Honda SW-T600

Biggest four

MF veteraan
19 feb 2003
1.184
116
Is er al ergens een test te lezen over deze nieuwe motorscooter? Het liefst natuurlijk in vergelijking met de Suzuki Burgman 650.
full
 
:N

Te zwaar. Geen 16" inch wielen. Te breed. De uitlaat
loopt "lelijk" weg naar achteren. (niet synchroom met
de body)

Niet wendbaar genoeg voor stadsverkeer.

Lijkt mij wel geschikt als lange afstand cruiser, maar dan kan
hij matig mee komen met de Suzuki Burgman 600.

Ik ga geen proefrit aanvragen. :N
 
Haha...rijervaring met de Honda SW zo te zien..Of toch niet... :?


Groot issie, maar in stadsverkeer kun je prima uit de voeten.
Ik ken Burgman rijders die de Honda prettiger vinden rijden, maar ook andersom. Vaak toch ook persoonlijke beleving.
Ik zou zeggen, ga niet af op geschreeuw van anderen, maar ga zelf meerdere keren test rijden op beide Scoots en oordeel zelf.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb, past Honda hier hetzelfde trucje toe als bij de SW400. Dezelfde nieuwe body, terwijl ze de techniek ongemoeid laten. Daarom loopt de uitlaat ook niet zo mooi meer als bij het origineel. Ik vind de voorzijde sowieso geslaagder dan de achterste helft. Als ik in deze klasse zou shoppen, dan zou ik zeker ook even de T-max en de Burgman 650 willen proberen, hoewel ik die laatste nog minder mooi vind dan de SW.
 
............hoewel ik die laatste nog minder mooi vind dan de SW.

Ik vind de SW-T600 ook mooier dan de Burgman. Hij oogt gewoon strakker. De SW-T400 lijkt op de 600 en komt heel goed uit de testen, dus dat belooft veel goeds.
De prijs van de Honda € 9.999 is ook in lijn met de Burgman lijkt me. Voordeel lijkt me wel dat de Honda de knoppenwinkel van de Burgman voor het "schakelen" mist, want ik neem aan dat je in de praktijk toch meestal de automaat wilt gebruiken? Ik heb eens een proefrit op een T-Max gemaakt en vond juist de automaat heel verrassend. Vooral daarom denk ik op termijn aan de aanschaf van een motorscooter.

Nogmaals, ik ben benieuwd naar de testen.
 
@ biggest four: ooit ga je om en kom je erachter dat het geen ouwelullen ding is, maar juist heel hip en een echte km-vreter. Misschien moet je nog even wachten op de sterkere BMW en/of Honda MID.

@ scooterexpress en 1 op 28: gelukkig, hij moet natuurlijk niet te populair worden hè.
 
Ik vind de SW-T600 ook mooier dan de Burgman. Hij oogt gewoon strakker. De SW-T400 lijkt op de 600 en komt heel goed uit de testen, dus dat belooft veel goeds.
De prijs van de Honda € 9.999 is ook in lijn met de Burgman lijkt me. Voordeel lijkt me wel dat de Honda de knoppenwinkel van de Burgman voor het "schakelen" mist, want ik neem aan dat je in de praktijk toch meestal de automaat wilt gebruiken? Ik heb eens een proefrit op een T-Max gemaakt en vond juist de automaat heel verrassend. Vooral daarom denk ik op termijn aan de aanschaf van een motorscooter.

Nogmaals, ik ben benieuwd naar de testen.

Ben met de 400 naar de Moesel geweest samen met een nieuwe VFR, drie keer raden waar ik het liefst op reed ;)
 
Als ik het goed heb, past Honda hier hetzelfde trucje toe als bij de SW400. Dezelfde nieuwe body, terwijl ze de techniek ongemoeid laten. Daarom loopt de uitlaat ook niet zo mooi meer als bij het origineel. Ik vind de voorzijde sowieso geslaagder dan de achterste helft. Als ik in deze klasse zou shoppen, dan zou ik zeker ook even de T-max en de Burgman 650 willen proberen, hoewel ik die laatste nog minder mooi vind dan de SW.

Die snap ik niet. Of mss een tikfoutje?

Begrijp ik maar ik ga naar de presentatie dus hoef ik niet te wachten op een proefrit 8-)

Mag ik de recensie schrijven? O-)
 
@Karl: De 600 werd vanaf 2007 tevens geleverd als 400 versie. Ze zagen er vrijwel hetzelfde uit, alleen de kleurencombi's waren verschillend. In 2009 werd de 400 in een nieuw jasje gestoken. Dat nieuwe jasje heeft de 600 nu ook gekregen. Technisch zijn de motoren nauwelijks aangepast (een pk-tje meer, standaard ABS, en dat is het). Snap je?
 
@Karl: De 600 werd vanaf 2007 tevens geleverd als 400 versie. Ze zagen er vrijwel hetzelfde uit, alleen de kleurencombi's waren verschillend. In 2009 werd de 400 in een nieuw jasje gestoken. Dat nieuwe jasje heeft de 600 nu ook gekregen. Technisch zijn de motoren nauwelijks aangepast (een pk-tje meer, standaard ABS, en dat is het). Snap je?

Aha! Yes ik snap 'm :Y
 
.... Dezelfde nieuwe body, terwijl ze de techniek ongemoeid laten....
Geen kritiek hoor... Ik denk dat ik Karl's opmerking wel begrijp.

Na het woordje "terwijl" verwacht je een tegenstelling met het voorgaande, geen overeenkomst; vandaar dat dit vreemd overkomt.

On topic.
 
Geen kritiek hoor... Ik denk dat ik Karl's opmerking wel begrijp.

Na het woordje "terwijl" verwacht je een tegenstelling met het voorgaande, geen overeenkomst; vandaar dat dit vreemd overkomt.

On topic.

Juist, dat bedoelde ik. Maar z'n uitleg van de kleuren en cc's even hierboven, verklaarde e.e.a.

Gr. Karl
 
Laatst bewerkt:
Aankomende dinsdag vertrek ik naar Rome voor drie dagen, SW-T600 en de SH300 staan op het programma.

De SW-T600 komt gelijk in het Maart nummer van de scooterxpress.
 
ik vraag mij af , wat zou het prijskaartje zijn van deze Honda SW-T600
in Belgie en Nederland ?
groeten,
 
Laatst bewerkt:
ok, dan gaat deze in Belgie ongeveer een 9200 euro zijn , ik schat het verschil met de Nederlandse nieuwprijs een 800 euro verschil
groeten,
 
bij de FJS 600 SW ABS zat er maar 300 euries verschil hoor met Ned. en Belgie volgens de scooterxpress

bij de T 400 is het maar 100,-
 
Aankomende dinsdag vertrek ik naar Rome voor drie dagen, SW-T600 en de SH300 staan op het programma.

De SW-T600 komt gelijk in het Maart nummer van de scooterxpress.

:) Je zult zien dat "in en om" de stad de SH300 niet te verslaan is

door geen enkele auto (dat is logisch)

door geen enkele motor (dat lijkt minder logisch, maar het is waar)

door geen enkele scooter (gewoon een feit)

Met de Honda SH300 kom je gewoon altijd vooraan bij een stoplicht. Het moet wel
heel raar lopen om dat niet te laten slagen. Bij het stoplicht ben je altijd het snelst weg.
Ik heb gisteren nog een een Honda weet-ik-veel-hoeveel-CC CBR geklopt bij het stoplicht. De eerste meters zijn zowiezo voor de SH300. Dat is de praktiijk.

:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan