Kawasaki ZX9-r ombouw naar naked Bike project

Ringo2008

MF veteraan
22 apr 2009
2.068
0
Amsterdam
Hallo MF,ers ( even voorstellen Ringo uit Regio Leiden & Haarlem )
Deze Kawasaki ZX9-r uit 1995 had ik aangeschaft omdat ik het plaatwerk nodig had.
(Deze was net nieuw aangeschaft door de vorige eigenaar en toen dat er op zat deed hij hem weg ivm aanschaf nieuwe bike)
Omdat ik met mijn Kawasaki Zx9-r een klein ongevalletje had kocht ik hem voor weinig naar mij toe.
Een maal alles overgezet stond hij maar stil, en via via dan maar besloten om er een Naked uitvoering van te Maken/laten maken.

Daarom zijn alle tips betrevende de onderdelen welkom in de zin van site links en evt ervaring van rijders die er al een hebben of hebben gemaakt.
(Of evt nog bezig zijn)

Info over aanschaf kroonplaat en stuurkuipje incl verlichting zijn van harte welkom.
De uitlaat op de foto (Yoshimura demper) is evt te koop deze ga ik niet gebruiken.

Meerdere foto,s volgen vanzelf.

Dit is het project waar het om gaat

full

full

full


Dit wil ik er aan doen/gedaan hebben.

Frame: Matzwart.
Remklouwen: Goudkleurig spuiten.
Achterbrug: Polijsten.
Wiellen Polijsten (In het midden alles weer madzwart)
Alle voetsteunen gepolijst.
Binnekant schijfrem goedkleurig.
Yoshimura demper er af (ingekorte Laser er op)
(lLater evt een Duc 916 achterkont er op) nog niet over uit.
Hugger rn undertail.
Kleine knipper voor en achter.
SB stuur goudkleurig.
Orinele tellers blijven zitten (hangt van stuurkuipje af)
Verder maar zien waar het schip evt gaat stranden............

de Naked bike zal door Maxdriver gebouwd/gepolijst nagekeken en onderhanden genomen worden.

Zie Website
www.pkpolijstservice.nl





gr: Ringo
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf bezig met een zxr 750 uit 93, leuk om aan te prutsen *D
Ik zou sowieso een andere kont erop plakken, dit lompe ding is niks.
Leuk neusje erop plakken, veel op marktplaats, mf, ebay etc.
Bedrading meuk wegwerken, onderkuipje erop, je kan er alles mee doen wat je wilt.
Laat je creativiteit varen zou ik zeggen :)
 
Bedankt voor de reactie, ik zelf zat te denken aan een achter kontje van een Duc 916.
Maar hij gaar eerst uit elkaar en dan worden alle nodige delen gepolijst en maar eens kijken wat ik zoal aan moet schaffen.
 
Bedankt voor de reactie, ik zelf zat te denken aan een achter kontje van een Duc 916.
Maar hij gaar eerst uit elkaar en dan worden alle nodige delen gepolijst en maar eens kijken wat ik zoal aan moet schaffen.

Alvast veel succes met je project, valt zeker wel een mooie fighter/naked van te maken!

maar als ik je wat advies mag geven, : ga eerst al het constructieve afbouwen (kontje erop, subframe aanpassen), en dan pas uit elkaar halen om hem weer netjes te maken. :+

Altans dat heb ik met m'n kawasaki zxr 400 gedaan, hoewel ik er geen fighter van heb gebouwd :z
 
Bedankt voor de tip..Voor mij is dit ook de eerste keer..De delen die als eerste gedaan worden (Deze worden door Maxdriver uit Groningen gedaan) zijn de polijst onderdelen, de kont bewaar ik als laatste...Als hij weer terug is..Het meeste er van zal door Maxdriver gedaan worden..ben zelf niet z,n bouwer.. (zorg alleen voor de onderdelen)
 
een goed lopend blok is ook aan te raden voor je de cosmetische dingen oppakt, is nooit leuk om je mooi pas gemaakte onderdeeltjes te moeten beschadigen als je erachter komt dat ie als een lada loopt...
 
Daar zit wat in...dat is ook het eerste waar naar gekeken zal worden, deze heeft wel even iets aandcht nodig.. anders als die niet al te best wil zijn eerst een ander er onder of zo.. anders alle delen toch laten polijsten en over zetten op mijn andereZx9..
 
We gaan eerst het blok weer gezond maken.
Daarna is verder kijken
Mojo,gemofighters hebben spullen, ebay heeft ook aanbod.
Komt goed maar eerst bij het begin beginnen.

groetjes Maxdriver peter

www.pkpolijstservice.nl
 
We gaan eerst het blok weer gezond maken.
Daarna is verder kijken
Mojo,gemofighters hebben spullen, ebay heeft ook aanbod.
Komt goed maar eerst bij het begin beginnen.

groetjes Maxdriver peter

www.pkpolijstservice.nl


Zo bedoel ik het ook een beetje hoor Peet....
Mocht het blok het niet eens zijn met wat er evt gedaan moet of gaat worden zal ik kijken of ik ergens anders een ander blokkie kan regelen..
Zal ook eens op de aangegeven sites kijken.....
 
Heb ff op die site gekeken van Mojo,gemofighters maar valt me wel op dat ze allemaal een beetje de zelfde kont hebben...

Maar goed voor de rest wel wat mooie bike er tussen....
 
er staat hier ergens op mf een (onafgewerkte) zxr 750 met een gereviseerd zx9 blok en fcr flatslides te koop voor weinig als je n ander blok zou zoeken, en volgens de lijst ook nog met n hoop extra onderdelen, denk dat zowat alles daarvan ook nog ns op de zx9 past. ;)
 
Hallo MF,ers is er nog iemand die weet of heeft liggen een SB stuur en kroonplaat voor de zx9?
En evt een onder kuipje...(als het maar heel is)
Alle ifo en evt restanten zijn welkom.....

Gr Ringo
 
www.mdi-online.nl

hier zijn veel verschillende ombouw setjes te koop, volgens mij ook wel voor jou zx9r (heb even snel gecheckt ;) )
 
Hallo MF,ers is er nog iemand die weet of heeft liggen een SB stuur en kroonplaat voor de zx9?
En evt een onder kuipje...(als het maar heel is)
Alle ifo en evt restanten zijn welkom.....

Gr Ringo

heb deze nog wel liggen eventueel.
full

voor 2 tientjes kan ie de jouwe zijn *D
 
Laatst bewerkt:
Onderkuip is binnen

Nu nog op zoek naar dit onderdeel...

Of alleen het voorste stuk/onderdeel
full


Of anders het gehele gedeelte
full


Gr Ringo
 
Voor in de kuip zitten 2 luchthappers waarin 2 buisjes zitten die via een leiding op de carbs aangesloten zijn. Die zetten de vlotterkamers onder druk tijdens het rijden dus probeer ze op dezelfde plek uit te laten komen als origineel. Anders ontkom je er niet aan de carbs opnieuw af te stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan