2de keer dit jaar ..

DinX

MF veteraan
26 mei 2003
1.320
0
Zolder (Belgie)
Moet mij weer gebeuren.
Rij je op je gemakje door de file naar je werk. Heb je een auto voor je gefileerd en rij je ervoor (gedaan met filieren, stuk lege weg voor me) , Besluit het blik op de rechterbaan ook maar even bruuske naar links te gaan.

En toen volgde het klassieke antwoord "sorry, ik had je niet gezien".

Alles goed en wel, kerel gaf toe dat ie fout zat, gegevens uitgewisseld, en s' avonds om 8 uur zou hij langst komen.
Om 5 uur stond ie thuis. Weer lekker vlotjes "lossen we wel op, ik weet dat ik fout zat".
Lekker het schadeformulier ingevuld, en bij het tekenen van de schets kwam het probleem. Meneer wou niet geloven dat ik op het linkervak reed. Volgens hem zou ik zelfs op het rechtervak hem voorbij gestoken hebben. Tuurlijk, terwijl er links plaats is voor 4 auto's |(

Gelukkig een heel behulpzame getuige die volledig achter mij staat. Getuigt dat de kerel erg bruusk naar de linkerbaan reed "hij reed mij bijna van m'n sloffen af".
Dat die kerel veel te snel reed om toch maar dat gaatje te hebben (waren aan het aanschuiven voor het rode licht).
Dat ik hem al voorbijgestoken had voordat de auto naar links kwam.
Dat ik daardoor dus aan de rechterkant van de linkerbaan reed, voor hem.
Dat het invoegen op hetzelfde moment gebeurde als het aanzetten van de richtingaanwijzer.
Dat het zelfs leek alsof hij wou doorrijden :X

Best wel een sterke zaak in mijn ogen.

Schade:
- kuip linksvoor geschaafd (eerste wat een divi raakt als ie valt)
- Stukje rond het gaatje voor de bout aan het frame uit de kuip gescheurd (valt normaal niet te herstellen, staat teveel kracht op constant)
- Koppelingspedaaltje nog verder geplooid
- 4 van de 6 gaatjes waar m'n ruitje doorgeschroeft zitten open gebruiken (in plaats van gaatjes staan ze nu gewoon open)
- Een gekneusde en verrekte enkel
- Spieren rond m'n knie verrekt en daardoor vocht in m'n knie.

Ben er weer goed vanaf gekomen (lichamelijk dan) gelukkig.

En nogmaals ... ZE ZIJN BLIND DIE BLIKKERS :X
 
Laatst bewerkt:
Klote zeg Björn ;(
Al naar de dokter geweest neem ik aan?
Ik vraag me af wat jij nu van de verzekering zal krijgen.
 
Klote zeg Björn ;(
Al naar de dokter geweest neem ik aan?
Ik vraag me af wat jij nu van de verzekering zal krijgen.

's morgens naar spoed gegaan. En zojuist naar de huisarts omdat ik m'n knie voelde. Die heeft me gelijk voor een maand 50% onbekwaam verklaard voor dagelijkse activiteiten en sport.

Gij was na z'n werk meteen naar z'n verzekeringsagent gegaan. Zegt al genoeg. Normaal zou hij pas na 8 uur kunnen wegens te druk. Opeens was ie zelfs vroeger gestopt met werken. Als je al raad gehad hebt van je agent sta je sterker hè. En ik ben bij Ethias, die zitten alleen tijdens kantooruren en zaterdag voormiddag. Kan pas morgen gaan dus.

Nu hij op het einde moeilijk begon te doen (en m'n schets niet aanvaardt. Hij heeft er geen gemaakt "Ik kan niet tekenen wat ik niet gezien heb." Hoe weet je dan dat mijn versie fout is :X ) ga ik er zoveel mogelijk uit halen. Jas beetje kapot (kon al zijn door september-ongeval of niet, wie weet), broek kapot aan de knie (idem).
Als hij moeilijk doet, ik ook. IN plaats van gewoon toe te geven dat je fout zat. (Deed hij wel, maar op het einde geloofde hij mijn versie niet, lekker vaag)


Oja, en ivm dat droog lopen (vroeg je in knmt), hij heeft nog geen minuut op de grond gelegen. Ik heb zo snel mogelijk m'n been eronderuit getrokken, hem rechtgezet en aan de kant gezet. Saar in kiewit wil je niet het verkeer ophouden.

Viel weer op hoe sterk je wordt door pure adrenaline. Ik gok dat ik m'n motor in 1 seconde recht had. Gewoon in 1 keer 200 kilo rechtgezet.
Heeft nooit langer geduurd dan een halve minuut. Denk zelfs dat ik meteen het contact heb afgezet of even de dodemansknop heb uit en aan gezet.
 
Laatst bewerkt:
valt mee met blikkers... vind die mening hier weleens te sterk klinken. Ik bedoel, een foutje is menselijk, ook motorrijders gaan ook wel eens de fout in (tel alleen maar de posts elke week van de grashappers)

Als jij rechts van de baan links van hem zit, en er dicht bij, dan zit je in de dode hoek van zijn spiegel.... hij ziet je alleen als ie over je schouder kijkt (en dat doen helaas de meesten niet)...

Ik heb ook weleens met een auto bij me gehad dat ik um nie zag.... rijd er een mercede op de rechter baan op me in in duitsland, gaat ie kort van mijn staart opzij, terwijl ik ook niet een vrachwagen nader met een km of 170 op de teller. Ik kijk veel in de spiegels, en had me knipper ook al aan, schuift ie ineens de neus erlangs... Ik ging opzij, zag toen in me ooghoek die neus ernaast, en ben toen naar rechts gevlogen langs de vrachtwagen (remmen had ik nie gered)..
 


Dat is wat hij vermoedt. Hij heeft er totaal geen idee van want hij heeft me niet gezien.
Ik reed aan de rechterkant van de linkerbaan ik had juist de Megane voor mij gefileerd (die een meter ruimte maakte, moest dus niet dicht tegen de streep toen).
Voor mij was er nog 15-20 meter ruimte ofzo, dan blijf ik niet pal op de lijn rijden, maar een stukje ernaast.
Ik mocht dan wel gefileerd hebben, maar dat was op het moment in kwestie juist gedaan. Ik reed een stukje voor de Megane (m'n getuige), welliswaar vrij rechts.
Volgens hem zou ik bijna tussen hem en de megane gezeten hebben. Onmogelijk, want dan had ik onder de Megane gelegen. Deze is nu 2 meter achter mij gestopt.

Dat je me op zo een moment moeilijk kan zien, OK, maar met stapvoets verkeerd (naderden een rood licht 100 meter verder) hkan je goed over je schouder kijken.
Maar nee, hij dacht (ik ben die megane snel aan het voorbijsteken, dus er zit nu niemand meer voor die megane), en heeft hem er gewoon voorgesmeten. Volgens mij zelfs niet gekeken bijna, want hij gaf richting aan, en bijna op hetzelfde moment vloog ie naar links.

Dat was de getuige zelfs speciaal bijgebleven, want z'n vriendin die in de auto zit zei het nog tegen hem dat het wel erg bruusk ging. Op hetzelfde moment ging ik op m'n bek.

edit: met dit jaar in de topic bedoel ik schooljaar btw :)
 
Laatst bewerkt:
We moeten gaten gaan prikken in die koekblikken want ze kunnen ech NIETS zien |(

Iig succes met de afwikkeling
 
Klote man, succes met de afhandeling en de spierpijn (en de kramp in je arm van al het schrijven en handtekeningen zetten...)
:(
 
Klote man, succes met de afhandeling en de spierpijn (en de kramp in je arm van al het schrijven en handtekeningen zetten...)
:(

Spierpijn valt wel mee nu. Veel minder last van dan vorige keer. Al zal ik morgenvroeg wel anders piepen.

En ik heb nog maar 1 handtekening moeten zetten, morgen zullen het er wel meer worden bij ethias :)
 
Als hij je niet gezien heeft, kan hij ook niet gezien hebben waar je reed.

Zegt hij GEZIEN te hebben dat je op de rechterbaan reed en gooide hij TOCH zijn blik ervoor, dan maak je er een aanklacht voor poging tot doodslag van.
 
Als hij je niet gezien heeft, kan hij ook niet gezien hebben waar je reed.

Zegt hij GEZIEN te hebben dat je op de rechterbaan reed en gooide hij TOCH zijn blik ervoor, dan maak je er een aanklacht voor poging tot doodslag van.

Inderdaad, vind ik er ook van, ordinaire smerige moordenaars zijn het allemaal
in hun waardeloze blikken dozen, als je moest weten hoeveel
klOOtZakken een kick krijgen van motorrijders te vermoorden,je
zou ervan versteld staan :(
 
Moet mij weer gebeuren.
Rij je op je gemakje door de file naar je werk. Heb je een auto voor je gefileerd en rij je ervoor (gedaan met filieren, stuk lege weg voor me) , Besluit het blik op de rechterbaan ook maar even bruuske naar links te gaan.

En toen volgde het klassieke antwoord "sorry, ik had je niet gezien".

Alles goed en wel, kerel gaf toe dat ie fout zat, gegevens uitgewisseld, en s' avonds om 8 uur zou hij langst komen.
Ben er weer goed vanaf gekomen (lichamelijk dan) gelukkig.

En nogmaals ... ZE ZIJN BLIND DIE BLIKKERS :X

Ff een korte reactie op die laatste zin. Als ervaren koekblikrijder moet ik concluderen dat je, vooral als je veel snelwegkm's maakt, een luie (spiegel)kijker wordt. Ik weet dat van mezelfs pas sinds ik motorijlessen heb. In je blik is de noodzaak er niet om ver voor je uit te kijken, hoef je niet zo veel afstand te houden en denk je (daar zit de fout) dat je toch alles kunt zien.

Fouten zijn menselijk. Iedereen kan een fout maken. Ook motorijder hoor! Lullig is het wel als je de gevolgen van de eigen fout eerst wel toegeeft en later nadat je er rustig over hebt nagedacht (en de pijn al bijna in je beurs voelt neem ik aan) terugkrabbelt. Dat is gewoon geen ruggegraat hebben.

Succes met het herstel van je lijf en moto!
Ben wel benieuwd hoe het euro-technisch is afgelopen.

Vroeeeeemmmmmmmmmmm
 
Het was niet op de snelweg. HEt was richting stad op een expresweg, bij het aanschuiven richting verkeerslichten.

Ik ben nu terug van de verzekering en de motorzaak.
Volgens hen heeft de blikker geen poot om op te staan. Hij heeft van rijstrook veranderd zonder goed te kijken en heeft mij daarbij (bijna) omgereden.
Zelfs het feit dat ik ervoor aan het fileren was zou totaal niks uitmaken. Het mag hier in België volgens de verzekering, zolang je het beschaafd doet. Dus bij stapvoets verkeer, en niet meer dan 10km/h sneller dan de blikken rijden. Was dus zo in mijn geval.

Hij is wel altijd blijven toegeven dat hij in fout was btw, want daar kon hij niet onderuit. Wat hij wel probeerde was het op een 50/50 te krijgen denk ik.

De vermoedens van de blikker, dat ik hem op de rechterrijstrook links zou voorbijgestoken hebben zouden niet uitmaken. Zelfs dan is hij nog in fout.

Heb nu juist gezien dat achteraan de kuip ook een scheurtje heeft. Dus die zal ook moeten hersteld worden. De motorzaak gaat nu een volledig bestek opmaken van wat er aan de motor kapot is (of dat nu oude schade is of niet). De expert bepaalt daarna wat er kapot is gegaan door het ongeval nu, en wat niet.
 
Laatst bewerkt:
Zo, m'n vader is vandaag al langst de dealer gegaan. Ze waren toen nog bezig met het proefrijden.
Voor m'n kledij zijn de prijzen ook al opgezocht, en dat zou ik waarschijnlijk volledig terugkrijgen. Zelfs de helm blijkbaar terwijl er daar maar een paar kleine krasjes op te zien zijn :?

Jas, schoenen, broek en helm zouden al 720 euro zijn.
Maar weet iemand of ik ook mijn zonnebril kan aangeven. Deze zat in m'n borstzak waar ik dus volledig op gevallen ben. Deze is nu volledig aan gort (je ziet trouwens waar hij door het gaatje in m'n jas kapot geschuurd is.
 
Even een schopje, ik zit namelijk met een vraag.

M'n pa heeft juist de verzekering gebeld ivm hoever ze staan.
Blijkt nu dat je 24€ morele schadevergoeding per dag kan krijgen.
Mijn dokter heeft een attest gemaakt waaruit blijkt dat ik voor 30 dagen, 50% onbekwaam ben voor mijn dagelijkse activiteiten en sport.

Hoort dit onder morele schadevergoeding ? Of hoe tellen ze dit ?
 
Even een schopje, ik zit namelijk met een vraag.

M'n pa heeft juist de verzekering gebeld ivm hoever ze staan.
Blijkt nu dat je 24€ morele schadevergoeding per dag kan krijgen.
Mijn dokter heeft een attest gemaakt waaruit blijkt dat ik voor 30 dagen, 50% onbekwaam ben voor mijn dagelijkse activiteiten en sport.

Hoort dit onder morele schadevergoeding ? Of hoe tellen ze dit ?

ja.
hangt ook af van je advocaat (of die van de verzekering). de tegenpartij (verzekering) zal argumenteren dat je maar recht hebt op 50% x 24 = 12 euro per dag. je kan ook nog argumenteren dat je een hulp in het huishouden nodig had omdat jij (gedeeltelijk en tijdelijk) invalide was gedurende 30 dagen. I'M NOT KIDDING. Ik heb er ook schadevergoeding voor gekregen toen ik van mijn sokken gereden werd in 2001 en mijn achterpoot brak.
 
ja.
hangt ook af van je advocaat (of die van de verzekering). de tegenpartij (verzekering) zal argumenteren dat je maar recht hebt op 50% x 24 = 12 euro per dag. je kan ook nog argumenteren dat je een hulp in het huishouden nodig had omdat jij (gedeeltelijk en tijdelijk) invalide was gedurende 30 dagen. I'M NOT KIDDING. Ik heb er ook schadevergoeding voor gekregen toen ik van mijn sokken gereden werd in 2001 en mijn achterpoot brak.

Mja, ik ben student en het ging hier over een gekneusde enkel. M'n dokter heeft een papiertje gemaakt "sport en dagelijkse activiteiten" 50%
 
Heeft je niet gezien, of was je niet zichtbaar ?

In de UK deze sticker achterop vrachtwagens:

If you can't see my mirrors, I cannot see you !

Voor koekblikkers met de kleine spiegeltjes geldt dat als je de chauffeur niet in de ogen kan kijken via zijn spiegels dat ie jou niet kan zien. En dat is maar een klein hoekje. Een heel groot deel van de auto is dode hoek. Vooral als je al naast hem zit.

Natuurlijk zat die vent fout. Maar waarom rij je nou op een plek waar ie kennelijk niemand verwacht (je kwam uit het niets voor die vent, nl. tussen de auto's door), en dan NAAST een koekblikker op aan de rechterkant op de rijbaan waardoor je totaal geen tijd hebt om uit te wijken voor dit soort akties.
En natuurlijk zat die vent te slapen en niet op te letten. Doen alle koekblikkers. Dat kan in zo'n ding. Maar zorg dan dat je er op bedacht bent.
Lompe aktie en zijn fout, domme koekblikker, geen ogen, te lui om te kijken. Denk nou toch na man ! De volgende keer ligt je knie eraf !

Weet je wat die koekblikker zijn reaktie dan is ?

Ow... Sorry man... Had je niet gezien... Shit zeg.. Deuk in mijn koekblik... Je knie ? Ow.. Jammer joh.. Tja.. Sorry.. Heb je niet gezien.. Even formuliertje invullen, ok ?
 
Natuurlijk zat die vent fout. Maar waarom rij je nou op een plek waar ie kennelijk niemand verwacht (je kwam uit het niets voor die vent, nl. tussen de auto's door), en dan NAAST een koekblikker op aan de rechterkant op de rijbaan waardoor je totaal geen tijd hebt om uit te wijken voor dit soort akties.

op dat moment reed ik een paar meter VOOR m'n achterligger en een meter of 10 ACHTER m'n voorligger. Op mijn rijstrook dus. Van fileren was op dat moment gaan sprake meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan