Met je Brik het circuit op?

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Beste Brikkers,

Een paar weken geleden heb ik een VRO cursus op Assen gevold; wat was dit gaaf zeg! Nou zou ik nog wel eens iets langer op het circuit willen rijden; zijn hier speciale dagen voor? (voor de iets minder snelle rijder?) :)
 
heb geen idee, maar het is wel een goed idee. Weet dat er klassieke races zijn. Maar waar en wanneer :? geen idee. Moet eerst de CB maar eens grondig verbouwen
 
de nieuwe aflevering van PB kopen, die hebben voor 750 pond een brik gekocht en gaan er in de volgende aflevering het circuit mee op
 
Hee jongens,eindelijk eens iemand met een strak plan. :+
Zeg maar waar,wanneer en ik en de brik zijn aanwezig! ;)
 
ik heb dit van www.circuit-zolder.com:
Ma - di - wo - vr

B-dag Prijs / €

Voormiddag
Namiddag

Alle tarieven zijn exclusief BTW. 1 984
2 977

het gaat om een halve dag buiten het seizoen.
 
Mooi, ik haal de bandenkoelers uit de schuur :+

Lijkt me wel wat, met een beemer op assen, en een paar koffers vol olie })
 
Wie hep 'ter zijwieltjes voor me? :P

Leuk idee! :)

Gaat het op zo'n circuit alleen om het "zo hard mogelijk", of hebben ze een mogelijkheid om je bochten(wan)techniek bij te schaven. Daarbij uiteraard gebruik makend van het vakmanschap van de medebrikkers, die het vast veel beter kunnen dan ik (strijkplankbochtenmaker).

NB Wil ook zo'n VRO gaan doen, maar pas als ik 1 jaar of langer mijn RBW heb.
Wat kost zoiets trouwens? :?
 
Ik weet het niet hoor, met mijn vorige brik heb ik nog eens op het punt gestaan om het circuit op te gaan (nurburgring). Maar het ding lekte al wat olie en zo... toch maar niet gedaan.
Nu met deze motor zou ik het ook niet zo weten; die bochten nemen zie ik wel zitten, maar de verleiding om na elke bocht het gas vol open tot aan het rood te trekken is wel erg groot. En daar kunnen oude brikken niet echt tegen, tenminste, die van mij niet en dat heb ik laatst nog bewezen! |(
Edit: Wat niet weg neemt dat ik graag een keer het circuit op wil natuurlijk, maar dan wel met een fatsoenlijke motor met dito grondspeling... :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 't ook eens staan denken daar, maar ik heb besloten da'k 't maar gewoon niet 'durf'. O-)
Da's ook nog een punt inderdaad, als je ziet wat er allemaal opgaat: touringcars vol met bejaarden (wáárom??!), opels met caravans, volkswagens met skiboxen op het dak, you name it. En het allerengste zijn nog die kerels in verlepte leren pakken die hun racers met slicks van de aanhangwagen halen... die blik in hun ogen, BRRR.... :)
 
Goed idee, ik heb laatst een paar vragen gesteld over een circuitdag op zandvoort in het WIWTD topic. Ik liep al tegen een paar eisen aan:

- Degelijk leren pak (2cm met beschermstukken op elleboog e.d., te huur voor 50,-).
- Geen olielekkages (vandaar dat gedoe met oliekeerringen ;) ).
- Geen herriepijp als uitlaat, als het te erg opvalt word je van de baan gehaalt.

Ik stel wel voor om het kleinste circuit van nederland op te zoeken aangezien de meeste brikjes een heel beschaafde topsnelheid hebben (in vergelijking met modern spul).
 
Goed idee, ik heb laatst een paar vragen gesteld over een circuitdag op zandvoort in het WIWTD topic. Ik liep al tegen een paar eisen aan:

- Degelijk leren pak (2cm met beschermstukken op elleboog e.d., te huur voor 50,-).
- Geen olielekkages (vandaar dat gedoe met oliekeerringen ;) ).
- Geen herriepijp als uitlaat, als het te erg opvalt word je van de baan gehaalt.

Ik stel wel voor om het kleinste circuit van nederland op te zoeken aangezien de meeste brikjes een heel beschaafde topsnelheid hebben (in vergelijking met modern spul).
Ik denk dat je dan op circuit lelystad uitkomt. Is, naar ik begrepen heb, niet zo lang, niet zo snel en niet zo duur.
 
Goed idee, ik heb laatst een paar vragen gesteld over een circuitdag op zandvoort in het WIWTD topic. Ik liep al tegen een paar eisen aan:

- Degelijk leren pak (2cm met beschermstukken op elleboog e.d., te huur voor 50,-).
- Geen olielekkages (vandaar dat gedoe met oliekeerringen ;) ).
- Geen herriepijp als uitlaat, als het te erg opvalt word je van de baan gehaalt.

Ik stel wel voor om het kleinste circuit van nederland op te zoeken aangezien de meeste brikjes een heel beschaafde topsnelheid hebben (in vergelijking met modern spul).

Behoorlijk pakje. 2cm dik... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan