Honda cb550F supersport '78 restauratie bekijk het resultaat

rene1969

MF'er
4 feb 2011
44
0
Goededag liefhebbers van brikken en oldtimers,

Wil graag de restauratie laten zien van mijn Honda cb550F '78.
Ik heb de restauratie niet zelf uitgevoerd maar heb de motor eerlijk betaald. :) don't blame me for that, ben simpelweg niet technisch genoeg om dit op zo'n hoogwaardige manier uit te voeren. Maar wil niet zeggen dat ik niet van de schoonheid van een transformatie als deze kan genieten. Heb nog veel meer foto's maar dit lijkt me wel een mooi kort en bondig overzicht.

vh7oux.jpg

91m1i0.jpg

2z3t2xf.jpg

2eolmh1.jpg

2a9r247.jpg

1zzlyq8.jpg

x2rwck.jpg

64pm5y.jpg

29ztwkx.jpg

n17xp3.jpg

2m2f53o.jpg

2efj19s.jpg

33yi6pt.jpg

2qmjlty.jpg

2s0l102.jpg

2q1tmv7.jpg

23kb6nn.jpg

8xpuo1.jpg

140d6q1.jpg

27xkxoj.jpg

rhmyja.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij is erg mooi geworden :)

Ik vind het achterlicht ook mooi uitzien, vaak krijgen dit soort racers een of twee van die bolletjes omdat het lastig is om een normaal achterlicht goed in lijn achter zo'n zadel te krijgen. Maar bij deze is dat prima gelukt.
 
Bedankt..Ik ben er zelf ook heel happy met Honda van geworden :). Van het achterlicht is mij niet bekend, dit is gewoon het orginele. Persoonlijk vindt ik het het mooist om de motor zo orgineel mogelijk te laten en alleen met een buddy, m-stuurtje en kleurstelling de motor een soort van "caferacer" look te laten hebben.
 
Hij is mooi geworden, alleen die lelijke strip op het zadel kan echt veel beter.

Jep kan ik me wel in vinden, buddy was zo gekocht maar lijkt me een eigen maaksel. Pluspunt is wel de lengt die vindt ik mooi tov de beugel. Maar een andere buddy is nog wel een keer het overwegen waard. Heb al wat rond gezocht in nederland maar heb nog geen adres gevonden met mooie buddys.
 
Bedankt..Ik ben er zelf ook heel happy met Honda van geworden :). Van het achterlicht is mij niet bekend, dit is gewoon het orginele. Persoonlijk vindt ik het het mooist om de motor zo orgineel mogelijk te laten en alleen met een buddy, m-stuurtje en kleurstelling de motor een soort van "caferacer" look te laten hebben.
Ik dacht eigenlijk dat ze normaal wat lager zaten, maar ik kan het verkeerd gezien hebben. Eindresultaat is in ieder gevaal mooi :)
 
heel mooi is voor mij ook iets om naar uit te kijken
ik ben er nog lang niet

Ik volg jou project ook en ben benieuwd hoe die gaat worden.:) Succes man! Je hebt nog wat werk te gaan maar dan heb je ook de voldoening van het zelf gedaan te hebben. Wilde dat ik dat in me had.
 
Je lakwerk is geweldig geworden :} Je frame in rood is natuurlijk heel persoonlijk en ben er zelf niet maf van maar in combinatie als geheel zeker niet verkeerd. De uitlaatbochten zou ik zeker zelf nooit in matzwart gedaan hebben want dit is afbreuk op de rest, ook zouden de originele dempers de motor helemaal af maken maar zoals al gezegd veel is persoonlijke keuze en als jij het mooi vindt...................top :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan