2de toertocht in het Noorden

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Hier een eerste berichtje over de vorderingen van de 2de toertocht in het Noorden. (eigenlijk alleen in Friesland, maar de route is nog aan te passen)

Vanavond 1/2 á 3/4 gereden. Is wel leuk te doen. Sommige stukken kan er stevig doorgereden worden, maar het is ook bij normale (=legaal +/- 20 km) snelheden leuk om te doen.

Het is/wordt een vrij lange tocht van ca 300km. Er zijn echter aan het begin en halverwege een aantal mogelijkheden om te tanken. Ik heb onderweg wel cafétjes gezien, maar ben nergens gestopt. Dat moet dus nog even uitgezocht worden.

Ik zoek nu mensen om hem mee voor te rijden om de route evt. wat aan te passen. Ik dacht dat Sander (900RR) wel belangstelling had, zal binnekort wel even contact met hem opnemen (of hij met mij).

Nou, dat was het voor nu. Updates volgen....

Groeten Martin.
 
Laatst bewerkt:
Goed werk Martin en ik wil ook wel mee een stukkie sturen natuurlijk :] als we de route moeten testen.

Onze vorige tocht (met 6 man ofzo) was ook leuk alleen een beetje onvoorbereid qua route enzo. :P
 
ligt de route een beetje in de buurt van Groningen :? .. áls het een beetje in de buurt van Groningen ligt wil ik wel ff een stukkie met je/jullie voor :] .. lijkt me wel :) :P

Kon helaas de vorige tour niet mee '( ik hoop deze wel te kunnen
 
Ik zou de route natuurlijk even online kunnen zetten, maar is dat vertrouwd ivm politie die meekijkt of ben ik nu wel erg paranoia??? Heb weinig zin in dat de route straks volstaat met allerlei flitsrommel.

[edit]Sorry, route ligt in Friesland. En dan nog in het zuiden daarvan[edit-end]
 
Laatst bewerkt:
Tsja, laatst een concreet meelees verhaaltje van de pliesie die had gelezen dat...
Als je hem nou mailt naar belangstellenden :?

Aan de andere kant is het tocht...en die gaan sloom en niet boven toegestane snelheid...
Heh...Martijn ;)
 
Vóórrijden doen we dan binnenkort wel. Zijn er zat die wel meewillen, denk ik.

Je route was toch nog niet helemaal af :?
Want dan zet jij een route on-line die nog aangepast moet worden.

Ik meende dat je de zuid-westhoek van Friesland in wilde :?
 
Vóórrijden doen we dan binnenkort wel. Zijn er zat die wel meewillen, denk ik.

Je route was toch nog niet helemaal af :?
Want dan zet jij een route on-line die nog aangepast moet worden.

Ik meende dat je de zuid-westhoek van Friesland in wilde :?

Hahaaaaa, sindsdien is ik druk bezig geweest. Meeste foutjes zijn d'r uitgehaald, en ik heb hem ook nog eens voorgevlogen met die terra-explorer. :+ Maar ja, in 't echt is tie veel leuker he.
 
Wat doe je morgen, Martin ? mail me anders even je route... Ik ben morgen nog vrij....
Anders binnenkort even.
 
Ik ben morgen om +/- 17:00 klaar met werk. Ben vanaf dan beschikbaar.

Anders wordt het zondag pas

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3524/dcae0ac3b785ba7bb43f2791bf4653cb (Tweede toertocht~2~2.JPG)​
 
Plaatje is niet echt duidelijk zo...Mis wat kleur etc...
full

Waar de start :? en finish eeh.. einde :?
 
Sorry van de kleur. Kleuren versie is via de mail onderweg, maar anders was tie te groot.

start / finish in Sneek, leeuwarden, Akkrum....zeg het maar.

Ben vandaag begonnen in Akkrum. Lekker makkelijk vanaf de A32

Richting is met de klok mee.
 
Ik zou ook wel graag meewillen, mits het op een dag valt dat ik vrij ben, is een zeer leuke route :) . Als jullie tijd over hebben zou er misschien nog een ander stukje tussen kunnen, namelijk vanaf wommels (2e afslag) richting tzum, daar zitten een paar leuke bochten in, en na tzum zit een mooie haakse bocht (dus richting hitzum achlum, dan bij arum richting witmarsum (daar zitten ook een paar mooie bochten (bij 160 dan (teminste lijkt zo op de terra explorer, niet dat ik het getest heb }) ). Oh en een stukje dat zeker ook niet te versmaden is, is vanaf workum even over 't heidenskip.. is een zeer leuke (en rustige) dijkweg! dan kom je bij koudum weer op de route. Oh en bij molkwerum kan je net zo goed meteen de dijk over, is een leukere route....

Oh.. nou heb ik de helft van de route omgelegd :+ ... nou ja je ziet maar wat je doet, zijn maar een paar tips :]

Ik hoop dat ik kan... :)

succes met voorrijden!

ps. oppassen in wûnseradiel, (dus witmarsum, makkum, workum), daar zijn de binnen weggetjes 60 KM/U (is een test ofzo)... Ik heb ze nog niet gezien, maar de politie heeft aangegeven daar de komende tijd op de controleren. Op passen dus! :(
 
Laatst bewerkt:
Leuk...Tips...Altijd goed, toch ?
Route stáát natuurlijk wel voor het grootste gedeelte, lijkt me. Martin heeft dat initiatief genomen. Maar enkele aanpassingen moeten toch wel kunnen ?
 
Tuurlijk, Dit is nog maar het begin. Heb grootse plannen. Wordt een wereld evenement. De jaarlijkse MOTOR-FORUM.NL TOERTOCHT!!!!

Wereldberoemd worden we ermee. Sponsoren, geld gratis getunede Gixxers, R1's, Blade's, F4's, Duc's en ander spul.....

Bandafdrukken op Hollywood Boulevard, Mount RushForum etc etc.....

Draaf nu een beetje door denk ik. Zal de warmte zijn.
 
Op dinsdag 18 juni 2002 00:26 schreef Hellracertje het volgende:
namelijk vanaf wommels (2e afslag) richting tzum, daar zitten een paar leuke bochten in, en na tzum zit een mooie haakse bocht (dus richting hitzum achlum, dan bij arum richting witmarsum (daar zitten ook een paar mooie bochten (bij 160 dan (teminste lijkt zo op de terra explorer, niet dat ik het getest heb }) ). ! :(
Is inderdaad leuke weg. Rij daar regelmatig..
Alleen mag je daar 80 en rijdt die weg het best met eeh...iets hogere snelheid, zeg maar. Is wel een goede optie. Zeker even in het achterhoofd houden.
 
De tips zijn natuurlijk ook geschikt voor 3e toertocht in het Noorden. *D

Tsja als Martin-S morgen toch aan het voorrijden bent, kan hij misschien even kijken of het geschikt is? :]
 
Route komt me zeer bekend voor..... Mooie omgeving.

300km zal echter voor veel rijders wat te veel zijn. Maar dan worden de echte bikkels van de watjes onderscheiden ;)
 
Route komt me zeer bekend voor..... Mooie omgeving.

300km zal echter voor veel rijders wat te veel zijn. Maar dan worden de echte bikkels van de watjes onderscheiden ;)
300 km te ver? Mietjes :P (vorige week vrijdag 1100 km gereden 8-) ).

Dat stuk van Hellracertje komt mij ook wel goed uit, daar woon ik nl. vlakbij. :)
 
Ik vind alles best jongetjes }) alleen ik denk dat er hier andere personen zijn die het minder vinden. :( |(

Is wel cafe met terras hier vlakbij. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan