Virus/malware meldingen op MF UPDATE

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.946
4.192
De Betuwe
Beste bezoekers,

Vanmorgen werd ons bannersysteem gehacked. Hierdoor werd met elke getoonde banner een stukje code meegestuurd die je browser naar een "foute website" probeerde te sturen.

Die foute website werkte al niet meer en MF hadden we al snel weer opgeschoond maar het leed was al geleden.

Oa Firefox, Google en Safari hebben MF op een blacklist gezet. MF wordt nu gezien als verspreider van malware.
We hebben inmiddels een verzoek ingediend bij oa Google om dat weer op te heffen. Maar dit kan even duren...

Tot die tijd kan je Internet Explorer gebruiken of Firefox aanpassen zodat er niet gekeken wordt naar "foute websites".

- In Firefox, klik op Extra
- Ga naar Opties
- Klik op het tabblad beveiliging
- Zet het vinkje uit bij "Gerapporteerde aanvalsites blokkeren"

Nu werkt MF weer goed.

Nogmaals, deze opties uitzetten is tijdelijk, als MF weer goedgekeurd is zullen we dat melden en moet je die optie weer aanzetten.

UPDATE: Google heeft MF opnieuw bekeken en we zijn weer helemaal in orde ;)
Je kan dus Firefox weer aanpassen en MF werkt dan nog steeds zoals het moet.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk, dankjewel....
Ik had de Internet Explorer plug-in al in Firefox actief gemaakt, dan heb je het probleem ook niet....
 
Thanks, zo zie je maar...IE is niet zo veilig :P
rotbanners ook :P })

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 278 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 28 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-08-31. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-08-31.

Schadelijke software wordt op 1 domein(en) gehost, waaronder poiiu.com/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS15703 (TrueServer).
 
Laatst bewerkt:
Hier met Firefox ook de melding, heb de melding nu even uitgezet. Maar zie toch nooit banners, firefox + addblock plus. dus ik was al veilig?
 
zo zie je maar,...het beste is om een onveilige browser te gebruiken als internet explorer, zo kan je gewoon blijven mf'en :)
 
Zoals ik in het andere topic ook al zei krijg ik met IE ook een melding. (Van Trend Micro om exact te zijn). En banners uitzetten werkt ook niet als je eerst moet inloggen ;)
 
oja,...wilde dit nog even kwijt, tering hackers! gewoon die vingertjes eraf...blijf toch is van ander mans servers af.
 
Heheh, zat al de hele tijd naar de MF- jaren 80 editie te kijken. Hoera voor dit topic!
 
Was toch best wel schrikken. Ik hoop dat niemand wat op heeft gelopen van die 'google.exe' -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik had deze melding al enige tijd geleden meegekregen van het er6 forum op 1 pagina.
Dat is alweer een maand/anderhalf geleden ofzo als het niet langer is.
 
Laatst bewerkt:
Van de 278 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 28 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd.
Het werkelijke probleem zit natuurlijk in het OS en/of de browser, die blijkbaar toestaat dat een webpagina troep gaat installeren, zonder de gebruiker iets te laten weten...

[me="RemcoNL"]heeft nergens last van met Firefox onder Ubuntu :)[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan