project predator (gsx-r 750 srad)

thijsschetters

MF veteraan
20 aug 2006
2.956
504
Huijbergen
Hallo,

Ben alweer een tijdje actief op motor-forum, en lees veel mee in de sectie streetfighters, maar dit is mijn eerste eigen project. Mijn naam is Thijs Schetters, 22 jaar, en woon in bergen op zoom in het zuiden des lands. (grens van noord-brabant, zeeland en belgië)

Ben altijd al geintresseerd geweest in de SF's, maar nu gaat het er echt van komen! Reden: moet vanwege mn rug rechterop zitten, dus superbike stuur.
Maar superbike stuur staat niet op een racer vind ik. En daarom moesten dus de kuipen eraf! Zonder kuipen is de kont bij de srad veel te groot, dus moet er een ander kontje op. En er moet zonder kuipen natuurlijk een andere koplamp op etc etc.

Hij is op dit moment net gestript, en ik heb er al een zwart superbikestuur voor. Ook heb ik al een CBR1000RR kont. Woensdag gaat hij naar de verwarmde garage van een vriend van me, daar gaan we een nieuw subframe bakken. Als mensen nog tips hebben om te zorgen dat het een goed recht subframe word, komt u maar.

Maar project 'predator' is geboren!

Grtz Thijs
 
hej thijske! Zegtie ook nie ff dattie een eigen topic is begonnen op MF! Maar er MOETEN idd snel foto's op! :P En die motor ff snel bij mark in de garage afzetten anders komt er ook nooit wat van! Als je hulp nodig heb bel je maar he. Kan ik nog wat terug doen voor al die uren die je in mij project gestoken heb :P .

Dan neem ik nu wel jou rol over van het pushen zodat het allemaal wat sneller gebeurd! O-)
 
hej thijske! Zegtie ook nie ff dattie een eigen topic is begonnen op MF! Maar er MOETEN idd snel foto's op! :P En die motor ff snel bij mark in de garage afzetten anders komt er ook nooit wat van! Als je hulp nodig heb bel je maar he. Kan ik nog wat terug doen voor al die uren die je in mij project gestoken heb :P .

Dan neem ik nu wel jou rol over van het pushen zodat het allemaal wat sneller gebeurd! O-)

Haha, ik weet t... Maja, met die sneeuw gaat t em niet worden om m af te leveren ej... Kan hem nu de aanhanger niet op krijgen. ;)

Grtz
 
hoi bedoel je zoiets?
full

:)
 
Hej, nee ik bedoel niet zoiets :P

Ik ben van de wat subtieleren fighters, ik vind het altijd mooi als ik er naar kijk en denk: waarom heeft de fabrikant em nooit ZO op de markt gebracht??

Nu zal dat met mijn skills niet gaan lukken, maar we gaan er toch proberen iets moois van te maken. Door een hoop gedoe is het allemaal wat later geworden, maar de start lijkt eraan te komen. Zondag gaat de motor eindelijk na een hoop sneeuw naar de garage waar het subframe gelast gaat worden etc.

Het lijstje wordt langzaamaan wel groter.

To Do:

Subframe maken
CBR1000RR kont erop
electra allemaal een plaatsje in de kont geven
contactslot verplaatsen
Kroonplaat aanpassen
SBK stuur erop
Beugel voor teller fabriceren/teller monteren
Electra van de voorkant verplaatsen of ergens monteren
Achterlicht scoren
Undertail maken
spiegels scoren
voorspatbord minder kolossaal maken
Uitlaat aanpassen
Kentekenplaathouder fixen
zadel (passend) maken
Bedenken wat voor koplamp ik wil en monteren
Ram-air luchtinlaten maken
kvs reservoir fabriceren
Spuiten

Gaat nog wat worden.... Heb zojuist in ieder geval wat kokerprofiel en 30x3 strip gehaald, dus zondag kan ik aan de slag hopelijk!
 
Laatst bewerkt:
btw, mijn contactslot zit vast met torx met zo'n puntje in het midden. kan je dat puntje niet gewoon wegslaan met een platte schroevendraaier en een hamer ofzo, ik heb namelijk geen zin weer zo'n ding te moeten kopen voor die ene keer.
 
btw, mijn contactslot zit vast met torx met zo'n puntje in het midden. kan je dat puntje niet gewoon wegslaan met een platte schroevendraaier en een hamer ofzo, ik heb namelijk geen zin weer zo'n ding te moeten kopen voor die ene keer.


ja dat kan gewoon, ff met een dunne doorslag oid. (en een dikke hamer )
full
 
Laatst bewerkt:
ik zal even een paar foto's plaatsen dan kan TS er commentaar bij neerzetten

Foto 1:
Foto-QHBO37MZ-D.jpg


Foto 2:
Foto-4UAY6OTS-D.jpg


Foto 3:
Foto-DQO4G387-D.jpg


Foto 4:
Foto-KJ84AJPE-D.jpg


Foto 5:
Foto-JBOTCPRV-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo, na een hele tijd dus eindelijk aan de slag. Zoals je op de foto's ziet ben ik eerst begonnen met de motor compleet te strippen. Hij is nu echt kaal kaal. Daarna hebben we voor het subframe de eerste opzet gemaakt door 4 kokers te monteren aan de ophangpunten voor het subframe. Toen zijn we langzaam gaan kijken voor de goede uitlijning van de kont, en hebben we nog wat dwarsbalkjes vastgelast en de basisopzet was gemaakt.

Vervolgens hebben we met hoekprofieltjes ophanpunten voor de kont gemaakt, deze zitten nu vastgebout aan het subframe maar dus nog los van de kont. Dit is een polyester race zit dus nog zonder ophangpunten. Volgende keer gaan we de beugeltjes vastpolyesteren aan de kont en kan deze dus echt gemonteerd worden.

Als laatste voor vandaag hebben we voor alle electra uit de kont weer een plaatjes gevonden. Alles hangt weer in de rubbers hoe het origineel ook hing. Niets hangt in het zicht bij het gat onder je kont zegmaar. Accubak is ook gemaakt, accu klemt er echt in.

Op het programma voor volgende keer: beugeltjes in de kont polyesteren, kabels voor de accu verlengen, misschien subframe spuiten.

Ondertussen moet ik verder kijken voor een achterlicht van een 2004 cbr1000rr. en kijken of ik een undertail voor deze kont kan kopen of moet maken.

Keep you posted, Gr. Thijs


P.S. Thanks to mark voor een groot deel van het laswerk en het helpen, en thanks to guus voor het assisteren en foto's maken en plaatsen!
 
Idd, je bent lekker bezig Thijs , ziet er goed uit :Y , en wat ook leuk is: Weer een Fighter Fan in de buurt, is altijd leuk om evt es samen te rijden naar een Fighter happening :Y
 
Pfff, het project laat me inmiddels echt niet meer los.... Kennen jullie dat? Ik zal mijn ideeën even uitleggen.

Ik wil mijn standaard tellerpartij gebruiken, omdat ik deze gewoon mooi, duidelijk, en overzichtelijk vind. En het is natuurlijk makkelijk met bekabeling. Normaal zit deze gemonteerd op het aluminium framepje aan de voorkant. Daarnaast moet ik een montageplek vinden voor de koplamp. En daar heb ik iets moois op gevonden.

Ik heb nu nog clip-ons erop zitten, maar het superbikestuur is al in huis. Maar.... let's go recycle!!!! Ik ga de clip-on houder van rechts links zetten, en andersom. Vervolgens ga ik een clip-on op maat zagen en hiertussen bevestigen. Dit wordt de buis waaraan ik bij koplamp bevestig. Hoe je normaal de clip-on uit de houder kan halen zorgt er nu voor dat ik de koplamp in hoogte kan verstellen.
Ik maak weer een grondplaat van staal voor de teller, hieraan een beugeltje lassen met een klemring voor rond de clip-on. Nu kan ik de koplamp verstellen terwijl de teller in dezelfde positie blijft.
 
Zo, om er maar meteen een blog van te maken.

Zoals in mijn vorige post te lezen was had ik een idee voor de montage van de tellerpartij en de koplamp. om te koplamp te kunnen verstellen moet ik de stang kunnen draaien. Maar om te zorgen dat mijn tellerpartij in dezelfde positie kan blijven wanneer ik mijn koplamp verstel, moet ik de montage van mijn koplamp draaibaar houden om de as. Ik heb daarvoor een zadelpenklem verslepen en aangepast. Ziet er nu heel netjes uit. Zondag gaan we de rest eraan lassen en de ophanging maken. Dan volgen dus foto's!

Ook heb ik een torx TR geregeld zodat ik het contactslot los kan krijgen om te verplaatsen.

Grtz
 
En even een kostenplaatje tot nu:

Staal; 6 meter 20x20x2 en 6 meter 30x3
14 euro

Kontje cbr1000rr:
80 euro

ABM superbike stuur:
45 euro

Achterlicht:
26,75

Koplamp:
20 euro


totaal: 185,75
Ik vindt het nog alles meevallen tot nu!
 
Laatst bewerkt:
hej thijs,

kan je beter niet bijhouden :N , ik weet nog wel dat ik op eengegeve moment dusdanig veel over budget heen was gegaan dat ik het niet eens meer wilde weten :9
maar kosten vallen idd nog mee voor al een redelijke grote verandering maar ik denk dat de grootste kosten post het spuitwerk wordt?

Zie je zondag he!

kom wel ff buurten als je aan het beunen ben.

p.s. heb je die koplam al binnen? wist niet dat je er al 1 gekocht had. zoja foto'tje!!! :P
 
Laatst bewerkt:
hej thijs,

kan je beter niet bijhouden :N , ik weet nog wel dat ik op eengegeve moment dusdanig veel over budget heen was gegaan dat ik het niet eens meer wilde weten :9
maar kosten vallen idd nog mee voor al een redelijke grote verandering maar ik denk dat de grootste kosten post het spuitwerk wordt?

Zie je zondag he!

kom wel ff buurten als je aan het beunen ben.

p.s. heb je die koplam al binnen? wist niet dat je er al 1 gekocht had. zoja foto'tje!!! :P

Misschien heb je wel gelijk over die kosten. Maar koplampje ga ik maandag of dinsdag pas halen, heb wel mn achterlicht binnen!! Origineel Cbr1000rr achterlicht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan