Blade-Rod 4.0

!nZanE

MF veteraan
In memoriam
29 nov 2004
1.014
0
Even me zelf voorstellen hier, Ben Bryan '!nZanE' woonachtig in de randstad en ben met een eerste project begonnen. De inspiratie komt van de bekende BladeRod van Mark Boxer die ik een tijdje geleden op i-net tegenkwam. Ik was zo onder de indruk van zijn project dat ik besloot er zelf eentje te bouwen. Uiteraard zal mijn blade mijn eigen smaak hebben en mods.

Heb begin dit jaar een donor blade gevonden op MP. De blade onderging bij de vorige eigenaar al een verbouwing naar een fighter met een duitse smaak. De blade had toen ook een single swingarm van een VFR maar er was echter heel veel werk eraan. Vorige eigenaar had twee jaar geleden zijn project stop gezet en de blade heeft dus twee jaar stofgevangen in zijn loods en het was zo erg dat de motor niet eens rijdbaar was omdat ie onderdelen miste. Ik met goed vertrouwen in de eignaar hebt toen de motor maar overgenomen hopen dat ie een keer zal starten en rijden.

Hier is een foto serie met wat uitleg van de hergeboorte van de Blade uit 97 naar een

Blade-Rod 4.0

25757_1354026526583_7897270_n.jpg
De Blade met duitse smaak toen ik haar ontving


25757_1354028366629_7078978_n.jpg

25757_1354028406630_4858673_n.jpg

Desassemblage voor de grote schoonmaak



  • Vanaf dit moment heb ik besloten om helemaal vanaf NUL te gaan beginnen
23645_1354792185724_1540416_n.jpg
Alles uit elkaar en motorblok grondig poetsen voor het spuiten


26766_1365849702155_3839309_n.jpg
Swingarm terug naar origineel en de demper moest ook anders.


26766_1365849782157_7866278_n.jpg
Een voor een alles weer in elkaar zetten alleen werkt de lokale bezorger niet echt mee. Ik maar wachten op mijn pakket van onderdelen terwijl deze 2 dagen geleden bij mijn buuren is afgeleverd. Selekt vracht bedankt! om even geen briefje achter bij mij te laten waar mijn pakket is bezorgd :r


26766_1370083447996_2210158_n.jpg
Andere set velgen Blackbird/VTR


25855_1376371205186_3810197_n.jpg
Mijn zwart gespoten blok terug


23985_1389424891520_6080022_n.jpg
Andere tank en blok terug gehangen. Al deze moeite om straks weer alles uit elkaar te halen zodat de frame gepoedercoat kan worden. Wil alleen zeker weten dat hij lekker rijdt voordat ik investeer aan poedercoaten. Tank bevaalt me niet qua lijn daar ga ik wat aan doen!


25855_1380670472665_56142_n.jpg
Een voorvork zet van een 98'er erin hangen voor een stabielere wegligging, deze is wat breder


23985_1389424771517_8189281_n.jpg
Druk aan het werk aan de carburateurs, LET OP!!! Alles gebeurt aan de voordeur en op werk ;) aangezien ik de luxe niet hebt van een garage


23985_1389424971522_8159661_n.jpg
Subframe even op mijn werk aan het bewerken maar we gaan de goede kant op. Alleen aan dat tank mis ik echt wat


59902_1547309758543_4802912_n.jpg
Tank blank schuuren voor mijn cosmetisch ideetje


27947_1418597620820_3371669_n.jpg
Tank aan het velengen om aan mijn eisen te voldoen qua lijn


59902_1547309798544_3954667_n.jpg
Creatief bezig met primer en hars :o


59902_1547309838545_242803_n.jpg
Carbon skinning It is!!!


59902_1547309878546_5583609_n.jpg
We gaan de goede kant op met skinning... Nog wat aanpassingen


59902_1547309918547_2482697_n.jpg
Striping er dan maar op


168792_1550317193727_5303954_n.jpg
Tadaa!!! Klaar is kees en helemaal naar mijn smaak


71553_1592694773140_3473874_n.jpg
Subframe erop, tank erop, Rizoma fatbar, risers en grip erop. Hmm dat zitje moet echt anders :r


71553_1592694693138_2875086_n.jpg
Dat ziet er beter uit!!! Gelijk ook maar een vrod koplamp erop.


Nog een hoop onderdelen te gaan. Sommige zelf fabriceren en andere van een ander motor erop sleutelen



  • Zo, deze is dus mijn Blade-Rod 4.0 project. Hij is nog lang niet af, is ie eigenlijk nooit maar ja. Ik moet nog een hoop onderdelen halen en maken maar winter is voor de deur dus zat uurtjes om te knutselen. Wel alleen jammer dat ik niet zo veel meer aan de motor zelf kan werken vanwege de kou :( straks maar heb dan tijd zat om de andere onderdelen te maken.


    To Be Continued....
 
Laatst bewerkt:
Da's geen look, da's echt.

Goed te zien dat je nog leeft en rijdt, Bryan. Hoe zit het met onze sleutelhangers? :P
Ik wil dit ding ook wel eens in het echt zien :)
 
Da's geen look, da's echt.

Goed te zien dat je nog leeft en rijdt, Bryan. Hoe zit het met onze sleutelhangers? :P
Ik wil dit ding ook wel eens in het echt zien :)

Hey, ja dat is lang geleden. Heb een seizoen niet gereden op straat had het te druk met me project zoals je ziet. Weet niet of het volgend seizoen wat wordt want ik wil me meer focussen met circuit rijden. Dit project is een van de twee wat moet komen. Deze is dan van mij, er komt ook eentje voor me vriendin die geheel andersom is qua kleur.

De sleutelhangers drop ik wel een keer bij een meeting ofzo dan breng de blade ook even langs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat dat met aanbrengen van een carbon skin? ben hier zelf wel geïnteresseerd in
 
@JCVD en kn3rf

Dat hele carbonskinning werkt zonder vacuum maar wel met heel veel geduld en primer.

Carbon op kaal metal werkt namelijk niet goed. Je tank gaat hierdoor roesten.

Me tank heb ik bedekt met drie lagen primer en plus een speciaal primer als laatste laag, rode op de foto.

Na al deze stappen gewoon de tank met hars bedekt en even gewacht totdat deze lekker plakkerig wordt en toen de droge weefsel carbon heel voorzichtig erop gelegd. Op de droge weefsel heb ik daarna weer 5 lagen hars aangebracht geheel zonder vacuum gewoon lekker rustig met een kwast alle luchtbel uit wrijven. Toen alles lekker was uitgehard ben ik begonnen de tank van korel 500 tot 1500 te schuuren en daarna 7 keer blanke lak.
 
Laatst bewerkt:
Dat is gaaf geworden, die tank is ook über :9~

Ik wil mijn blok ook matzwart, als ik zo brutaal mag zijn, maar wat was je ongeveer kwijt om dat te laten spuiten?
Maar vraag me één ding af, is de lak niet makkelijk te beschadigen als het blok voor onderhoud open moet?
 
Laatst bewerkt:
Dat is gaaf geworden, die tank is ook über :9~

Ik wil mijn blok ook matzwart, als ik zo brutaal mag zijn, maar wat was je ongeveer kwijt om dat te laten spuiten?
Maar vraag me één ding af, is de lak niet makkelijk te beschadigen als het blok voor onderhoud open moet?

Het spuiten was voor mij gratis ;) . Voor onderhoud moet ie meestal opnieuw worden gespoten.
 
Het spuiten was voor mij gratis ;) . Voor onderhoud moet ie meestal opnieuw worden gespoten.

Aha, beter :P

Dan gaat mijn aanstaand blok een zeer maximale beurt krijgen zodat ie ff niet meer open moet nadat ie gespoten is.
Maar dat is dan aardig omslachtig als je het blok netjes wilt houden, moet ie dan iedere keer weer er onder vandaan? (heb er ff geen beeld bij, dan weet ik wat me te wachten staat met mijn plannen :') )
 
Meestal blijft de verf netjes mits je een goede primer gebruik. Mijn blok heeft twee lagen primer erop wat ik eerst helemaal heeft laten drogen in een oven op 80 graden en pas daarna de hoogglans zwart erop.

Bij onderhoud waar een onderdeel eraf moet snij ik eerst met een stanley mes de verf door tussen de blok en het onderdeel zelf. Zo voorkom je dat de verf los scheurt.

En uiteraard wel hoge temp. verf en primer gebruiken en je moet van het geur houden waneer je de blok weer voor het eerst warm draait.



  • Even wat foto's van een onderdeel waarmee ik op dit moment bezig bent.

26105_1383876792821_1109030810_1149193_1032202_n.jpg


26105_1383876832822_1109030810_1149194_1064820_n.jpg
Een vork protector van carbon om een u/d vork look op mijn conventionele vork te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan