2de versnelling Yamaha xj900s

Tijnt

Rookie
18 jan 2017
14
0
Hey allemaal,

M'n div heeft bijna 40000 km's maar ik kan m'n 2de niet meer pakken.
Al de rest doet het prima. Ik heb al gelezen dat dit bij het eerste model een gekend probleem is maar dan met iedere versnelling. Het voelt aan alsof ze er maar half inzit en maakt het typische klapperende kabaal bij gas geven, niet als ik hem gewoon laat lopen of bij vertragen. Ik heb het zowel bij het op of neer schakelen.(dus enkel bij het optrekken!) Ik merk ook wel dat m'n koppeling begint te slippen bij hoog vermogen dus die moet zeker nog vervangen worden. Maar dit kan toch niet met elkaar te maken hebben dacht ik?
Grtz
 
Ik heb er nog maar 1000km opzitten waarvan ik 3/4 de 2de versnelling mocht overslaan om ergens te kunnen komen.
Toegegeven:ik heb er een appel en een ei voor gegeven want het was onmiddellijk duidelijk dat er een paar idioten aan gewerkt hebben, het is een restauratieproject maar van de versnellingsbak heb ik geen kaas gegeten. (Ik vind het wel eigenaardig want de eerste km's had ik het niet) wat denk je dat het is? De vork of mof, de 2de tand zelf,...

Moet het blokkie even open , kost een paar knaken .. wel al redelijk vlot bij 40000km ..
Ben je een ruige trapper ? of is ie niet de hele score al van jou .
 
Ik heb er nog maar 1000km opzitten waarvan ik 3/4 de 2de versnelling mocht overslaan om ergens te kunnen komen.
Toegegeven:ik heb er een appel en een ei voor gegeven want het was onmiddellijk duidelijk dat er een paar idioten aan gewerkt hebben, het is een restauratieproject maar van de versnellingsbak heb ik geen kaas gegeten. (Ik vind het wel eigenaardig want de eerste km's had ik het niet) wat denk je dat het is? De vork of mof, de 2de tand zelf,...

Het heeft niet veel zin om te speculeren wat het allemaal kan zijn , wals, vork , tandwiel nokken ? etc .
Ding moet doormidden als je het weer heel wil hebben , en anders 1- 3 blijven rijden . ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

M'n div heeft bijna 40000 km's maar ik kan m'n 2de niet meer pakken.
Al de rest doet het prima. Ik heb al gelezen dat dit bij het eerste model een gekend probleem is maar dan met iedere versnelling. Het voelt aan alsof ze er maar half inzit en maakt het typische klapperende kabaal bij gas geven, niet als ik hem gewoon laat lopen of bij vertragen. Ik heb het zowel bij het op of neer schakelen.(dus enkel bij het optrekken!) Ik merk ook wel dat m'n koppeling begint te slippen bij hoog vermogen dus die moet zeker nog vervangen worden. Maar dit kan toch niet met elkaar te maken hebben dacht ik?
Grtz

Probeer de kabel eens af te stellen, paar mm gap maakt al veel uit bij mijn 600 in ieder geval.
 
Afgeronde schakelnok en een kromme vork en veel gevlam naar elkaar toe in dit forum :) maaaaaar ik heb wel wat ik wou weten, bedankt hiervoor! En ik heb er net een nieuw filtertje en nieuwe olie inzitten 😫
Mag ik vragen wat je dan gedaan hebt?
 
Nou, in den beginne schiep ik de hemel en de aarde, en ik zag dat het goed was... Of bedoel je dat niet??? Dan:
Ook zo gekocht, en nog niks ondernomen. Ik koop er nog -minimaal- 1 bij en dan lekker sleutelen, maar wil er wel eentje rijdend hebben
 
Laatst bewerkt:
Hemel en aarde scheppen en van 2naar 4 schakelen. :) 😀
De vraag was idd of je het probleem kunnen oplossen hebt. Klinkt als een nieuw projectje. Veel succes :)
 
bakkie open doen is soms kinderlijk eenvoudig
Ik bheb ij een gsxf 600 tandwiel en vork gedaad carterpan eraf en je kan er zo bij.
Wel blok uitbouwd en op zijn kop gelegd makkelijk hoor.

Misschien kan dat ook zo bij jou motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan