Achterbrug VFR 750

FastMike

Die hard MF'er
17 apr 2003
276
0
Doetinchem
Goedenmorgen bikers.

Heeft er iemand ervaring van een achterbrug van een VFR 750 te monteren onder een Fireblade. Zou goed passen etc, maar is het technisch en qua veiligheid ook verantwoord ?

Alle suggesties en/of ideeen zijn welkom.

De reden waarom ik dit zou willen monteren is puur optisch.
 
Voor dit effect :9~


full
 
John v.d. Bunt in Nijkerk bouwt dit systeem ook wel eens om.
Ik heb ze net gebeld voor wat info, jammer alleen dat ze niet veel tijd hadden om mij te woord te staan om alle vragen te beantwoorden.
Motorfiets wordt ietwat langer.
Alleen een paar afstandsbusjes tussen de achterbrug.
Alleen mogelijk met het originele wiel van VFR met remschijf in het midden.
Bandenmaat kan max. 180, dus origineel Fireblade.

Hoop zodirect nog meer te weten te komen.
 
Vandaag toch de stoute schoenen aangetrokken aan de nieuwe brug gemonteerd.
Het valt reuze mee wat je moet wijzigen.
Een 2 mm dikke ring aan de linkerzijde van de brug (van achteren gezien)en aan de rechterzijde de bus met tap gebruiken van de VFR.(deze is langer dan de originele Fireblade) Deze bus net zo lang aandraaien tot deze tot de brug komt en daarna de moer aan de buitenzijde borgen.
Het ziet er zeer mooi uit en bijzonder. Mijn wielen zijn oranje en de velg van de VFR is zwart dus deze wil ik volgende week nog ff laten stralen en spuiten.
Als dit klaar is zal ik een piccie uplaoden.
heb overigens een 180/55 bang erop (standaard geloof ik).
 
DaSuperGrover,

Heb geen draaibank of ander speciaal gereedschap.
Het enigste wat ertussen moest was een 2 mm dikke ring.
Deze zijn zo standaard te koop (rvs natuurlijk)

Het enigste waar goed op gelet moet worden is dat men die binnenste bus aan de rechterzijde ver genoeg tegen de brug draait. Natuurlijk niet zover dat de brug teveel weerstand krijgt.

Nu ik toch aan het typen ben zou ik graag jullie mening willen hebben over de kleur van de velg. (standaard zijn deze oranje, dus mijn voorvelg ook al)
Ik heb ook zitten denken aan wit, alleen lijkt mij dit besmettelijk.
 
Trouwens, wat een beter effect zou geven is om gelijk je uitlaat naar links om te zetten. Op dat moment komt je achterbrug mooi in 't zicht. (zie bijgaand piccie voor wat ik bedoel...)

full
 
Wat een verschikkelijk mooie fiets man :9 Kijk, dit is nu waarom ik op m`n Blade
deze brug wilde monteren.
En de uitlaat verzetten naar de andere zijde is idd erg mooi, maar dan moet ik zeker mijn hele uitlaat vervangen omdat demper naar links uitkomt ?
 
Deze fiets is van mijn zwager. Hij heeft er inmiddels al weer een andere demper op zitten (eentje die onder de buddy uitkomt).
Ik weet dat hij zijn "oude" linkse demper te koop heeft staan. Dit is een carbondemper die van een Blade afkomt en die hij vervolgens van een rechtse naar een linkse heeft omgetoverd. Ik weet niet hoe handig je bent met lassen, anders las je zelf een uitlaatpijp in elkaar en zet je daar die linkse demper op.
 
:} :} :} Hulde hoor! Ben benieuwd naar de foto's FastMike!
Ik zou de velgen goudkleurig laten spuiten, of anders gewoon zwart. Felle kleuren zijn erg besmettelijk en moeten dagelijks gepoetst worden.
En inderdaad, de uitlaat links of een Extreme High Mount monteren.
 
Vandaag toch de stoute schoenen aangetrokken aan de nieuwe brug gemonteerd.
Het valt reuze mee wat je moet wijzigen.
Een 2 mm dikke ring aan de linkerzijde van de brug (van achteren gezien)en aan de rechterzijde de bus met tap gebruiken van de VFR.(deze is langer dan de originele Fireblade) Deze bus net zo lang aandraaien tot deze tot de brug komt en daarna de moer aan de buitenzijde borgen.
Het ziet er zeer mooi uit en bijzonder. Mijn wielen zijn oranje en de velg van de VFR is zwart dus deze wil ik volgende week nog ff laten stralen en spuiten.
Als dit klaar is zal ik een piccie uplaoden.
heb overigens een 180/55 bang erop (standaard geloof ik).

Heb je die brug en wiel in occasie gekocht? Zo ja, waar vindt je zoiets (ik vermoed een gecrashte VFR?) en wat moest dat nog kosten?

:)
 
Ik heb de brug via markplaats gekocht.
Komt van een VFR van `97 . Compleet met achterwiel, remschijf/klauw.
De achterband is wel aan vervanging toe.
De prijs die ik er voor betaald heb is 450 euro`s.

je kan markplaats in de gaten houden of ff en paar sloopbedrijven bellen.
probeer anders Boonstra eens.
 
djey,

Die achterbrug van die VFR 800i zou moeten passen.
Als ik het goed heb is die van 2000.
Zijn volgens mij hetzelfde als de brug van de VFR 750.

gewoon bieden en een afspraak proberen te maken om `m eventueel
bij niet passen retour mogen doen.
je kan ook ff John v.d. Bunt bellen, die zullen het best weten.
 
Goedenavond.

even een update:

Heb de brug er nu mooi inzitten (en passend).
Had alleen een tegenvallertje met betrekking tot de ketting,
deze heeft 5 schakels meer (dus naast de ketting ook maar
direct een nieuw achtertandwiel gekocht( 43 tands)
Ik heb besloten om de velg maar even zwart te laten.
kan ik later altijd nog een kleurtje geven.
Morgen zal ik een piccie plaatsen.

Maar ik had nog wel 1 vraag.(misschien aan VFR 750 rijders)
Kan dat goed om een 180/55 op de velg te zetten.
Krijg nl steeds meer de indruk dat dit alleen maar kan op
de velg van een VFR 800.

Wie kan mij hier meer over vertellen ?
 
Sloperij Boonstra heeft meerdere VFR800 bruggen liggen. De achterbrug van de VFR800 is anders dan die van de VFR750 (RC36) van 90-93 en 94-97.

Ik heb mijn achteras laten ombouwen zodat ik een rc30, rc45 of zelfs een Ducati 916 achterwiel kan monteren; nog mooier en -veel- lichter. Ombouwen van de as kost ongeveer 350 euro, een velg kost -gebruikt- 300-500 euro afhankelijk van de staat en het materiaal. Heb zelf PVM 6'' magnesium; kan ook een 190 op en is erg licht.


Thanks voor info guys!

Die € 450 is wel een koopje :}

Brug van 800 is niet te vinden :?
 
Trouwens, wat een beter effect zou geven is om gelijk je uitlaat naar links om te zetten. Op dat moment komt je achterbrug mooi in 't zicht. (zie bijgaand piccie voor wat ik bedoel...)
Hé, die komt van de homepage van het www.VFROC.nl ! Dit is dus echt super zo, met die uitlaat links. Het is dat ik de middenbok nodig heb (moet verdwijnen met linkse uitlaat) anders ging ik hiervoor sparen :9

Op dinsdag 03 juni 2003 21:27 schreef DCB-VFR het volgende:Héé, da's de VFR die op de voorplaat van www.vfroc.nl staat!

Mooi ding hoor!
:^

Op maandag 02 juni 2003 23:30 schreef FastMike het volgende:
even een update:
Morgen zal ik een piccie plaatsen.
Lijkt mij nu ruim overtijd ;) Kom op, laat ons niet langer in spanning wachten :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een VFR 750 F uit 1996, en daar hoort standaard een 170/60/17 op. Bij mij ligt er een 180/55/17 om, en dat rijdt uitstekend. Enige nadeel is dat de kilometerteller wat meer overdrijft.

Met vriendelijke groet,

èmjé
 
Terug
Bovenaan Onderaan