29 augustus Supermotard Heesch

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.486
49
Voor wie het nog niet wist: Aanstaande zondag is er een SM wedstrijd in Heesch georganiseerd door de MON.

Er is ook nog een Classic racedemo dus er is zelfs nog meer te zien.
 
Kent iemand het circuit??
Of is het een stratencircuit?
Ik wilde eigenlijk mee doen, maar met een kleine van 2 weken toch nog maar effe niet. druk druk druk
 
Kent iemand het circuit??
Of is het een stratencircuit?
Ik wilde eigenlijk mee doen, maar met een kleine van 2 weken toch nog maar effe niet. druk druk druk
Ik ken het circuit niet maar ik zou gewoon meedoen en dan kijken of je de hele dag volmaakt. Bij de MON kost het meedoen echt weinig geld. Zeker in verhouding tot de KNMV.

En van die race excuses willen we nooit meer horen... Afgesproken? :+
 
En van die race excuses willen we nooit meer horen... Afgesproken? :+

heheheh...
Als het met de verhuizing een beetje meezit kom ik denk ik wel. kijken...
Hoe laat begint het ? Is het op het kartcircuit bij Berghem ? Dat is daar vlakbij.
 
heheheh...
Als het met de verhuizing een beetje meezit kom ik denk ik wel. kijken...
Hoe laat begint het ? Is het op het kartcircuit bij Berghem ? Dat is daar vlakbij.
Wedstrijden beginnen zoals altijd om 13:00. Trainen natuurlijk een stuk eerder. Meer info en onder andere een routebeschrijving vind je op smnl.nl
 
Ik ga er rijden i.i.g.
Met een beetje geluk blijft het droog en hebben ze een mooi parcours uitgezet.
 
het is niet op het kartcircuit het isbij v d wetering een heel groot transportbedrijf op de plaats... wordt leuk komen ook enkele knmv errs maar let op inters van de knmv moge nie meedoen
 
Ik ben r net geweest (woon n dorp verderop) en het parcours is gewoon bij van de wetering op de parkeerplaats. Dat is op het industrie terrein tegenover de mcdonalds.

De baan is niet op asfalt maar op klinkers, weinig rechte stukken, niet al te groot. Het offroad gedeelte is voorzover ik kon zien met een redelijk scherpe bocht erin , een betrekkelijk recht stuk en dan weer met een bocht eruit. Het is breder dan de gemiddelde kartbaan maar ongeveer evenlang.

voor verdere vragen, ask me :P
 
Ik ben r net geweest (woon n dorp verderop) en het parcours is gewoon bij van de wetering op de parkeerplaats. Dat is op het industrie terrein tegenover de mcdonalds.

De baan is niet op asfalt maar op klinkers, weinig rechte stukken, niet al te groot. Het offroad gedeelte is voorzover ik kon zien met een redelijk scherpe bocht erin , een betrekkelijk recht stuk en dan weer met een bocht eruit. Het is breder dan de gemiddelde kartbaan maar ongeveer evenlang.

voor verdere vragen, ask me :P


Springbulten?
 
@ priller dat kon ik niet zien (ben voor en achter wezen kijke maar mocht er niet op de baan kome) maar ik verwacht van wel aangezien het een ,zoals ik het kon zien vrij recht stuk was.

btw de baan is afgezet met stobalen en lint wat vrij hoog hangt..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben r net geweest (woon n dorp verderop) en het parcours is gewoon bij van de wetering op de parkeerplaats. Dat is op het industrie terrein tegenover de mcdonalds.

De baan is niet op asfalt maar op klinkers, weinig rechte stukken, niet al te groot. Het offroad gedeelte is voorzover ik kon zien met een redelijk scherpe bocht bij de overgang van klinkers naar zand , een betrekkelijk recht stuk en dan weer met een bocht eruit. De baan is vrij breed, maar niet erg lang.

voor verdere vragen, ask me :P

EDIT : wat duidelijker
 
Ben er ook even geweest, was mooi om te zien :) .
Vond vooral die derbi SM die meereed erg grappig om te zien, ging nog behoorlijk rond :) .
 
Dus ik dacht ik maak er een familiedagje van en ik ga eens kijken bij zo`n SM bijeenkomst.

Als zandhappers fanclub zijnde hadden we al zo onze bedenkingen bij het monteren van asfaltbanden onder hele mooie endurofietsen maar omdat het toch een sterk opkomende tak van de motorsport is zou er toch wel iets te beleven zijn op zo`n dag... niet ?

Nou ik zal het kort houden: ! KEIGAAF !

En niet alleen omdat het "Ride Red" sterk overheersend was in aanwezigheid ( keb nog een strakke plasser van xr650r (nr 27) met die seatpipe) maar het is een zeer spectaculaire sport waarbij je in Heesch bijna het gehele circuit in 1 oogoplag kon overzien zodat je geen tijd had om bijv. een slokje drinken te nemen omdat er altijd wel iets moois gebeurde.

De SM tak heeft er weer 4 supporters bij !

Groeten,
LEO
(hee paps, kunnen er ook van zulke banden onder jouw xr ?)
 
Het was wel leuk, alleen was het baantje veel te korte draaien heb de 3e versnelling niet gebruikt. Niet mijn ding. Sprinbultje was leuk, de verkeerspaaltjes in de binnenbocht weer minder. Helaas voor mij gooide een kappotte ontsteking roet in het eten.
 
jammer voor je...

Het was best een geslaagde organisatie denk ik, vooral de quads vond in onverwacht erg mooi. Zoals ik vantevoren ook aangaf was de baan wel erg kort, en waren er maar weinig tot geen snelle bochten.

Eigenlijk zou er eerst een apparte klasse voor de derbi's zijn, maar daar waren te weinig aanmeldingen voor. (ik hoorde van Roy boeien (die met die stand) dat er zaterdag al een race van de sowb geweest was en dat er daarom veel mensen schitterde in afwezigheid.
 

neej jasper helaas heb ik niet mee kunnen rijden omdat ik anders bij de knmv geschordt zou worden...(en roy zijn derbi was ook nog niet klaar) Maar ik vond de baan ook echt tegenvallen(geen snelle bochten of hoge snelheden) het kijke achter die grote hekke vond ik ook irritant, maar dit zal miss komen omdat ik liever op mijn crf had gezeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan