29 April 2023 Ex-Lessers rit (Noord-Brabant)

Okami_Xci

MF veteraan
24 dec 2016
2.965
1.877
Eindhoven
Facebook
Bij deze een inschrijf lijst voor de mensen die gaan komen op de 29 April 2023 Ex-lessers rit (Noord-Brabant)

Ik wil een maximum van ~10 a 15 personen aan houden.
Voor die dan (nog net) niet mee kunnen maar wel mee willen, 27 Mei 2023 word hij weer gereden.
Eten & Drinken op eigen kosten, er kan apart worden betaald op de locaties.

"Ex-Lesser" is een ruim begrip ;) Ook als je al een tijdje je rijbewijs hebt ben je welkom... maar mogelijk is deze toer rit niet helemaal jouw ding.
Heb je echt nét je rijbewijs en denk je dat een hele dag op de motor te veel voor je is, wees gerust er komen nog andere mogelijkheden om mee te gaan.
Al kan je natuurlijk ook uitgaan van ervaring(en) van anderen die al eens met een rit van mij zijn mee geweest.

Wat mag je verwachten van deze rit:
  • Dit is een rustige toerrit, knal jij graag standaard met vMax+10Km/u of meer over de wegen dan is deze rit niet geschikt voor jou.
  • Een route met afwisseling, een paar doorgaande wegen, kleine boeren wegen, dorpjes, dijkjes, etc.
    (indien verkeersdrukte toelaat wat mogelijkheden de AVB-oefeningen in real-life te zien/moeten gebruiken, denk bijvoorbeeld aan snelle/langzame slalom & U bocht)
  • Een 'dagje weg met gelijkgezinden'. De route is 173KM lang, bestaande uit 4 etappes van ieders ~1 uur lang, 2 kleine pauzes van ~15 minuten en een lunch-stop.
    Verzamelplaats naar de 1e koffie-stop, van 1e koffie-stop naar de Lunch-stop. Lunch-stop en daarna naar de 2e korte pauze stop (ijsjes tijd?) om vervolgens terug te gaan naar het verzamelpunt.
Wat word er van jou(w motor) verwacht: ("spelregels")
  • Voor vertrek een afgetankte motor (of zo goed als afgetankt), Er is bij het verzamelpunt mogelijkheid om te tanken. (95, 98 en Diesel, mocht je dat in je tank willen gooien)
  • Bandjes op spanning (Er is bij het verzamelpunt mogelijkheid om de banden op te pompen (doe je 'BRAVOK' ;) )
  • Langs de route zijn er ook veel ruiters en andere mensen die niet persé een open uitlaat leuk vinden.
    Demper daarom graag in je uitlaat & niet onnodig lawaai maken!

  • Positie op de weg: Om & Om (met uitwijk/buffer ruimte). ("Vlaams verband", motor = 'kleine steen')
    full
  • Geef elkaar de ruimte om bij bochten/rotondes helemaal van links naar rechts 'uit te kunnen wijken', zo zijn er geen abrupte afrem momenten nodig en blijft de hele rit 'vloeiend'.
  • Er word (bij voorkeur) onderling niet ingehaald, dit is zodat je maar op 2 personen hoeft te letten, diegene voor je voor de route...
    maar belangrijker, diegene achter je. Raakt die te ver achter, vertraag/stop dan.
    Doordat iedereen op diegene achter zich let stopt de hele groep zo vanzelf.

  • Bij de pauze-stops is er mogelijkheid op een andere positie in de groep te gaan rijden, kijk hier bij het wegrijden wie er voor/achter je rijd!

  • Gezond verstand (Je blijft zelf verantwoordelijk!)
De ervaring leert dat je normaalgesproken helemaal achterin een groep vaker iets steviger door moet rijden om bij de groep te blijven, al zal het met het verwachtte tempo van deze rit niet van toepassing zijn. (uitzonderingen daargelaten i.v.m. verkeerslichten. rotondes etc.)
Uiteraard is het mogelijk om slechts delen mee te rijden, indien je dit doet, gelieve pas bij een stop af haken, dan verloopt het vertrek het minst chaotisch.

Meer detals over de rit:
Verzamelpunt: "Foodcourt" Uden: Voskestraat 1-5 Uden
Verzameltijd: 9.30
Vertrektijd: 9.50
Afstand: ~173Km (~ 4 uur rijden)
Pauze stops: 3 (2 kleine 1 lunch stop)
Tankstops: 0 (1 'geplande' mogelijkheid ~86 Km na de lunch stop, indien gemeld!)

1e korte stop,: De Lachende Vis: Empelsedijk 21 's Hertogenbosch
Lunch stop: Jacobushoeve: Steenovensebaan 29 Dorst
Lunch stop: Spijs&Ijs: Dongenseweg 40 Rijen

2e korte stop: 't Ijsboerinneke: Zandstraat 24 Moergestel

1677600458664.png


Aanmeldingen voor 29-04-23:
1. @Okami_Xci
2. @Lert
3. @jbazelmans
4. @tboss3
5. @richard_adv
6. @R9T
7.
8.
9. @Tuh (OVB)
10. @botoo (misschien, misschien de "snellere" ex-exlessers?)
11.
12.
13.
14.
15. @Tig


Edit 2:
Een vorige lichting deelnemers van de Ex-Lessers rit doet deze dag een 'meet en greet' en heeft op de planning ook te komen
(en als aparte groep op hoger tempo te rijden)

Ex-Ex-lessers
- @Ghengie
- @MotoRobin
- @Boparrot
- @MBKNLD
-
-
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm ....

Dit lijkt me heel leuk, is kwa afstand nog wel te bereiken ook vanuit vlakbij Arnhem, in november m'n A gehaald dus dat is ook nog recent, ik ben nog een newb .... Alleen zit ik met het volgende:

Toen ik m'n motor tweedehands kocht zat er al een setje Vance & Hines pijpjes onder, die zijn vrij luid. Ik heb waarschijnlijk niet de mogelijkheid die stiller te krijgen voor de betreffende datum. Als ik rustig gas geef valt het geluid op zich nog wel mee, dus hard opentrekken zal ik hem zeker niet; ook al omdat uit de OP blijkt dat er verwacht wordt dat we rustig rijden.

Ben ik evengoed nog welkom?
 
Hmmmm ....

Dit lijkt me heel leuk, is kwa afstand nog wel te bereiken ook vanuit vlakbij Arnhem, in november m'n A gehaald dus dat is ook nog recent, ik ben nog een newb .... Alleen zit ik met het volgende:

Toen ik m'n motor tweedehands kocht zat er al een setje Vance & Hines pijpjes onder, die zijn vrij luid. Ik heb waarschijnlijk niet de mogelijkheid die stiller te krijgen voor de betreffende datum. Als ik rustig gas geef valt het geluid op zich nog wel mee, dus hard opentrekken zal ik hem zeker niet; ook al omdat uit de OP blijkt dat er verwacht wordt dat we rustig rijden.

Ben ik evengoed nog welkom?

Zo zonder de motor gehoord te hebben kan ik daar moeilijk over oordelen. (hoe luid/rauw hij klinkt)
Ik verwacht echter dat het wel los zal lopen.

Goed, zet mij er dan ook maar voor die datum op :t
Zet ik je er in het andere topic (voor 27 Mei) er bij.
 
In overleg met @Okami_Xci het volgende aanvullende plan:

Vorig jaar hadden we een gezellige club ex-lessers die samen een reeks van dit soort ritten heeft gereden door het land. Leuk om dit jaar nog een keer een rit te rijden. Deze club heeft ondertussen meer geoefend waardoor het wel wat vlotter mag dan een beginnersrit en we willen de verse ex-lessers niet in de weg zitten door een plek in deze rit in te pikken.

Daarom heb ik Okami gevraagd of het ok is dat we zijn initiatief, datum en route gebruiken ook een vlottere rit plannen. Dus, verzamelen op dezelfde dag en op zelfde plek, met zijn allen een bak koffie doen en dan gas erop. We zien tzt wel of we een stuk mee rijden met de ex-lessers en nog ergens samen een kop koffie doen óf vanaf het begin als aparte groep rijden afhankelijk van de opkomst/ weer/of de verse ex-lessers leuk zijn/ ...

Okami vond dit een goed idee en heeft aangeboden om in zijn openingspost ook de aanmeldingen voor de ex-ex-lessersrit :+ bij te houden. Bij deze de oproep, wie wil?

Samengevat:
De vlottere ex-ex-lessersrit.
Doelgroep: ex-ex-lessers en andere motorrijders die zin hebben in een sportiever toerrondje.
Ook op 29 april, zelfde tijd, zelfde plaats.

De ex-ex-lessers die mij te binnen schieten bij de 1e kop koffie van de dag. Vul aan als ik iemand ben vergeten! Zin in? @MotoRobin, @MotoRobin @MBKNLD @Sjoerd102 @jbazelmans @Diaantje @MP_NL @botoo
 
Leuk initiatief, maar vraagje voor me zelf af of ik nu daadwerkelijk vlotter rij dan drie jaar geleden. Als ik zelf een rit maak komt mijn gemiddelde nog altijd niet boven de 50 km/h uit.
 
Leuk initiatief, maar vraagje voor me zelf af of ik nu daadwerkelijk vlotter rij dan drie jaar geleden. Als ik zelf een rit maak komt mijn gemiddelde nog altijd niet boven de 50 km/h uit.
Je moet al die tijd op het terras ook niet meerekenen 😉

Met jou voorop in Limburg had ik een prima tochtje hoor. Als het even wat vlotter gaat dan zorgen we dat we elkaar niet kwijt raken. Ik hoef niet te racen, maar een beetje vlot de bochten door is wel lekker.
 
@Ghengie een beetje vlotter is inderdaad wel lekker maar als je met 2 losse groepen gaat, ga je elkaar dan überhaupt zien nog? Blijft de vlottere groep dan langer bij pauzes hangen? Gezien je het op dezelfde dag wil doen. Dan valt altijd te kijken denk ik of je vanuit de rustige groep naar de snelle groep wil of andersom.. ? Of hoe moet ik het zien?

Anyway, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. @Okami_Xci vraagt altijd bij elke stop aan iedereen hoe het tempo is en of het vlotter of rustiger moet tot nu toe 's elke keer gebleken dat het na de eerste pauze toch steeds vlotter gaat en voor de meeste mensen goed is (dit ook even om pas geslaagden niet af te schrikken, de ritten zijn altijd super georganiseerd).

Ik ben er iig in april niet bij, heb dan een bergen bochten training in Duitsland :) jaja, ik ben na april dus opnieuw een verse ex-lesser 😋
 
@Diaantje Dat wordt al snel een hoop gedoe. Mijn voorstel is om gebruik te maken van Okami zijn voorbereiding en zelf op pad te gaan. Ik zag het als een leuke kans om een aantal van de mede MF'ers weer eens te zien. Ik wil vooral niet Okami in de weg zitten met de echte beginnerstocht!

Als de meerderheid het leuk vindt om tot de koffiepauze samen te rijden en dan te splitsen, prima. Daar vinden we wel een weg in als we de balans opmaken van de aanmeldingen. Met de echte beginnersrit ga ik niet meer mee, maar in zo'n combi maken we er altijd wel een leuk dagje van.
 
Noteer mij maar voor de ex-ex-lessersrit. Kunnen inderdaad ook altijd nog kijken of we een stukje met de beginners mee rijden, of misschien wel helemaal als het tempo prima is en de groep klein genoeg. Kunnen we best een goede weg in vinden denk ik.
 
Ik ga er ook bij zijn. Zet me maar neer bij de ex ex en als het uiteindelijk een klein clubje blijft vind ik het ook prima om hekkensluiter te zijn bij de enkel ex
 
Altijd gezellig! *O* Ik kan beide data in principe, dus zet mij er ook vooral tussen. Of ik dan met de ex- of de ex-ex-rit meerijd maakt mij niet zoveel uit, ontspannen toertempo doe ik net zo lief als iets meer aanzetten. Laat het vooral van de aanmeldingen afhangen zou ik zeggen! :t
 
Zoals het er momenteel uit ziet zijn er weinig 'echte beginners'...
maar goed, er is nog ruim tijd voor inschrijven.
 
Ik heb sinds december een andere motor, dus moet weer even de feeling krijgen met een andere motor. Telt ook als ex lesser _O-

Helaas ben ik 29 april verhinderd
 
Wat voor soort motoren rijd het gemiddelde?
Wegracers, tourbuffels?
 
Ik heb sinds december een andere motor, dus moet weer even de feeling krijgen met een andere motor. Telt ook als ex lesser
Ik heb dan net een maand nieuwe banden eronder . Moet ik ook weer feelings voor krijgen _O-
Wat voor soort motoren rijd het gemiddelde?
Wegracers, tourbuffels?
Tour en allroad als ik het me goed herinner van 2 jaar geleden (en een verdwaalde maar welkome Harley) *D
 
Ben ik na een jaartje nog een beginner?
Denk er nog even over na of ik aanhaak.
't begrip beginner is eigenlijk nooit echt in gebruik geweest... (tot nu dan...)
heb het eigenlijk altijd ex-lesser genoemd, en dan ben je zelfs met 30+ jaar je motorrijbewijs hebben nog steeds een ex-lesser ;)

Toegegeven, ik heb deze ex-lessers toerritten wel wat gericht op 'beginnende' motorrijders, dus er zitten wel wat "AVB" achtige stukjes weg in verstopt... en het tempo is laag. Wel is het een wat "pittige" rit (in totaal duur) maar het is dan ook min of meer een dagje uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan