OBT-KKR - 21 november 2010 - Deze keer wel koud?

Paul_K

MF veteraan
22 jul 2009
13.581
2
Westzaan
OBT-KKR - 21 november 2010 - Deze keer wel koud?








Foto's en Filmpjes

Foto's van Dwaal: http://picasaweb.google.com/dwalleke/20101121#

Filmpje van Michiel:

Foto van Ratz: Ratz in "OBT-KKR - 21 november 2010 - Deze keer w..."

Foto's van DennisHopper: DennisHopper in "OBT-KKR - 21 november 2010 - Deze keer w..."

Foto van honda_power: honda_power in "OBT-KKR - 21 november 2010 - Deze keer w..."

Foto's van Plofkop: http://picasaweb.google.com/116921788803713785708/21112010OBTKKR?feat=directlink

Foto's van kleintje_b, deel 1: kleintje_b in "OBT-KKR - 21 november 2010 - Deze keer w..."
Foto's van kleintje_b, deel 2: http://s39.photobucket.com/albums/e172/kleintje_b/2010-11-21 OBT KKR/

Foto's en filmpje van Paprikapoeder: http://s1004.photobucket.com/albums/af167/paprikapoeder/OBT%20KKR%2021november2010/
en met speciale aandacht: Paprikapoeder in "OBT-KKR - 21 november 2010 - Deze keer w..."

Foto's van CB400F: Motorstek: Fotoalbum

Foto's van jari: ObtKKR by Remond Van Dijk

Foto's van Henkes, mede mogelijk gemaakt door MacReal, deel 1: http://www.mijnalbum.nl/Album=PEIV3UZX (klik hier)
Foto's van Henkes, mede mogelijk gemaakt door MacReal, deel 2: http://www.mijnalbum.nl/Album=UHP7VIFV (klik hier)

Foto's van Dopey85: ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs










Wat is een OBT-KKR :?
OBT = Oude Brikken Tour
KKR = Koude Klauwen Rit (al bestaan er ook andere interpretaties van deze afkorting)
Een oude brikkentoer kenmerkt zich door de voorliefde voor klassieke en oudere motoren die door hun liefhebbende eigenaren rijdend worden bereden en onderhouden. De een een pareltje, de ander een functionele toermachine. Het tempo bij deze ritten is niet hoog, waardoor het voor alle rustige rijders goed en leuk rijden is.

Wanneer is de rit :?
21 november 2010

Hoe laat verzamelen we :?
Vanaf 10.45 bij McDonalds Waardenburg

Hoe lang is de rit :?
Ongeveer 130 kilometer

Welke regels zijn er bij het rijden :?
Eigenlijk alleen maar regels die heel vanzelfsprekend zijn, starten met volle tank, gedraag je netjes, meld je af als je weg wilt, eigen risico, niet pushen en de gebruikelijke fatsoensnormen in het verkeer. Verder rijden we met Follow Up, zie de uitleg hieronder over dit systeem. Let wel op dat er veel oudere motoren meerijden, die een langere remweg hebben, rem niet te hard en neem wat extra afstand tot elkaar.

Kan ik nog helpen met de route testen :?
Nee, inmiddels is de route getest, met dank aan het testteam :}

Ik hebt nog een leuk idee voor de route :?
Ook hiervoor kan je contact opnemen met Paul_K. Alle tips, hints en adviezen zijn van harte welkom uiteraard. Inmiddels is de route af en niet meer vatbaar voor veranderingen. Tips voor toekomstige ritten zijn uiteraard altijd van harte welkom!

Hoe schrijf ik me in :?
Geef maar een gil in het topic of stuur mij een PB'tje of mailtje.

zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden :?
JA! zoals je zult begrijpen is het niet onverstandig om je BRAVOK nog eens na te kijken. Dit in verband met een goede technische staat van je motor :+ . Neehoor, als brikker mag je gerust met een rokend, olie-spuitend zweetblok aankomen zetten, hoort allemaal bij de charmes van deze ritten. Sleutelen onderweg kan dan ook prima.


dis_donker.jpg











Route informatie

Belangrijke plaatsen:
Startpunt: McDonalds Waardenburg
Middagpauze (eten en drinken): Buiten de Waterpoort, Gorinchem (je kan hier NIET pinnen!)
Tankstop: Texaco, Dorpsstraat 61, 4145KB Schoonrewoerd, Nederland
Eindpunt: McDonalds Tiel


GPS:
Zoals 'gewoonlijk' weer in GPS formaat beschikbaar. Stuur mij een mailtje/PB'tje met daarin je e-mail adres, dan stuur ik het zo spoedig mogelijk door. Fouten kunnen niet uitgesloten worden en het gebruik is geheel op eigen risico. Deze route is enkel en alleen een indicatie voor het rijden van een tourrit, waar vanaf geweken kan en mag worden. Het volgen van een eventuele voorrijder is uiteraard ook volledig op eigen risico.

Beschikbare formaten:
-MPS file
-GPX file
-GDB file

Kaartje van de route:
LET OP: als je Internet Explorer gebruikt, dan kan het zijn dat de afbeelding niet goed zichtbaar is. Klik erop en dan kan je de afbeelding goed in groot formaat bekijken. Andere browsers hebben dit probleem niet.
MF%20OBT-KKR%202010%20-%20kaart%20versie%206.jpg











Tijdschema:

Verzamelen: vanaf 10.45 bij McDonalds Waardenburg
Briefing/uitleg: 11.10 tot 11.15 uur
Route - deel 1: 11.15 - 12.45
Eerste pauze: Buiten de Waterpoort, Gorinchem (je kan hier NIET pinnen!)
Route - deel 2: 13.45 - 14.45
Tweede pauze: Tankstation Texaco Schoonrewoerd
Route - deel 3: 15.15 - 16.30
Einde: 16.30










Follow Up - De uitleg

fu_donker.jpg

-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)









De aanmeldingen

Paul_K (Voorrijder)

-rutgertjuh (grote dank voor het helpen bij de route :} )
-Remond_FRL
-Dolfijneflipper (op eigen motor *O* )
-GJVH
-@nne
-kleintje_b
-CB400F
-J@@st
-Raymond W (zonder ijsje)
-Michiel
-Fozzie (ovb)
-NitroMax
-Paprikapoeder
-HPLaverda
-Honda Power
-MacReal (ovb) (reserve achterrijder)
-MR Q (ovb)
-hondafour (ovb)
-DennisHopper
-Saik0 (ovb)
-Wimvlis(ovb)
-Grolschaholic
-jari
-maatje jari
-NoHome
-PlofKop
-Dopey '85
-NVDB
-van_hugo
-Rayes
-jansen007 (ovb sneeuw/ijzel)
-smulders
-Snor
-DAF400
-Henkes
-Dwaal
-Erw1n
-Jaap43
-Matta
-Ootje

-Vader Paul_K (met zijspan) (achterrijder



Wil wel, maar komt toch niet:
Daar waar we maar geen categorie voor kunnen verzinnen:
Daar waar iedereen weer een andere categorie voor heeft:
-Ratz het zal weer eens niet B|
-Bierelier







Pre-meetings zijn bedoeld voor mensen uit dezelfde regio die graag samen verzamelen en dan naar het startpunt rijden. Mocht je je willen aanmelden voor één van de onderstaande pre-meets, dan kan je mij (Paul_K) een berichtje sturen of een gil in het topic geven. Nieuwe pre-meets kunnen op dezelfde manier aangemeld worden.

Pre-Meet MC Donalds Best
Verzameltijd:
vanaf 10.00 uur
Vertrektijd: 10.10 uur (vanaf mac best 27min rijden naar startpunt)
Locatie: Google Maps
Aanmeldingen pre-meet:
- Fozzie
- Paprikapoeder
- J@@ST
- Dopey '85


Pre-Meet Amsterdam Foodstrip
Verzameltijd:
vanaf 9.15 uur
Vertrektijd: 9.30 uur
Locatie: Google Maps
Aanmeldingen pre-meet:
- Paul_K
- Vader Paul_K
- Jansen007
- Jari (ovb)
- CB400F (ovb eigen vertrekpunt)
- Dolfijneflipper (op eigen motor *O* )
- GJVH
- Raymond W
- Dennis Hopper
- honda_power
- Ratz
- Erw1n


Pre-Meet Tankstation Nieuwegein
De pre-meet groep vanaf Amsterdam Foodstrip komt langs dit punt en haalt de mensen vanaf dit punt op. AFS zal ongeveer 10 uur aankomen bij deze pre-meet, zodat nog even snel de nicotine naar binnen kan en de handschoenen op het blok.
Verzameltijd: vanaf 10.00 uur
Vertrektijd: 10.15 uur
Locatie:Rijksweg A2 2 - Google My Maps
Aanmeldingen pre-meet:
- Al het spul dat al vanaf Amsterdam Foodstrip mee komt
- MacReal
- Remond_FRL
 
Laatst bewerkt:
@Ratz
Jou vergeten we niet hoor :j

@Dolfijneflipper
Jullie staat erbij :Y


Met dank aan Rutger zal ik vanmiddag/vanavond een kaartje van de route posten. De route is 130 kilometer en gaat door het rivierengebied van midden Nederland :] . En eten/drink pauze doen we hier aan het water:
94804e43f9.jpg
 
Mag hopen dat er wel een benzinepomp bij het beginpunt is? :)

Ik zal waarschijnlijk ook wel aanwezig zijn dan....... :)
 
_O-

Had niet eens in de gaten dat er een tweede rit georganiseerd werd, dacht gewoon dat de datum veranderd was ;)

Ook dit topic gemarkeerd nu dus. Vanavond ff agenda checken !!

~[edit]

Net route bekeken en bij die bovenste groene hoek stop ik thuis ff voor een bakkie koffie en warme handen _O- _O- _O- _O-

~[edit]
 
Laatst bewerkt:
Net route bekeken en bij die bovenste groene hoek stop ik thuis ff voor een bakkie koffie en warme handen _O- _O- _O- _O-
Dat zag ik ook!! Jij kunt gewoon op de hoek van de straat wachten, en aanhaken.... ;) (verkorte versie rijden in geval van erg koud!)
 
Laatst bewerkt:
@Nitro
Twee ritten ;) . Er werd zo hard geroepen om een KKR, nouja, dan doen we toch ook een KKR erbij :P

@Anne
Dat is dan wel een heel kort stukje, groen is namelijk het laatste deel :+
 
Mijn verdwalende gast wil ook graag mee!



[me="@nne"]legt 'm wel aan de ketting ;)[/me]
 
_O-

Had niet eens in de gaten dat er een tweede rit georganiseerd werd, dacht gewoon dat de datum veranderd was ;)

Ook dit topic gemarkeerd nu dus. Vanavond ff agenda checken !!

\[edit]

Net route bekeken en bij die bovenste groene hoek stoppen we thuis ff voor een bakkie koffie en warme handen _O- _O- _O- _O-

~[/edit]
+ BBQ *O*

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan