Hallo,
Na het "zo een beetje" klaar zijn van mijn GSX brix word het tijd om mijn volgende project hier bij te houden.
Het betreft een Honda cb750F2 uit 1978.
In eerste instantie wilde ik hem ombouwen tot een cafe racer. Op het net kwam ik een foto van een cb van Wrenchmonkees tegen en was verkocht. Dat foto was de reden voor mij om een cb te kopen.
Dus een niet goed lopende en zeer beroerd uitziende cb aan te schaffen.
Deze foto's had de vorige eigenaar me toe gestuurd.
Na het apparaat thuis een beetje beter beken te hebben bleek er heel wat werk in te zitten. Alle electra zat met kroonsteentjes en rare tussen draden en noem het maar op aan elkaar. De lak leek wel iets van tectiel en het blok zag er niet uit en liep slecht tot niet.
Dus het hele apparaat gedemonteerd en ik wilde rustig aan gaan beginnen aan een revisie van het blok. Aan gezien ik dat nog nooit gedaan heb zag ik er enorm tegen op.
Maar vol gezonde tegen zin begonnen en binnen no time lag het blok behoorlijk uit elkaar. Op dat moment zakte de zin nog verder weg en bedacht ik me dat 80 pk ook wel wat weinig is........
Daardoor besloten dat er misschien wel een ander blok in zou kunnen en direct gestopt met de op handen zijnde revisie
Omdat ik vaak eerst de leuke dingen doe en dan de nuttige ben ik volledig naar mijn logica eerst mooie onderdelen gaan zoek.
En een mooie USD van een Gilera Extrema.
Die gecombineerd met een setje wielen van een Aprilia RS250 stond dat best wel okay.
De balhoofdpen van de CB overgezet in de Extrema voorvork en het past goed!!
Ook het Aprilia achterwiel ging heel soepel in de cb achterbrug.
Toen begon ik na te denken over wat voor een blok ik er wel in wilde hebben. Er passeerden heel wat types de revue in mijn gedachten maar wat voor een briljante ingeving was het om het kapotte GSX-R 1100 blok wat ik nog had liggen eens te passen.
En ja hoor, het past!!!!! Je kunt dus een GSX-R1100 blok in je cb proppen!!!
Okay veel speling heb je niet maar goed. Ik weet nu dat een 1100 past. Dat vind ik toch net te veel van het goed en wil er een GSX-R750 in frotten. Als een 1100 past de 750 ook wel
Aangezien het RS wiel wel heel makelijk in de cb ahterbrug paste leek het me dat het ook een stuk moeilijker kon en daarom een R6 achterbrug uit 2006 aangeschaft. Dat past tenminste niet Een uitdaginkie dus. Het Aprilia wiel is belegt met een 160 rubber. Das weer wat aan de smalle kant voor de R6 achterbrug. En daarom een CBR achterwiel gevonden met de gewenste 180 breedte. En aangezien dat natuurlijk ook voor geen meter past maar gekocht. Wel compleet met remklauw. Je moet het je zelf niet te moeilijk gaan maken.
De achterbrug is nu even bij iemand die hem even wat smaller gaat maken zo dat het in het cb frame past.
Dat is wat er tot nu toe gebeurt is. En zo stond de Extrema er vanochtend bij.....
Een beetje zielig eigenlijk.....
Na het "zo een beetje" klaar zijn van mijn GSX brix word het tijd om mijn volgende project hier bij te houden.
Het betreft een Honda cb750F2 uit 1978.
In eerste instantie wilde ik hem ombouwen tot een cafe racer. Op het net kwam ik een foto van een cb van Wrenchmonkees tegen en was verkocht. Dat foto was de reden voor mij om een cb te kopen.
Dus een niet goed lopende en zeer beroerd uitziende cb aan te schaffen.
Deze foto's had de vorige eigenaar me toe gestuurd.
Na het apparaat thuis een beetje beter beken te hebben bleek er heel wat werk in te zitten. Alle electra zat met kroonsteentjes en rare tussen draden en noem het maar op aan elkaar. De lak leek wel iets van tectiel en het blok zag er niet uit en liep slecht tot niet.
Dus het hele apparaat gedemonteerd en ik wilde rustig aan gaan beginnen aan een revisie van het blok. Aan gezien ik dat nog nooit gedaan heb zag ik er enorm tegen op.
Maar vol gezonde tegen zin begonnen en binnen no time lag het blok behoorlijk uit elkaar. Op dat moment zakte de zin nog verder weg en bedacht ik me dat 80 pk ook wel wat weinig is........
Daardoor besloten dat er misschien wel een ander blok in zou kunnen en direct gestopt met de op handen zijnde revisie
Omdat ik vaak eerst de leuke dingen doe en dan de nuttige ben ik volledig naar mijn logica eerst mooie onderdelen gaan zoek.
En een mooie USD van een Gilera Extrema.
Die gecombineerd met een setje wielen van een Aprilia RS250 stond dat best wel okay.
De balhoofdpen van de CB overgezet in de Extrema voorvork en het past goed!!
Ook het Aprilia achterwiel ging heel soepel in de cb achterbrug.
Toen begon ik na te denken over wat voor een blok ik er wel in wilde hebben. Er passeerden heel wat types de revue in mijn gedachten maar wat voor een briljante ingeving was het om het kapotte GSX-R 1100 blok wat ik nog had liggen eens te passen.
En ja hoor, het past!!!!! Je kunt dus een GSX-R1100 blok in je cb proppen!!!
Okay veel speling heb je niet maar goed. Ik weet nu dat een 1100 past. Dat vind ik toch net te veel van het goed en wil er een GSX-R750 in frotten. Als een 1100 past de 750 ook wel
Aangezien het RS wiel wel heel makelijk in de cb ahterbrug paste leek het me dat het ook een stuk moeilijker kon en daarom een R6 achterbrug uit 2006 aangeschaft. Dat past tenminste niet Een uitdaginkie dus. Het Aprilia wiel is belegt met een 160 rubber. Das weer wat aan de smalle kant voor de R6 achterbrug. En daarom een CBR achterwiel gevonden met de gewenste 180 breedte. En aangezien dat natuurlijk ook voor geen meter past maar gekocht. Wel compleet met remklauw. Je moet het je zelf niet te moeilijk gaan maken.
De achterbrug is nu even bij iemand die hem even wat smaller gaat maken zo dat het in het cb frame past.
Dat is wat er tot nu toe gebeurt is. En zo stond de Extrema er vanochtend bij.....
Een beetje zielig eigenlijk.....