Maxsym 400i

Status
Niet open voor verdere reacties.

mordan

geblokkeerd account
5 nov 2008
1.617
1
Halle
Een tijdje geleden heb ik het hier al eens gehad over de nieuwe Sym Maxsym 400i en 600i.
De nieuwe Sym maxiscooter die al te zien was op Eicma en recent op het salon in Brussel.
De 400i is ondertussen al te bestellen in België, levering voorzien in April. En zal 4999€ kosten.
Leverbaar in de kleuren wit, zwart, zilver en antraciet. Op de 600cc versie is het nog even wachten tot waarschijnlijk begin volgend jaar.

Er is nog maar weinig informatie bekend over deze scooter, zeker in onze contreien. Maar blijkbaar zijn ze hem volop aan het testen in Taiwan. Om zo de laatste schoonheidsfoutjes te kunnen wegwerken. Sym heeft al jaren nauwe banden met Honda maar ook evenzeer met Suzuki. En de gelijkenis met de Burgman 650 is vrij duidelijk. De motor die zal gebruikt worden voor de Maxsym 600i is dezelfde als die van de Sym quad 600. Maar volgens mij heeft de Maxsym 400i de motor van de Burgman 400 meegekregen?

Na wat opzoekingswerk toch al wat informatie gevonden over deze scooter. Want bij ons is die info nog niet voorhanden.

Maxsym 400i:

399,3cc - 34 pk - 25Kw/7000t/m Watergekoelde ééncylinder viertaktmotor
Elektronische brandstof injectie SYM CTCS
Gewicht: 210kg
tankinhoud: 15l
LxBxH: 2275x783x1398mm
Wielbasis: 1575mm
Voorband: 120/80-15
Achterband: 160/60-14
Remsysteem: Dual 275mm wave schijf met twee zuiger remklauwen, remkoppeling met CBS

Als ik het goed heb gegrepen is het een echte tourbuffel die toch nog goed handelbaar is in de stad? met een laadbak waar je zonder probleem 2 integraal helmen in kwijt kan. Best te vergelijken met de Burgman 400. Maar dan iewat goedkoper en met Led-verlichting.
Het lijkt mij een solide scooter en de prijs/kwaliteit van Sym in acht genomen. Heb ik er mij meteen een zwarte besteld.

Dit ter informatie aan de geïnteresseerden.

full
 
Mooie machine, lijkt me een behoorlijke verbetering t.o.v. mijn GTS 250i. Vult net dat gat tussen de zware jongens en de lichtere scoots.

Veel succes met je aanschaf, veel plezier met het inrijden en ik zal met jaloerse blikken je scoot bewonderen op een van onze tochten.

Ik wacht nog een paar jaar met als droom ooit eens een 600 te bezitten.

Marcel
 
Ik heb altijd veel plezier gehad aan mijn GTS 250i, eigenlijk een topscooter voor zijn prijs.
Goedkoop in onderhoud ook en best zuinig te noemen.
Tot mijn spijt echter hebben ze hem door mijn ongeval tot schroot herleid.
Maar meteen ook een kans om over te stappen naar de 400i.

De 600i zou er precies hetzelfde gaan uitzien. En gaat dus gebruik maken van de motor van de Sym Quad 600. Mijn dealer heeft zo'n Quad, en dat ding is enorm krachtig, trekt zich werkelijk overal uit?
Is nog niet meteen leverbaar, dus je hebt nog wel even de tijd.

Wat mij betreft gaat de 600cc mss iets te zwaar uitvallen voor het stadsverkeer?
De Maxsym 400i zou gebruik maken van een nieuw injectie systeem, wat hem meer power moet geven en zuiniger zou maken?
 
Dat is wel goede informatie op grond waarvan de 400 als alleskunner gewoon voldoende is. En de prijs, dat is nog geen 10% meer dan de nieuwprijs van mijn 250i, die ik overigens niet wegdoe. Een betere machine voor de binnenwegen kan ik me niet wensen. Voorlopig pak ik voor de snelweg de Deauville, compromis tot een nieuwe zwaardere scoot.

Marcel
 
...Heb ik er mij meteen een zwarte besteld....
Gefeliciteerd !
Houd ons op de hoogte want je bent weer de eerste met een nieuw model...

Wat betreft dat "speciale" injectiesysteem; wat ik ervan begrijp gaat dit over de vorm van het inlaattraject die een soort tangentiale cilindervulling geeft; zal best goed werken maar is volgens mij verre van nieuw. Maakt niet uit toch ? Niets is nieuw...

Maar ik lees niets meer over jouw Fuoco :?
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje geleden heb ik het hier al eens gehad over de nieuwe Sym Maxsym 400i en 600i.
De nieuwe Sym maxiscooter die al te zien was op Eicma en recent op het salon in Brussel.

Bla bla
Heel verhaal + plaatje

Ziet er goed uit :) doe maar eens wat plaatjes in actie als je m hebt. Ben heel benieuwd hoe het rijd in vergelijking met de burg400. Veel plezier ermee iig
 
Kan best geloven dat dat injectiesysteem niet nieuw is, ziet er in ieder geval spectaculair uit in het filmpje. ;)
Dat ik weer de eerste ben verontrust me wel een beetje, al heb ik toch goeie ervaringen met Sym. En ze maken al veel langer moto's en scooters?
Tja, Gilera ook natuurlijk.
Wat de Fuoco betreft, die staat weeral 14 dagen bij de dealer in herstelling. En dat is best lang, meestal is ie vlugger klaar. Zal wel te maken hebben met het feit dat ik de laatste keer enorm boos geworden ben. O-)
We leven dus op hoop, al kijk ik vooral uit naar de Maxsym.
 
De Maxsym 400i in actie.
Vond hem er in de showroom wat braafjes uitzien maar dat blijkt wel mee te vallen.

full
 
Mooi apparaat Mordan zal zaterdag hem even gaan bekijken op de beurs als hij er staat.
Veel plezier ermee en hopelijk zonder pech.
 
Steeds meer duiken er afbeeldingen op van de nieuwe Maxsym 400i op het net.
Blijkbaar kan ie in Italië al worden getest?
Deze vond ik toch wel heel interessant. Een usb-ingang, makkelijk om je gps op te laden.
En een 12V-stekker of is het wat anders?
Kent iemand hier, motorscooters die standaard een usb-stekker hebben?

full
 
Ik ben nog steeds in blijde verwachting. Hij werd beloofd voor april, en de maand is nog niet om?
Tot nu toe dus nog niets aan de hand. Al hoop ik niet dat de problemen in Japan voor vertraging gaan zorgen? Of dat ie licht gaat geven in het donker omwille van een lichte radioactiviteit.
Heb vernomen dat Peugeot op dat vlak ook problemen heeft omdat bepaalde stukken voor hun wagens uit Japan komen?
 
Van Piaggio heb ik geen weet? Al neem ik aan dat heel wat onderdelen voor voertuigen van Japanse makelij zijn? En hoe klein ook, als ze der niet zijn, zitten ze in de knoei.
En het lijkt daarginds bijlange nog niet opgelost en Japan nooit meer zal zijn wat het is geweest?
Uit ervaring weet ik dat er een uiterste leveringsdatum wordt gehanteerd, en de levering meestal veel eerder gebeurd. Op dat vlak is het mss niet echt hoopgevend?
 
@ Mordan : ik kijk ook uit naar jou ervaringen ... Sta op 't punt te beslissen tussen de Kymco Dink Street 300i (De Downtown in Nederland), de Sym Gts 300i of de Maxsym 400i ...

Ik heb nu de Vespa GTS Sport 125 i.e. (= m'n eerste scooter) waarmee ik op 2 jaar ca 24.000 km zal gedaan hebben ... en kijk nu uit naar iets groter, even zuinig (3,2l/100 km) en luxueuzer ...
 
in Belgie wordt de SYM welaardig verkocht maar in Nederland raken ze de SYM motorscooter bijna niet kwijt. sym brommers worden wel goed verkocht.
om een of andere reden wil in Nederland die dingen bijna niet hebben , en tweede hands geeft een dealer er ook bijna niks voor terug.
op dit forum was er ook wel eens een 200 cc sym met problemen {met klepmatriaal}
ze vragen ook ongeveer honda prijzen, en dan weet ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk niet te vatten? Volgens mij zijn er onderlinge afspraken tussen Kymco en Sym qua verdeling van de Europese markt. Kymco is hier moeilijk te vinden, terwijl ze ook best op mijn verlanglijstje staan. De Downtown 300 of de Xciting zijn prachtige scooters.
Sym verkoopt in België zijn scooters als zoete broodjes. Mijn GTS 250 wilden ze ooit eens meteen kopen, terwijl ik stond te wachten voor een verkeerslicht. Op ontdekkingstocht bij motordealers blijkt de overname van een Sym geen enkel probleem. Terwijl men mij altijd vriendelijk bedankt voor mijn Gilera Fuoco? Vooral Honda-dealers zijn tuk op Sym, en dat bevestigd mss wat men niet graag toegeeft? Dat Honda wel heel nauwe banden heeft met Sym.
Mijn ervaring met Sym is dat het no-nonsens scooters zijn, waar je nooit wat aan hebt. Goedkoop in onderhoud en verbruik. Maar dat had ik evengoed met mijn Kymco Xciting 500.
Aan de Maxsym 400i vind ik vooral de grote benzinetank en de grote en brede banden interessant.
Of het feit dat je eigenlijk een Burgman (model 650) hebt voor veel minder geld.
 
Mij is door mijn dealer, die zowel kymco als sym heeft, ook altijd verteld dat ze kwalitatief gelijkwaardig zijn al verkoopt mijn dealer (B), zoals jij ook al zegt, meer sym dan kymco!

On topic: wat een beest, die 400, wat zou de topsnelheid zijn? Is zoiets ook geschikt voor een lange autosnelwegrit? (1 keer per jaar ermee naar zee ;))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan