Nieuwe aanwinst: 1970 CB750K0 orgineel!!

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Ik ben zo happy! Zojuist de koop gesloten van een volledig orginele, onversleutelde CB750K0 uit 1970! De motor heeft 5000 mijl gelopen, motor loopt als boter, zo soepel. Lak is orgineel, nauwelijks beschadigingen.

Wel is er wat chroom verroest en twijfel ik over de orginaliteit van de tellers. Ook ontbreken de spiegels.

De motor is gevonden in een schuur van de verzamelaar die onlangs is overleden. Hij had 5 schuren vol staan met motoren en auto's! de motor is in 1987 geïmporteerd en waarschijnlijk sindsdien in bezit geweest van deze man. Die heeft hem, zonder kenteken, in zijn schuur gezet en er waarschijnlijk niets mee gedaan. ik heb de douanepapieren en het US kentekenbewijs. Ik hoop dat dat voldoende is hem in te voeren met oldtimer kenteken. Wie weet hier meer van?

Hier wat plaatjes, hier vind je er meer: http://picasaweb.google.nl/LecramR/HondaCB750K01970#

1970_CB750K0_027.JPG


1970_CB750K0_028.JPG


1970_CB750K0_001.JPG


1970_CB750K0_003.JPG


1970_CB750K0_010.JPG


1970_CB750K0_015.JPG


1970_CB750K0_019.JPG


1970_CB750K0_021.JPG


1970_CB750K0_026.JPG
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooi ding!

[me="RemcoNL"]begint klassiekers stiekem steeds mooier te vinden en gaat er wellicht ook eens een kopen :)[/me]
 
Alleen maar goed poetsen en een goeie service beurt geven........hij = 40 jaar oud en dat moet je een klein beetje blijven zien :Y
Setje nieuwe spaken doet wonderen en als je er mee gaat rijden..........nieuwe bandjes
natuurlijk (Continental Super-Twins) Profiel van de jaren 70 en het rubber van nu *O*
 
Laatst bewerkt:
vorige week nog staan kijken bij de heropbouw van CB750 K0 Sandcast blok,
de aanschaf is niet min
maar de heropbouw van zo'n ding is al zeker niet voor ieders geldbuidel weggelegd.
't is in ieder geval een betere investering
dan een spaarrekening.
Succes met de heropstart van deze prachtige motor
en blijven verslag uitbrengen hier op het forum natuurlijk.


en nog even inpikken op voorgaand bericht,
de tellers zien er inderdaad origineel uit,
met de lampjes erin verwerkt.
Meen me ter herinneren dat er met de carbs ook iets speciaal is,
vier aparte kabels om de gasschuiven te bedienen
 
Laatst bewerkt:
volgens mij zijn de tellers wel origineel!
de vroege types hadden inderdaad de lampjes in de klokken.
mooie brommer!
Dat van die lampjes klopt maar een k0 heeft plastic tellerhuizen, k1 huizen zijn van metaal. Alhoewel er ook weer diverse verhalen zijn over overgangsmodellen en dit een late k0 lijkt, dus wie weet. Maar ok, k0 tellers vinden is redelijk mission impossible schijnt.
 
Gefiliciteerd! Lijkt een redelijk originele K0 in mooie staat. Alleen de knippers en achterlicht lijken me niet helemaal origineel. Ik geloof dat de knippers bij de in NL geleverde fietsen oorspronkelijk van die 'schnapsglaasjes' waren (zoals op de Duitse CB's). Op de website van Hans Smid staat er ook een, die heeft iig wel van die 'schnapsglaasjes', maar wellicht dat de US-origineel versie wel deze knippers en achterlicht heeft.

Ik zou er niet te veel aan poetsen. Gewoon zo laten, dan is ie op z'n mooist...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Er zijn inderdaad verschillende verhalen over overgangsmodellen enzo. De oorspronkelijke K0 tellers hebben idd een plastic behuizing. Maar dit is wel één van de laatste K0'en. Toch lijkt mij de tellerstand wel te kloppen. Het blok is niet open geweest, ook niet voor kleppen stellen.

De knippers en schterlicht zijn voor de US orgineel, in NL is er verschil in knippers en achterlicht.

Overigens zijn de gebruikte schroeven van het luchtfilterhuis ook niet orgineel. Maar dat is slechts één van de weinige afwijkingen.

Ik ga hem ook niet restaureren, zoals ik wel bij de 73'er heb gedaan: Restauratie Honda CB750 K2 1973

Gewoon oppoetsen en zo bewaren.
 
Origineel of niet zet mijn schuur maar vol HA
Goed gedaan
En wat betreft uitvoering: kan per land en zeker continent verschillen.
En wat betreft origineel.....
Gereviseerd is ook niet origineel maar wel ontzettend mooi
In deze staat laten en alleen poetsen cq onderhoud
Geen nieuwe spullen kopen als er bijvoorbeeld een ander achterlicht ophoort, maar een zeer mooi gebruikt om in het plaatje te blijven

Succes

Gr peer1963
 
Woow, 5000 mijl maar! Ik zou m nog een tijdje voorzichtig inrijden :9
Proficiat met je aankoop. Tja, verzamelaars die komen te gaan... Jammer voor familie & kennissen :/ , maar meestal kun je wel erg nette zaakjes doen als zo'n collectie wordt uitverkocht.
 
volgens mij zijn de tellers wel origineel!
de vroege types hadden inderdaad de lampjes in de klokken.
mooie brommer!

Ik heb een K1 uit 1971 die er origineel ouder uit zag
Ook het achterlicht en de richting aanwijzers lijken me te modern,
de mijne had n.l. een rond achterlicht en veel kleinere ronde richting aanwijzers
Als ik me goed heb liep de rode streep bij de K0 bij 8500 RPM ipv 8000 RPM ! ?
 
Ik heb een K1 uit 1971 die er origineel ouder uit zag
Ook het achterlicht en de richting aanwijzers lijken me te modern,
de mijne had n.l. een rond achterlicht en veel kleinere ronde richting aanwijzers
Als ik me goed heb liep de rode streep bij de K0 bij 8500 RPM ipv 8000 RPM ! ?

Het achterlicht en knippers kloppen wel. Die waren in de US zo gemonteerd, in NL waren andere gemonteerd. De tellers zijn K1 tellers die er ws. vanaf fabriek erop zijn gezet. Dit schijnt een zgn. overgangsmodel te zijn. Wat dat betreft zelfs unieker dan een eerder productiemodel.
 
Laatst bewerkt:
Waaw, echt knappe bike, je hebt echt een vondst gedaan, zo vind je ze niet meer...!

Mag ik zo onbeschoft zijn te vragen wat je hiervoor hebt neergelegd? Moet niet antwoorden hoor, is gewoon uit interesse.

Veel plezier er mee, prachtding!
 
Waaw, echt knappe bike, je hebt echt een vondst gedaan, zo vind je ze niet meer...!

Mag ik zo onbeschoft zijn te vragen wat je hiervoor hebt neergelegd? Moet niet antwoorden hoor, is gewoon uit interesse.

Veel plezier er mee, prachtding!

Ik ga het idd, niet vertellen (vragen mag altijd), maar je kunt er een knappe nieuwe motor voor kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuke fiets! Veel rijplezier ermee (aan de km stand te zien heeft hij genoeg stof liggen happen ;) )!
 
Terug
Bovenaan Onderaan