R6 terugtunen naar 25kW

djey

Die hard MF'er
4 mrt 2003
680
269
Even een vraagje. Weet iemand of een R6 terug te tunen is naar 25 kW. Op de officiele weg bedoel ik dan natuurlijk.
 
Tja, me 25kW teruggetunde CBR600 van '95 is zojuist gejat...Kutzooi :(
Dus moet nu op zoek naar een ander apparaat voor m'n meissie.
 
Ik denk dat dat wel mogelijk is.
Ik heb een kawa zx6-r van 2001 met 25 kw op het kenteken, de onderdelen om hem om te bouwen naar 25 kw heb ik er ook nog bij. Dat zijn een soort plaatjes met een gat die ergens tussen de carburateurs en de cilinders moeten, ik heb ze er nog niet proberen tussen te doen dus precies weet ik het niet.

Heeft je R6 trouwens carburateurs of injectie?

Met carburateurs kun je gewoon zelf iets maken zoals ik heb denkik.
Met injectie weet ik het niet, maar dat zal met een computer wel te veranderen zijn denkik.
 
TZRSEGMENT.jpg
 
Ik denk dat dat wel mogelijk is.
Ik heb een kawa zx6-r van 2001 met 25 kw op het kenteken, de onderdelen om hem om te bouwen naar 25 kw heb ik er ook nog bij. Dat zijn een soort plaatjes met een gat die ergens tussen de carburateurs en de cilinders moeten, ik heb ze er nog niet proberen tussen te doen dus precies weet ik het niet.

Heeft je R6 trouwens carburateurs of injectie?

Met carburateurs kun je gewoon zelf iets maken zoals ik heb denkik.
Met injectie weet ik het niet, maar dat zal met een computer wel te veranderen zijn denkik.
Zelf iets maken mag niet. Er moet ergens op papier staan dat hij 25 kw begrensd is. Dus officieël in laten bouwen bij een dealer volgens mij.
 
Nee, ik heb (nog) geen R6, maar wil er toekomstig misschien 1 aanschaffen. Althans, als hij terug te tunen is.
Ik had me CBR ook terug getuned. Dit was een makkie door er andere inlaatrubbers tussen te zetten, papieren netjes invullen en opsturen naar de RDW. Althans, door een officiele dealer dan.
 
precies, je kan wel een stel ringen erin laten plaatsen bij speciale bedrijven en dan een 25kw uitdraai maken op een testbank, daarmee naar de verzekering gaan en hem als 25kw verzekeren, maar dan moet je ten alle tijden met die uitdraai op zak rijden om aan te kunnen tonen dat die 25kw is.
 
mijn gsxr is ook terug getuned. en het is volgens de verzekering legaal.
ik denk dat het ook met een r6 ook moet kunnen. alleen moet je wel altijd een uitdraai bij je hebben van de dyno bank om aan te kunnen tonen dat je motor is terug getuned. Ik weet alleen niet wat ze allemaal aan me motor hebben gedaan om hem 25 kw te krijgen
 
Trouwens, mail eens met steep90@hotmail.com. Hij heeft elders op een forum gereageerd en hij zegt een R6 met 25kw te rijden. Hij schreef: "...Op mijn motor zit een 25kw set uit duitsland omdat yamaha dit setje niet goedkeurd voor Nederland. Maar hij loopt op top bij zo rond de 190 en 200 kmph; al moet wel zegge dat hij ongeveer 27 kw heeft omdat ze hem niet minder kregen. Wat ik je wel kan aanraden is gewoon iets van een 600 cc te kopen en die 25 kw maken want anders moet je na twee jaar weer een nieuwe motor aanschaffen......"

Wat hij kan, kan jij ook. Mail eens met hem.

Suc6.


:}
 
daar heb je het antwoord al,als het in nederland niet goedgekeurd is,krijg je dat ook niet op het kenteken en is dat niet legaal.
Voor nederland is het zo dat yamaha zelf een 25kw fiets voor RDW keuring aan moet bieden,anders is het niet rechtsgeldig.
tenminste,dat zeiden ze bij motoport almere.
 
Bij A van Andel in kerkdriel (www.avanandel.nl) staat een 25kW R6 te koop, deze staat ook op het kenteken op 25kW. Deze motor komt namelijk uit duitsland waar hij al teruggetuned was. Gave 25kW fiets!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan