2de hands helm

NOOIT een 2e hands helm kopen.
Bij nieuwe helmen vormt de binnenvoering naar jou hoofd, op deze manier past de helm het beste.
Na ongeveer 3-5 jaar dient een helm vervangen te worden omdat deze dan volledig is uitgehard (polycarbonaat).
Bij fiberglas helmen is dit ongeveer 5-7 jaar.
 
NOOIT een 2e hands helm kopen.
Bij nieuwe helmen vormt de binnenvoering naar jou hoofd, op deze manier past de helm het beste.
Na ongeveer 3-5 jaar dient een helm vervangen te worden omdat deze dan volledig is uitgehard (polycarbonaat).
Bij fiberglas helmen is dit ongeveer 5-7 jaar.

Eens kijken hoor, drie min vijf jaar is min twee jaar, en vijf min zeven jaar is min twee jaar.

Conclusie: je moet twee jaar geleden al een nieuwe helm voor nu aangeschaft hebben, en dan gaat ie nog maar een jaartje mee, dus had je vorig jaar ook alweer een nieuwe moeten kopen, en .... Pff, ik ben het kwijt..
 
ok dit word ranzig .... nu krijg ik ook jeuk maar niet op mijn hoofd :P



on topic ik zou nooit een tweedehands helm zijn, ik vertrouw niemand als het om mijn hoofd gaat plus zo een helm zal wel een paar jaar oud zijn dus niet meer interessant. spaar ff door en koop iets goeds.
 
ok dit word ranzig .... nu krijg ik ook jeuk maar niet op mijn hoofd :P



on topic ik zou nooit een tweedehands helm zijn, ik vertrouw niemand als het om mijn hoofd gaat plus zo een helm zal wel een paar jaar oud zijn dus niet meer interessant. spaar ff door en koop iets goeds.

Helemaal mee eens, tenzij het dus een helm is van iemand die je kent en vertrouwd.
Dan nog kan het ranzig zijn,maar is de veiligheid iig goed.
 
ok dit word ranzig .... nu krijg ik ook jeuk maar niet op mijn hoofd :P



on topic ik zou nooit een tweedehands helm zijn, ik vertrouw niemand als het om mijn hoofd gaat plus zo een helm zal wel een paar jaar oud zijn dus niet meer interessant. spaar ff door en koop iets goeds.

ik zou ook geen nieuwe helm willen zijn, vind mezelf zijn wel goed genoeg :+


2ehandse helm, niet aan beginnen, je kan al van shark voor 60-80 eurie een helm halen met een 5 sterren rating in de SHARP test, da's toch geen geld
 
:N :N :N Een pak, oké, die zou ik nog wel van iemand over kunnen nemen, maar een helm? |(
NO WAY. Die neem ik toch echt nieuw. Je weet nooit wat er met de helm gebeurd is, voor hetzelfde geld hebben ze hem eens laten vallen en is hij aan de binnenkant beschadigd geraakt. Nee hoor, mijn koppie, daar ben ik toch wel erg zuinig op.

Dus....nooit een 2de hands helm of een helm van iemand anders op mijn hoofd. :N
 
Wat een negativiteit omtrend een 2e hands helm zeg.....
De buitenschaal kan je toch visueel inspecteren op oneffenheden/krassen.
Zitten deze er niet op kan je mijninziens gewoon met een gerust hart een helm overnemen.
Scheelt je al gauw 30 tot 50% van de prijzen elders.
 
Zou het nooit kopen. Vind het een ranzig idee dat iemand anders zn kop dr lekker in heb lopen zweten en een nieuwe helm past zich nog wat aan naar jouw gezicht, kan alleen maar veiliger zijn. Voor onder de 100 euro heb je al een goede en veilige helm, beetje geld aan je eigen veiligheid heb je toch wel over voor jezelf lijkt me?
 
Terug
Bovenaan Onderaan