29 Juni t/m 1 Juli 2018: Toerrit Heimbach (Eifel)

Na een ietwat ongelukkig gestarte vakantie...
Boxertall in "29 Juni t/m 1 Juli 2018: Toerrit Heimbac..."

En daarna de boel weer aan elkaar laten naaien...
Boxertall in "29 Juni t/m 1 Juli 2018: Toerrit Heimbac..."

Heb ik 3 weken met de poot omhoog gezeten
Gisteren terug naar de arts en alles zag er goed uit: brace, fysio en max 50% belasten.

Vandaag intake fysio gehad en na 5 weken helemaal nix de eerste stapjes mogen zetten.

35151358_1713896212012506_1713258099277561856_n.jpg




En sta ik weer enigsinds wankel op eigen benen.

35102473_1941435959260456_6869721085244342272_n.jpg


Enorm verzorgt en verwend door de Boxerdame!

En dan... dan denk je hoe gaat het met Heimbach..
Dus gisteren bij de orthopeed maar eens de vraag maar eens voorgelegd: wanneer kan ik weer autorijden???
Als je door je knieen kunt zakken en weer omhoog komen, dan mag je autorijden.
Motorrijden zit er nog maanden niet in: volle gewicht of meer... op 1 been gaat 'm niet worden.
Nu dus zaak om dat hurken binnen 2 weken voor elkaar te krijgen, dan kan ik met de auto mee naar Heimbach,want de andere opties hoe lief ook, zijn het niet helemaal.


Door deze hele toestand is het er niet van gekomen om nieuwe routes te maken: zo'n tijd zitten aan een bureau zitten lukte gewoon niet.
Aangezien vorige jaar een deel helemaal niet is gebruikt (België - Luxemburg)
De andere route beperkt is gereden en er ook weer nieuwe mensen meedoen, wilde ik voorstellen de routes van vorig jaar te gebruiken.
Er zat een stukje (onbedoeld) onverhard in, Peter heeft dat exact vast gelegd en ik zal een 2e versie maken zonder het onverhard, dan kan een ieder zijn voorkeur rijden.

AS weekend zal ik de routes rondsturen.

en nu.. aan de oefeningen om Heimbach te kunnen halen....
 
Rob succes met revalideren, ik denk dat je het met de aanmoedigingen van Petra aan de zijlijn *O* *O* *O* gaat redden
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd eens even naar het stukje onverhard in de route gekeken.
Er begint me nu weer iets te dagen: rond Adenau op zaterdagen is het vaak heel druk, vandaar dat ik later deze bypass erin had gelegd.

Peter heeft vorig jaar vast gelegd waar e.e.a. zich bevond.
Popopeter in "30 juni t/m 2 juli 2017 Weekend toerrit ..."

Hij meld dat het een doodlopende weg is en tevens onverhard.
Als we dat op het Garmin kaart materiaal bekijken is er niets van dat alles: niet onverhard en niet doodlopend.

preview



Nu ik er naar kijk, is het eruit slopen niet echt een optie.
Wat ik voorstel: laat de route zoals deze is. Iedereen heeft het pad vorig jaar in de regen overwonnen en voor die enkeling die zijn brommert echt schoon wil houden... bij binnenkomst Andenau rechtsaf ipv links af, de hele lus sla je dan over en hij pakt de route na Adenau gewoon weer op.
Lijkt mij persoonlijk het makkelijkste, het staat natuurlijk een ieder vrij lekker zelf aan de route te prutsen... :P

Plaatje van de bypass, rode lijn is het onverharde gedeelte, bij de pijl het gele deel is de mogelijke bypass.

preview
 
Onverhard viel goed te doen. En dan waren de omstandigheden inderdaad ook nog eens "suboptimaal" als in: regen. Kan me wel herinneren hier en daar een bordje te hebben gepasseerd met iets dat volgens mij betekend "alleen voor lokaal boeren verkeer", maar aangezien men nogal eens praat over Bayerische Mest Wagen hoop ik daar wel mee weg te komen mocht Bromsnor ineens uit de bosjes springen....
Hoewel ik inderdaad het België Luxemburg ding nog niet heb gedaan, denk ik er hard over om toch dit rondje met Karin nog eens te gaan doen, er zaten leuke bochtjes in en ging sowieso wel door een leuk landschap. Karin was vorig jaar niet mee, dus voor haar is dat sowieso "nieuw".

Gingen wij vorig jaar op de terugreis nog door zo'n fraai stukje "canyon" of was dat alweer het jaar daarvoor?
 
Het is me niet gelukt Rob...op de eerste dag van de supertoer had een R1100Rt problemen met de startmotor...een keer of drie a vier per dag aanduwen en dat zes dagen achtereen. Toegegeven, ik heb mijn lengte en gewicht mee nietwaar? 😜
 
Gisteren leuke ontdekking gedaan.
Zouden bij Ruben de routes er ff op zetten: blijkt Garmin in dat 1e weekje stiekem ff nieuwe kaarten heeft uitgebracht: 2019-10...., het het probleem: dan kunt je 2018-30 niet meer downloaden..... :(

Als je dus kaart materiaal hebt ongelijk 2018-30 (waarmee ik de routes gemaakt heb) ben je overgeleverd aan de nieuwe maar... dan wil dat kreng gaan her berekenen want er zit een verschil in kaart op Navi tov waarmee ze zijn gemaakt.

Voor een ieder die met dit probleem zit: ik zal zo nogmaals de routes rond sturen gemaakt met 2019-10.

Eens verzoek: als je PC en Navi nog gewoon 2018-30 hebben, ga dan niet lopen prutsen maar gebruikt gewoon de routes die ik vorige week heb gestuurd.
Heb je iets anders dan de laatste routes gebruiken en nieuwste kaarten downloaden.
Of natuurlijk de tracks gebruiken die er in zitten.....
 
Nog een opmerking: gisteren nogmaals een Garmin leermomentje gehad.
Die 590 moest dus nieuw kaart materiaal hebben en het bleef maar fout gaan: verbinding bleef niet in stand.
Wat bleek: de accu was nagenoeg leeg, zou op zich geen probleem hoeven zijn aangezien de USB poort ook een output heeft.
Of de stroom daarvan nou te laag is (sommige USB poorten geven rond de 1A er zijn er ook die 2A geven, staat bliksemschicht bij) of dat het Garmin er niet meer om kan gaan (laden & updaten tegelijk).
De oplossing was: eerst accu laden en daarna de update uitvoeren.
 
Ik heb de routes nagezien in de nieuwe kaart en kan aan de hand van de tracks geen fouten ontdekken in de herberekende routes. Ik denk dat het weer opnieuw downloaden van de routes of kaart niet noodzakelijk is. Daarnaast, de voorrijder beslist en wat er achter rijdt moet niet teveel naar dat ding kijken, want daar komen ongelukken van.

Raar trouwens dat een 590 zoveel stroom trekt. :?
 
. Daarnaast, de voorrijder beslist en wat er achter rijdt moet niet teveel naar dat ding kijken, want daar komen ongelukken van.

_O- _O- _O- Das toch alleen bij een TomTom... :+

Weet ook van een deelnemer vorig jaar die meen ik 3 maal de Rijn is overgestoken.
Vandaar ook de WhatsApp groep dit jaar.

Ik hou de kudde graag een beetje bij elkaar... :+
 
Laatst bewerkt:
Nog een opmerking: gisteren nogmaals een Garmin leermomentje gehad.
Die 590 moest dus nieuw kaart materiaal hebben en het bleef maar fout gaan: verbinding bleef niet in stand.
Wat bleek: de accu was nagenoeg leeg, zou op zich geen probleem hoeven zijn aangezien de USB poort ook een output heeft.
Of de stroom daarvan nou te laag is (sommige USB poorten geven rond de 1A er zijn er ook die 2A geven, staat bliksemschicht bij) of dat het Garmin er niet meer om kan gaan (laden & updaten tegelijk).
De oplossing was: eerst accu laden en daarna de update uitvoeren.

Daarnaast heb ik de ervaring dat opladen via USB een minder volle accu (van de Garmin)oplevert dan laden via adapter.

Roelof.
 
Wij zijn weer thuis na een weekje Gerlos und umgebung.

Morgen de motoren vd aanhanger en die naar de stalling brengen.

Daarna mn motor eens goed insoppen en schoonmaken..ding ziet er niet meer uit.

Dinsdag of woensdag zal ik mijjn zumo eens aan de pc koppelen om wat rourer erin te prakken...

Tot donderdag in Limburg!!
 
Wat dacht je van een vespa 300 gts touri g...die trekt zelfs een hondaaaaa AT eruit tot 100km/u..

Maar om de spanning weg te halen bij Tox...
De aanhanger blijft in de stalling.
De vespa.....toch maar niet..
De gs.....ook niet want anders gapt Tox die steeds ivm zijn bmw-honda identiteits risis
Dus hetzij de 1100s....hetzij de k1300...
Ik denk de laatste....160pk die ik toxh niet gebruik...maar wel lekker..
 
Ja hoor..gs komt niets te kort...😁😁

Maar de tiger en K1300 staan klaar in de garage.

Morgen gaan we eind vd ochtend op pad zodat we ook nog stukje Limburg kunnen doen.
En na een flink stuk vlaai zijn wij eind vd middag in de Brakke Berg
 
Klinkt als vakantie!

Ik doe om 3 uur de laptop dicht en rijd om 4 uur samen met Karin richting het zuiden.

Tot morgen allemaal! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan