me toch dat dat opzich eerst wel goed gaat?

En wrikken met schroevendraaiers heb ik wel afgeleerd in mijn brommer tijdperk :9 Maar ik zal morgen eens een paar foto's plaatsen, en de cilinders er af proberen te krijgen.
 
cilinders zijn er af, maar wat een k*t k*t K*T werk is het om die vast gerotte voetpakking van de cilinders af te halen. Ik zit al vanaf 2 uur met een mesje die rotzooi voorzichtig los te snijden. BAH
 
haha join de club. gewoon voorzichtig door blijven gaan. Pakkingverwijderaar bestaat ook nog, maar straks ben je ook klaar. Er bestaat ook nog iets als een pakkingschraper, soort van beitel. Dat behoort 1 van de voordelen van pakkingverbeteraar te zijn (dat potje wat je eerder op de foto zag) namelijk dat de pakking makkelijker te verwijderen is. Of het waar is weet ik niet, want mijn pakkingen zijn nog steeds lekvrij.
 
cilinders zijn er af, maar wat een k*t k*t K*T werk is het om die vast gerotte voetpakking van de cilinders af te halen. Ik zit al vanaf 2 uur met een mesje die rotzooi voorzichtig los te snijden. BAH

Heel herkenbaar, welkom bij de club.
Een botte beitel of een keukenmesje helpt soms erg goed.

Veel suc6 met je project.
 
Laatst bewerkt:
zooooo... na een poosje werken lijkt het weer ergens op. Hierbij ook de beloofde foto's van hoe de motor er op dit moment bij staat.

zo eerst
Foto-3YINLFSC-D.jpg

toen zo
Foto-OBJ6PJW7-D.jpg

blok tot zo ver
Foto-3F6ACXT3-D.jpg


Wat ik wil gaan doen is de motor opbouwen als cafe racer, maar absoluut kenmerken er in houden dat de motor gewoon meer dan 30 jaar oud is. ( komt gewoon omdat ik arm ben, en geen geld heb voor nieuwe dingen _O- )

Binnenkort ook polijst setje binnen, dus dan een lekker de voorvork er een paar kapjes van het blok polijsten, die gaan niet hoogglans worden ofzo. Als het ene kapje super glimt, en de ander is dof en smerig omdat hij 30 jaar oud is steekt het een beetje af. :Y

**** Kan ik mijn cilinderblok in een sopje leggen in een emmer ofzo? Zodat de olie los weekt? Zonder schade? *****
 
haha join de club. gewoon voorzichtig door blijven gaan. Pakkingverwijderaar bestaat ook nog, maar straks ben je ook klaar. Er bestaat ook nog iets als een pakkingschraper, soort van beitel.

die heb ik ook al gezien ergens, maar op een of andere manier lijkt het me toch niet helemaal fijn werken.

Ik heb het nu met een nieuw davids (?) mesje gedaan, maar dan moet je wel oppassen dat je niet in het alu krast :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er wel eens mee gewerkt, maar dat was op een gietijzeren cylinderblok, werkt wel erg snel.

Oh en blok schoonmaken, ga naar de wibra koop een fles dasty. Inspuiten en inweken en met warm water en afwasborstel heb je het er zo af. Kosten 1,99 Euro.
 
Laatst bewerkt:
de cilinders zijn gespoten. In mat zwart van Hammerite. Ziet er heel netjes uit. Maar nu wil ik het blok weer in elkaar zetten, maar Japparts heeft mijn geld nog steeds niet ontvangen, dus mijn pakkingsset is nog niet binnen. Mijn bank is gewoon machtig traag.

Heeft iemand misschien nog een goeie rempomp die NIET lek is in een hoekje van de schuur liggen? En hoe krijg je die dop van het remvloeistof bakje los?

:W
 
Laatst bewerkt:
Hoe maak jij je geld dan over? Met een acceptgiro of zo? Want als je met ideal betaald staat het meteen bij de ontvanger op de rekening, in dat geval met vinger richting japparts gaan wijzen. O-)

Anyway, de dop draai je gewoon met de hand los, daar heb je verder geen hogere wiskunde voor nodig, misschien zit ie gewoon een beetje vast. :9
 
Laatst bewerkt:
jaah dat ding zit zo allemachtig vast, daar heb je echt wel hele flinke handen voor nodig wil je dat los krijgen. Maar de "main cilinder" van de rempomp? is lek.

Zo'n revisie setje kost 27 pleuro's :W ...... gaan we niet doen. Dan maar een 2e handsje op de kop tikken voor 10 euro.

Ik maak het geld over via internet bankieren ( sns regiobank ) ga zo snel mogelijk weg bij die bank, want de boeking van mijn vakantie is ook al een keer bijna mis gegaan omdat het zo lang duurde met dat geld.....
 
Bij de Cbfour club staat een goede how to over het reviseren van je rempomp. Is de moeite van het zelf doen absoluut waard. 2e handsje voor €10,- ga je denk ik niet vinden ;)
 
@ cb400F : zal vanavond ff kijken wat het makkelijkst is, bedankt voor de tip ;)

zoo.... vandaag in de hitte een aantal uur met mijn vriendje de staalborstel doorgebracht. De uitlaat was redelijk verroest, en ik had nog hittebestendige verf.

BAM *idee ontstond*

collector matzwart met hittebestendige verf, en de uitlaatbuizen met glasvezelband inwikkelen. Dat is mijn goedkopere oplossing voor Heat-Wrap. En het werkt perfect, kost geen drol, en is niet moeilijk aan te brengen.

zo begonnen met spuiten, zie ook de buis die redelijke vies en bah is.
Foto-NPZWFBGQ-D.jpg

zo was hij na de laatste laag spuiten

Hoppa voorbuizen ingewikkeld en demper gepoetst
Foto-WRC3P7YB-D.jpg

Foto-46BUDNZW-D.jpg


Maar waar laat je zo'n geval, als je de ruimte niet hebt ? JUIST ... in de lucht
Foto-JLSJY6NB-D.jpg
 
de cilinders zijn gespoten. In mat zwart van Hammerite. Ziet er heel netjes uit. Maar nu wil ik het blok weer in elkaar zetten, maar Japparts heeft mijn geld nog steeds niet ontvangen, dus mijn pakkingsset is nog niet binnen. Mijn bank is gewoon machtig traag.

Heeft iemand misschien nog een goeie rempomp die NIET lek is in een hoekje van de schuur liggen? En hoe krijg je die dop van het remvloeistof bakje los?

:W

ik denk dat je het straks met rooksignalen kunt doen...cilinders met mat-zwart van hammerite.....lekker ! :X
 
wacht is even B| ...... Typ foutje van mij :+

natuurlijk hittebestendige lak ( mat zwart ) van hammerite, hittebestendig tot 650 graden celcius _O-

:z
 
hoe krijg je de cilinders het makkelijkste weer goed op het onderblok? Er zijn vast wel truckjes voor, kan me niet voorstellen dat je gewoon dom moet doordoen als het niet lukt ?

Ik heb geen speciaal gereedschap hiervoor ofzo :(
 
Gewoon door doen en niet dom...... (sorry kon het niet laten :X )
Begint een leuk leerpunten topic te worden......blijf het nog wel even volgen! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan