Turbo XJR1400 Trike Project

Slick-T

Die hard MF'er
21 sep 2003
345
0
Hilversum
Ik ben van plan om hier mijn werkzaamheden en verbouwings process van mijn XJR turbo trike te plaatsen

Ik verwacht dat die in de komende weken de weg op zal gaan maar we zullen het zien. In de winter moet die uitelkaar weer om te spuiten.

Ik zal ook wat specs posten met fotos.

IMG_1697.jpg
 
Laatst bewerkt:
trouwens telkens als ik fotos probeer te posten blijft ie hangen tijdens het uploaden. Enige suggesties hoe ik het wel voor elkaar krijg, Mattijs? (of iemand anders)
 
Laatst bewerkt:
IMG_1689.jpg


Beetje rommel in mijn garage maar goed er kan gewerkt worden. Binnen kort maar weer eens opruimen.
 
Laatst bewerkt:
zie je absoluut niet vaak ;) Maar echt een tof project.

Heeft ie al gelopen? heb je filmpjes ?

:)

Nee klopt ik zit niet dagelijks op het forum. soms dagen achter een en andere keren weken weer niet.

maar hij loopt nog niet. ik verwacht dat dat de komende 2 weken of zo wel gaat gebeuren. Heb hier en daar wat tegenslagen. had verwacht om hem dit weekend te starten maar dat gaat toch denk ik niet lukken.

er zullen wel filmpjes komen zodra die het doet.
 
ik zie op je fototje de "veeg neger "sticker,

was jij toevallig jaren geleden wheelys aan het maken bij de open dag van jan smit ????

cool projekt van de trike :}


greetz raymond
 
leuk project, ik snap alleen een trike nooit zo goed, de nadelen van een auto en een motor in 1 voertuig :)

is er wel een beetje mee te rijden met dat vermogen?
 
leuk project, ik snap alleen een trike nooit zo goed, de nadelen van een auto en een motor in 1 voertuig :)

is er wel een beetje mee te rijden met dat vermogen?

Je kunt nooit te veel vermogen hebben als je er mee om kunt gaan. en voor spits uur heb ik een motorfiets. dit is geen auto trike maar een motortrike.

Maar gelukig ondervind ik zelf niet die nadelen waar jij het over hebt. het is weer een extra dimensie om in de bergen in de bochten met andere motor rijders ipv te sliden(wat mij toch niet intereseerde) even hard te gaan maar dan driftend.
 
ik zie op je fototje de "veeg neger "sticker,

was jij toevallig jaren geleden wheelys aan het maken bij de open dag van jan smit ????

cool projekt van de trike :}


greetz raymond

Klopt ik heb het blok nu in een zelfbouw trike gehangen. paar jaar gerevalideerd na mijn ongeluk en nu weer vol op motor rijden en trike. heb nu het een lockup omdat mijn koppeling het vermogen boven 300pk niet echt aan kon. Ik hoop dat er weer uit te halen dit keer maar dan zonder slippende koppeling. :]
 
Je kunt nooit te veel vermogen hebben als je er mee om kunt gaan. en voor spits uur heb ik een motorfiets. dit is geen auto trike maar een motortrike.

Maar gelukig ondervind ik zelf niet die nadelen waar jij het over hebt. het is weer een extra dimensie om in de bergen in de bochten met andere motor rijders ipv te sliden(wat mij toch niet intereseerde) even hard te gaan maar dan driftend.


met nadelen bedoelde ik eigenlijk dat je net zo breed bent als een auto, dus in de file staat, en evengoed last heb als het een keer klote weer is :)

Ik zat toen ik dat ding zag ff terug te denken aan vroegah, toen heb ik bij spaarnwoude ooit een keer op zo`n cross trike gereden, en daar bets hard mee op mijn bek gegaan, moest ik f aan denken toen ik het vermogen zag :)
 
Gisteren brandstof retour gemaakt via 1 van de twee tank doppen.

wou de andere tank dop er uit halen maar ging niet. uiteindelijk gesloopt en uitgeboord om ververvolgens achter te komen dat er links schroefdraad in zat. ECHT SUPER KUT. moet nu een nieuwe tank dop weer kopen. dan maar dit keer een met sleutel kopen kan die ook gewoon op slot.

morgen en zondag twee sleutel dagen onderhandeld met mijn vrouw. dus kan ik lekker veel af krijgen. moet de brandstof toevoer aanpassen van de tank aangezien de kraan 6 of 8 mm is en mijn brandsof slang is 12mm. kraan gaat er denk ik tussen uit.

Moet nog een steun maken voor de charge air cooler en de radiateur voor de charge air cooler monteren.volgens mij kan ik hem dan proberen te laten lopen.
 
met nadelen bedoelde ik eigenlijk dat je net zo breed bent als een auto, dus in de file staat, en evengoed last heb als het een keer klote weer is :)

Ik zat toen ik dat ding zag ff terug te denken aan vroegah, toen heb ik bij spaarnwoude ooit een keer op zo`n cross trike gereden, en daar bets hard mee op mijn bek gegaan, moest ik f aan denken toen ik het vermogen zag :)

Trike is niet voor woonwerk verkeer dus dan heb ik in principe geen last van files. maar zelfs naar mijn werk heb ik nooit files. en met slecht weer ga ik er niet mee rijden want dat vindt ik zonde. dus zal ik gewoon mijn andere motorfiets pakken.

Dus dat zit wel goed. Ik ga 13 augustus er mee naar duisland hoop ik. wordt vaak tanken met een 12 ltr tank. Pomp naar pomp ben ik bang op de duitse autobaan. ben ook erg benieuwd naar zijn top snelheid. ik heb 17-40 vertanding dus zou die 240-260 moeten kunennen lopen. op zich is 200km/h al hard zat met een hardtail.
 
Rijd dit nu ook nog een beetje door de bochten en zo, is dat niet ontzettend "werken"?

Lijkt mij dat je hem echt door de bochten heen moet "duwen" of zit ik nu zo mis...
 
Ieder zijn smaak toch?
Het is ook niet mijn smaak ,maar vind het een super project.

Laat iedereen in zijn waarde en kraak niemand zijn werk af.
Zitten al heel wat uurtjes in dus laat hem zijn werk gewoon doen.

Ben benieuwd naar een filmpje als ie rijd
 
een beetje jammer van de reakties hier, het is toch een mooi projekt,
weer eens wat anders dan een motor met een lange brug,
en met een turbo erop is het zeker heel erg dik :}

ga je met injektie rijden of carbs?

ik ga hem zeker volgen !

greetz raymond.
 
Laatst bewerkt:
een beetje jammer van de reakties hier, het is toch een mooi projekt,
weer eens wat anders dan een motor met een lange brug,
en met een turbo erop is het zeker heel erg dik :}

ga je met injektie rijden of carbs?

ik ga hem zeker volgen !

greetz raymond.

Thanks Ray, ik snap ook niet echt als je iets niet leuk vindt dat je het meteen zo duidelijk moet laten weten??? maar goed zoals jij ook al zegt: ieder zijn ding Turbo motorfietsen kun je tegenwoordig gewoon kopen en Ik vindt het zelf leuk om weer eens wat anders te doen. Het bouwen zelf vindt ik geweldig.

Nu is ie gewoon met carburateur maar ik heb injectie spullen om hem in de toekomst mogelijk om te bouwen naar injectie. maar eerst zo maar rijden. Injectie heb ik in principe alleen nodig wanneer ik de grens van het kunnen van de carbs heb bereikt wat rond de 350-400pk is als ik het goed berekend heb.

Ik vindt het alleen maar geweldig dat we allemaal anders zijn! Toen ik voor het eerst een turbo XJR1200 ging bouwen vonden sommige het ook sonde van je tijd op een toer fiets. ook dachten ze dat het te veel werk zou zijn om te rijden maar dat maakt het juist ook leuk.
 
Laatst bewerkt:
een beetje jammer van de reakties hier, het is toch een mooi projekt,
weer eens wat anders dan een motor met een lange brug,
en met een turbo erop is het zeker heel erg dik :}

ga je met injektie rijden of carbs?

ik ga hem zeker volgen !

greetz raymond.

geen idee of je mij bedoelt, maar ik zeik hem niet af, vroeg me alleen wat af, ik heb altijd respect voor mensen die hele boel verherbouwen, ongeacht hoe het resultaat eruit ziet :)

Voor de rest is het volgens mij niet echt boeiend wat een ander vind van een project wat je helemaal naar je eigen zin bouwt toch ;)
 
Rijd dit nu ook nog een beetje door de bochten en zo, is dat niet ontzettend "werken"?

Lijkt mij dat je hem echt door de bochten heen moet "duwen" of zit ik nu zo mis...


Dit was ook zeker niet bedoeld als afzeiken ben er echt benieuwd naar...
 
Ik zeik ook niemand af.Ik neem het zelfs op voor je.

Van het proefritje en filmpje gemaakt?
Ben ERG benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan