Verven / spuiten motorpak

Ronster S4

MF veteraan
13 mei 2003
1.289
0
Born
Heeft iemand ervaring met het verven of spuiten van een motorjas?

Ik heb namelijk een zwarte dainese combi met oranje strepen op de mouwen. OP mn monsterdark zag dit tof uit, maar ik heb nu een rode monster. ZOu dit geverfd o.i.d. kunnen worden?

Zonet een zaak gebeld waar ze lederen meubels herstellen en verven, maar die doen dat niet... :(
 
Een paar weken geleden heb ik mijn motorlaarzen geverfd. Ik had namelijk een rode R6 gekocht en had blauwe laarzen. Bij de schoenmaker heb ik speciale verf gekocht dat uit twee componenten bestaat: speciaal reinigingsmiddel en lak. Eerst moet je het leer schoonmaken met de reiniger. Vervolgens verf je het leer twee keer. Het resultaat is echt goed, veel beter dan verwacht. Je ziet niet dat het leer later opnieuw geverfd is, het blijft soepel en kunt het gewoon invetten. Inmiddels heb ik al weer 2000 km gereden (ook soms in de regen) en het ziet er nog steeds goed uit. De verf slijt zelfs niet aan de linkerbovenkant, terwijl ik verwacht had dat daar snel een doffe of lichte plek zou ontstaan door het schakelen.
 
Hmm... goeie tip. dan ga ik eens een schoenmaker inschakelen.
Kan het daarmee wel een beetje secuur? op de rug staat nl het dainese teken ook in het oranje.
 
Een paar weken geleden heb ik mijn motorlaarzen geverfd. Ik had namelijk een rode R6 gekocht en had blauwe laarzen. Bij de schoenmaker heb ik speciale verf gekocht dat uit twee componenten bestaat: speciaal reinigingsmiddel en lak. Eerst moet je het leer schoonmaken met de reiniger. Vervolgens verf je het leer twee keer. Het resultaat is echt goed, veel beter dan verwacht. Je ziet niet dat het leer later opnieuw geverfd is, het blijft soepel en kunt het gewoon invetten. Inmiddels heb ik al weer 2000 km gereden (ook soms in de regen) en het ziet er nog steeds goed uit. De verf slijt zelfs niet aan de linkerbovenkant, terwijl ik verwacht had dat daar snel een doffe of lichte plek zou ontstaan door het schakelen.
Hebben ze dat ook in neon rood/oranje? Ik wil nl. ook mijn nieuwe laarzen en handschoenen goed bij m'n pak laten passen. Had zelf al het idee opgevat, de carbon stukken in een paar grijs/wit/zwarte alpinestars oranje te verven...
 
Kan het daarmee wel een beetje secuur? op de rug staat nl het dainese teken ook in het oranje.

Er zit een klein kwastje bij, dus je kunt secuur werken. Anders kun je nog altijd met een fijn penseeltje aan de slag.

Op dinsdag 10 juni 2003 11:35 schreef Kubiekdriehoekje het volgende:Hebben ze dat ook in neon rood/oranje?

Ik heb zwart gebruikt, maar je kon in het in de meeste kleuren krijgen, eventueel apart bestellen.
 
Op dinsdag 10 juni 2003 14:13 schreef Hanske het volgende:Er zit een klein kwastje bij, dus je kunt secuur werken. Anders kun je nog altijd met een fijn penseeltje aan de slag.Ik heb zwart gebruikt, maar je kon in het in de meeste kleuren krijgen, eventueel apart bestellen.
Heeft u het merk oid daarvan voor mij?
 
Een paar weken geleden heb ik mijn motorlaarzen geverfd. Ik had namelijk een rode R6 gekocht en had blauwe laarzen. Bij de schoenmaker heb ik speciale verf gekocht dat uit twee componenten bestaat: speciaal reinigingsmiddel en lak. Eerst moet je het leer schoonmaken met de reiniger. Vervolgens verf je het leer twee keer. Het resultaat is echt goed, veel beter dan verwacht. Je ziet niet dat het leer later opnieuw geverfd is, het blijft soepel en kunt het gewoon invetten. Inmiddels heb ik al weer 2000 km gereden (ook soms in de regen) en het ziet er nog steeds goed uit. De verf slijt zelfs niet aan de linkerbovenkant, terwijl ik verwacht had dat daar snel een doffe of lichte plek zou ontstaan door het schakelen.
Dus in principe kan je het ook gebruiken als van je huidige laarzen de verflaag 'niet van zo'n goede kwaliteit is' :?
Daarmee oververven, en je hebt niet dat 'afgebladderde' aan de binnenkant van de buitenzijde van je laarzen.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels het oranje zwart geverfd met leerverf en het resultaat = OK!

zal binnenkort wat piccis plaatsen...
 
Hebben ze dat ook in neon rood/oranje? Ik wil nl. ook mijn nieuwe laarzen en handschoenen goed bij m'n pak laten passen. Had zelf al het idee opgevat, de carbon stukken in een paar grijs/wit/zwarte alpinestars oranje te verven...

ik weet dat dit een oud kreng is ... :z

dat is nl precies wat ik wil proberen op witte vlakken maar er niks over vindt . iemand hier al eens gedaan ? en hoe en wat is het resultaat.
 
Verwacht er geen wonderen van. Het zal er misschien een tijdje goed uitzien, maar uiteindelijk bladdert de verf er gewoon weer van af.
Leer wordt niet voor niets door- en door geverfd met anilineverf, elke soort verf die op het leer komt te liggen gaat er geheid weer af.
 
Verwacht er geen wonderen van. Het zal er misschien een tijdje goed uitzien, maar uiteindelijk bladdert de verf er gewoon weer van af.
Leer wordt niet voor niets door- en door geverfd met anilineverf, elke soort verf die op het leer komt te liggen gaat er geheid weer af.
Ik heb geen lange termijn ervaring, maar de korte tijd was erg goed.
In een boot zit je toch met natte kleding die extra schuurt, maar gaf geen enkele krimp.
Ik heb begrepen dat de leerverf echt in het leer trekt waardoor het net zo goed is als wanneer het product nieuw van de fabrikant komt.
Nogmaals, langere tijd weet ik niet maar ik zou het zo weer doen.
Overigens lag bij mij de verf er ook echt niet op, maar leek het er zeer zeker ingetrokken.
 
Ik ben ook wel benieuwd naar de verf!
Mijn 'nieuwe' laarzen moeten even in de juiste kleur! Van rood naar groen.. Mogelijk?
En zo ja, waar kan ik het halen, en wat is goed spul?

Bedankt alvast!
 
Tijd voor foto's!

Oud:
Schoenen%20oud.jpg

Nieuw:
Schoenen%20nieuw.jpg


Ik ben benieuwd naar het langdurige resultaat!
 
picje van resultaat ,op de foto komt de kleur niet helemaal over maar, in het echt is het neon oranje , was voorheen allemaal wit
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan